Snuppen Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Noen som har hørt no mer om den debatten? skulle kanskje bli gratis p-piller for kvinner under 24, pga høyt abort-tall og sånn....
fuerza Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Ei venninne fortalte meg at p-piller skulle bli gratis for alle opptil 25 år, pga lavere abort tall som du sier. Jeg sa at ingenting av det politikerene sier blir gjort noe særlig med uansett, så hadde ikke helt troen på det. Og da sa hun at det allerede var vedtatt. Så går ut i fra at det ikke er lenge til det blir gratis da.
Snuppen Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2006 Jeg var på apoteket idag,og spurte..og de sa "det er bare en debatt som ikke har kommet frem til noe svar..så ikke regn med det" derfor kjøpte jeg for 3mndr.. men, kan nok uanz ta sin tid før d svaret kommet opp ja
Arwen Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Det med gratis p piller er litt komisk for meg, sist gang var jeg akkurat fylt 20 da alle under 20 skulle få gratis, nå har jeg akkurat fylt 26, så nå blir det sikkert gratis opp til 25
Gjest prestekrage Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 (mulig det er rødvinen som snakker/tenker hos meg nå)) Arwen da... Den var jo nesten litt slem mot den lille i magen.... Så bare litt snodig ut med den uttalelsen og med "... med baby i magen" som signatur...
Arwen Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 er nok rødvinen. Har ikke tenkt å bli gravid rett etter denne her kommer ut
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Når de bestemmer seg for at alle skal få gratis p-piller, da er du og jeg i overgangsalderen, Arwen...
Pasha Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 hvis dette stemmer er det jo litt rart at de "akkuratt" satt ned tilbudet om gratis p-piller til å bare innefatte 100 kr i dekning til prevansjon per 3 mnd (og bare for de under 20 år)
Gjest gjesta Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Det med gratis p piller er litt komisk for meg, sist gang var jeg akkurat fylt 20 da alle under 20 skulle få gratis, nå har jeg akkurat fylt 26, så nå blir det sikkert gratis opp til 25 ← Nå er jeg snart 25, og jeg fikk heller ikke p-piller gratis, så du kunne vel ikke "akkurat" ha fylt 20! Men jeg skjønner veldig godt hva du mener... Det jeg reagerer litt på er at de tror at de hjelper noe om flere får p-piller gratis. Er det virkelig sånn at folk over 20 år lar være å bruke prevensjon fordi de synes det er dyrt, de vil heller ta abort? Det synes jeg høres veldig merkelig ut.
Snuppen Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2006 De tenker kanskje ikke sånn at d er bedre md aborter enn å kjøpe pillen,men satser på at d går bra..istedenfor å betale hundrevis av kroner.. og om d er gratis er d kanskje fler som tar de ,siden de er GRATIS liksom.. men jg tror bivirkningene har mer grunn enn prisen,til at noen ikke velger å gå på de...selv er jeg 21..og tenker vaffal sånn her:)
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 De tenker kanskje ikke sånn at d er bedre md aborter enn å kjøpe pillen,men satser på at d går bra..istedenfor å betale hundrevis av kroner.. og om d er gratis er d kanskje fler som tar de ,siden de er GRATIS liksom.. men jg tror bivirkningene har mer grunn enn prisen,til at noen ikke velger å gå på de...selv er jeg 21..og tenker vaffal sånn her:) ← Hvis man satser på at det går bra å ha sex uten prevensjon er man idiot i hodet. Jeg tror kanskje regjeringen burde satse på bedre seksualundervisning på skolene i stedet for gratis p-piller.
Anglofil Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Regjeringen iverksetter forsøksordning med billigere p-piller for jenter opp til 25 år. Årsaken til dette er nettopp høye aborttall, noe vi dessverre ikke kan overse. I dag kan jenter mellom 16 og 19 år få gratis p-piller. Det man har sett, etter at denne gruppen fikk dette tilbudet, har vært at aborttallene har gått ned i denne aldersgruppen. Regjeringen ønsker altså å utvide den ordningen vi allerede har. Jeg er enig i at det er dumt å ha ubeskyttet sex, og det burde helt klart satses på økt seksualundervisning i skolen, men det treffer gjerne ikke de som er over 20 år. Selv støtter jeg meg til denne ordningen og jeg vil la den få en sjanse. Mvh Yvonne Endret 10. desember 2006 av yvonne
Edie Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 I dag kan jenter mellom 16 og 19 år få gratis p-piller. ← Bare en liten oppklaring - det er ikke lenger fullstendig gratis. De får dekket 100,- av 3 måneders forbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå