kamela Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Nå er jeg sint, og jeg sprer meg på litt forskjellige fora i håp omå få noen tilbakemeldinger! Mannen og jeg (med hvert vårt barn på 10 og 11 år) har vært enige om at de ikke skulle får tv eller pc på rommet. Nå har jeg akkurat fått høre at min svigermor kjøper pc til sitt barnebarn i julepresang. Dette er ok for mannen min. Jeg er sint fordi han har skiftet mening på dette punktet, og ikke har tatt noen diskusjon med meg om det, synes det er helt greit, nå heter det at moren hans kjøper hva hun vil til barnebarnet til jul. Men det er jo han som kjøper for henne og som også må akseptere hva vi synes er greit her i huset. Noen som kan sette ting litt på plass for meg, si at jeg tar feil og komme med gode argumenter for det, så gjerne det.
kamela Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2006 Har også lagt ut problemstillingen på barn og familie, bare så det er sagt.
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Hvis dere er enig om at de ikke skal få ha pc eller tv på rommet så skal den vel ikke stå på rommet? Tror jeg ville tatt en prat med mannen og spurt om hva som skjedde med deres felles standpunkt. Når barna har forskjellige besteforeldre vil det vel alltid bli forskjellige presanger (med mindre besteforeldrene skjønner at de bør gi likt til begge stesøsknene)? Tror du ditt barn vil få problemer med å godta at stesøskenet får en pc fra sin bestemor? Bor begge barna fast hos dere? Hvis de har hver sine sett med besteforeldre og de alle gjør forskjell vil det jo uansett bli mange episoder framover der den ene får ting den andre ikke får. Barn på 10-11 år er jo uansett i en alder hvor pc snart kan være et nyttig verktøy i forbindelse med skolearbeid etc, så jeg tror jeg heller hadde fokusert på at denne bestemoren sparer dere for en stykk pc, også hadde jeg vurdert å kjøpe en pc til det andre barnet når h*n trenger det/ønsker seg det. Eller insistert på at pc'en må være til felles bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå