Gå til innhold

Hjelp-hva har jeg gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nervøs_*
Skrevet

Herregud... skjønner ikke hva det går av meg om dagen :overrasket:

Har vært på en del dater med en jeg møtte på nettet og snakker med han hver dag på msn og sms, og nå kommer han ned hit med tog i kveld og har bestillt hotellrom til oss..... og jeg da... tette meg sa jo JA!!! jeg vil jo egentlig, men blir så nervøs.....

hjelp? :sjenert:

vet ikke hva dere kan hjelpe med men :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke avtalt hva dere vil da? Siden han har bestilt hotellrom til DERE og ikke bare til seg selv..?

Gjest Gjest_Nervøs_*
Skrevet

Jo vi har jo på en måte det, men er ekstremt nervøs alikevel.

Han spurte jo om jeg ville være med og jeg sa ja..... men ble litt usikker alikevel... men men det går nok bra....

Gjest DapperBloke
Skrevet (endret)

Endret av DapperBloke
Skrevet
Når 90% av menneskelig konversasjon er ikke-verbal, så lærer man jo et menneske bedre å kjenne ved å møte dem IRL.

Er det ikke 93 da? ;)
Skrevet (endret)

Har aldri datet noen på nettet selv, men har en venninne som nærmest bruker datesider på nettet som er spisskammer for å til stadighet finne nye menn.

Det er noe med det at du ikke bare chatter og sender meldinger til en person. Jeg tror man kanskje kan bli spesielt interessert i en - men så er det et par til man er litt nysgerrig på også. Og de har man i bakhodet når man er på IRL date med en?

Ihvertfall er det tilfeller for min venninne som fortsatt er like singel etter et par år med å treffe menn på nettet.... Jeg påstår overfor henne at det er fordi hun ikke konstentrerer seg om en mann men får og gir oppmerksomhet til flere på sidene hun er registert på.

Men jeg har også en venninne som har truffet mannen i sitt liv på nettet. Etter en mnd med meldinger og chatting traff hun mannen og en måned etterpå flyttet de sammen. Nå - fem år etter - er de både gift og foreldre!

Det jeg mener å si er at du vet ikke sikkert hvordan dette blir før du treffer ham! Ta det som en blind-date og kos deg!!! Du har sikkert fått en eller flere pekepinner på hvordan han er som person. Funker det ikke i løpet av kvelden så må du jo ikke overnatte på hotellrommet?

Endret av Bernina
Skrevet

Så lenge dette er en person du har hatt mye kontakt med, som du føler du kjenner og stoler på så kos deg, pul og husk kondom ;)

Gjest DapperBloke
Skrevet (endret)
Så lenge dette er en person du har hatt mye kontakt med, som du føler du kjenner og stoler på så kos deg, pul og husk kondom ;)

Mjoda. Jeg dømmer ingen. Folk skal få gjøre akkurat som de selv vil.

Endret av DapperBloke
Gjest Gjest_Nervøs_*
Skrevet

Ja ja... da var jeg hjemme igjen..... skjønner ikke hva jeg ble så nervøs for...

det gikk jo kjempebra.... vi snakket masse i løpet av kvelden og jeg ble bare mer og mer betatt.. hehe.... Han er en utrolig grei fyr og en riktig gentleman!

Var en super date som det kommer til å bli flere av....... :)

(åja....jeg ble jo med på hotellet da)

Gjest Gjest_Nervøs_*
Skrevet
Hva skjedde på hotellet da??? :sjarmor:

Jo der skjedde det litt av hvert skal jeg si deg..hehe ;)

Skrevet

Så i løpet av 12 timer har du reist og møtt ham, blitt kjent med ham, hatt sex og kommet deg hjem igjen? :overrasket: Jaja, det går fort i svingene.

Skrevet
Mjoda. Jeg dømmer ingen. Folk skal få gjøre akkurat som de selv vil.

Noe av poenget mitt er imidlertid at internett er såpass anonymiserende at folk kan utgi seg for å være hva eller hvem som helst. Det å skrive meldinger med andre via internett har også en merkelig psykologisk effekt på folk. Folk slipper seg mye mer løs enn de ville gjort i en normal setting. Det blir en blanding av å utlevere seg selv fullstendig, og å komme med halvsannheter eller totale løgner. Selv forsøker jeg etter beste evne å ikke si mer om meg selv på nett enn jeg ville gjort i en helt vanlig sosial setting. Ikke like lett bestandig. Det er mulig vi ser på en slik situasjon som tryggere. Vi sitter i vår egen stue, helt alene og føler at konsekvensene for det vi sier er minimale.

Har forsøkt nettdating selv, men følte meg egentlig ikke helt komfortabel med det.

Men for all del: Vet veldig godt at det er mange som finner hverandre på denne måten. Når det er sagt, så har jeg også hørt en god del mindre rosenrøde historier.

Ja, selvfølgelig. Jeg sier jo ikke at man skal bli med en ukjent person på et hotell, pule men huske kondom ;)

Men dette var tydeligvis en person TS hadde vært på date med flere ganger og som hun hadde blitt godt kjent med. Forutsatt at det han har skrevet og fortalt var sant, men det blir jo opp til TS å bedømme.

Hvor trygt/utrygt nettdating er vil jo være fullstendig opp til hva slags forhåndsregler begge parter tar. Jeg tror de fleste nogen lunde oppegående personer har fått med seg at det/de første møtene bør foregå på offentlige steder med flere mennesker til stedet, og ikke minst viktigheten av å gi beskjed om hva man skal og med hvem. Om man ikke sier noe til noen, så hvertfall legg igjen en lapp hjemme hvis det skulle gå så langt.

Jeg vil faktisk påstå at sjansen for et overgrep/voldtekt er en hel del større de gangene man blir med noen hjem i snørrfylla for en ons. Som regel er det en person man har kjent en 3-4 timer og som man vet betraktelig mindre om enn noen man har prata med på nettet i 4 måneder.

Og hvor ofte får man meldinger fra venninner på byen som; blir med Hans Tullerud som bor i Karl Johans gate 40 hjem for ONS??

Men jeg er enig i det du sier. Man har en tendens til å åpne seg mer for mennesker på nettet enn andre, og en god pekefingerregel er å ikke si ting man ikke ville sagt ellers i real life.

Men denne måten å bli kjent på kan også bikke begge veier. Jeg er selv samboer med kjæresten som jeg møtte på nettet for 8 år siden, og jeg kjenner ingen bedre enn han og visa versa ;)

Gjest Gjest_Nervøs_*
Skrevet
Så i løpet av 12 timer har du reist og møtt ham, blitt kjent med ham, hatt sex og kommet deg hjem igjen?  :overrasket:  Jaja, det går fort i svingene.

Hehe... neida gikk ikke så ille fort da.... vi har jo snakket en del på msn og sms gjennom et helt år da... så jeg kjenner`n jo.... og han kom til meg da, derfor er jeg hjemme nå.... hvis ikke hadde jeg vel ikke kommet halvveis engang skulle jeg vært hos han :ler:

Skrevet
Herregud... skjønner ikke hva det går av meg om dagen :overrasket:

Har vært på en del dater med en jeg møtte på nettet og snakker med han hver dag på msn og sms, og nå kommer han ned hit med tog i kveld og har bestillt hotellrom til oss..... og jeg da... tette meg sa jo JA!!! jeg vil jo egentlig, men blir så nervøs.....

Så i løpet av 12 timer har du reist og møtt ham, blitt kjent med ham, hatt sex og kommet deg hjem igjen?  :overrasket:  Jaja, det går fort i svingene.

Les nå innlegget før du svarer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...