Gå til innhold

Har DU lest en god serie - hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med serien Havets datter - brukte under 2 mnd på alle 30 bøkene. Ble rett og slett helt hekta :ler::ler: Flott med en serie som er avsluttet slik at jeg kan lese i mitt eget tempo http://www.havetsdatter.com/

Holder på med serien Thea av samme forfatter - men siden det er en serie som er ganske ny (bok 6 kommer nå i desember) så går det litt sakte. Bøkene må jo skrives først. http://www.trine-angelsen.no/thea.htm

Har for mange år siden lest Livets døtre http://www.schibstedforlagene.no/romanseri...artid27000.html

Nå trenger jeg tips til en "ny" serie jeg kan begynne på. Noen som har tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest Sagaen om Isfolket? Hvis ikke er det et absolutt must! :)

Skrevet

Har lest bare en av bøkene - men jeg likte den ikke.......

Skrevet (endret)

Hei Tulla!

Her har du en serieoman :ler: Jeg ble hekta på serier for noen år siden, og nå har jeg hyller på hyller. Må jo spare på dem også jeg da.

Startet en tråd om pocketbokserier her for lenge siden, men etter en stund dabbet interressen av :overrasket:

Vel du har lest havet datter. Enig det er en herlig serie. *Tenke, tenke*. Noe lignedne: Storgårdsfolk, Arvesynd, Kystfolket, Barn av Stormen, Sara Vakker, Hannah bare for å nevne noen. Og dette er bøker det har kommet maaaange av. Arvesynd, barn av Stormen og Sara Vakker er faktisk avsluttet. :)

Endret av Ulva35
Skrevet

Nå har jeg falt for fristelsen :sjenert::sjenert:

Har bestilt de fire første bøkene i arvesynd og hannah, så vil tiden vise om jeg fortsetter på dem eller velger meg en ny serie. Fordelen med avsluttede serier er jo at jeg kan lese i mitt tempo, og blir jeg hekta går det fort unna ;)

Leser på Thea nå, men det går jo bare såååååå lang tid mellom hver bok :sur:

Skal se om jeg klarer finne din gamle tråd :)

Skrevet

finnes det ingen bokserier for oss som ikke liker å lese om gamledager?

Jeg skulle gjerne hatt en lang bokserie sånn ala Shopoholiker eller kanskje berlinerpoplene etc...

Skrevet

Jeg leste engang en serie som het Ildkorset, den husker jeg at jeg likte veldig godt. Også Margit Sandemoe: Isfolket, Heksemesteren, Lysets rike og De sorte Ridderne.

Jeg skulle gjerne hatt en lang bokserie sånn ala Shopoholiker eller kanskje berlinerpoplene etc...

Du har iallefall Bergfoss og Emilie's tid, den førstnevnte er den beste.

Skrevet (endret)

Hva med den serien fra vikingtiden, om Ulva, tror det var det hovedpersonen het?

Tror den heter Ulveøyne.

Husker at den var spennende iallefall, men det er vel en 7-8 år siden jeg leste den.. :sjenert:

Endret av Talula
Skrevet
Hva handler bergfoss om?

Det handler om livet til diverse folk som bor på tettstedet Bergfoss, lettlest og enkel underholdning. Kjærlighet, karriere, død og alt det der. Den er enkel å lese og å følge med i, og så er det ikke så veldig mange bøker heller.

Skrevet

Jeg glemte å nevne at i Emilies tid så er faktisk Anne B. Ragde en av forfatterene. Mange forskjellige forfattere som skriver under et pseudonym (Sånn d skrives?). Men vi får ikke vite hvem som har skrevet hvilke bøker da.

Skrevet

hmm kanskje jeg skal vurdere å begynne på en serie....

Skrevet
hmm kanskje jeg skal vurdere å begynne på en serie....

Bare sørg for at du gjør det i en tid der du ikke har så mye annet fore, for det er fort gjort å bli hekta. ;)

Skrevet

Bokserier fra vår tid ja. Villa Morgenstjerne er en, og den er avluttet. Vet det er noen flere også, men kommer ikke på tittel akkurat nå. Skal skjekke i bokhylla mi og komme tilbake til det.

Skrevet
Hva med den serien fra vikingtiden, om Ulva, tror det var det hovedpersonen het?

Tror den heter Ulveøyne.

Husker at den var spennende iallefall, men det er vel en 7-8 år siden jeg leste den.. :sjenert:

Serien jeg har tatt nicket mitt fra ja :ler: Ulva ble bergtatt av bergmannen, og selv om min elskede ikke er noen bergmann, så er jeg så er jeg så abslolutt bergtatt :ler: Derfor så synes jeg navnet passet.

Ulveøyne ja, det er noen år siden. Husker du at Ulva fikk en datter med bergmannen som ble sendt ut i verden og fratatt sine barndomsminner fra tiden hos Bergfolket? Rime het hun.

For en tid tilbake kom en ny serie: Rimfrost. Jeg hadde ikke lest mange sidene før jeg forstod at dette faktisk var en serie om Rime. Kjempefin og veldig kjekt å lese om livet til Rime som ble veldig spesiellt ettersom hun er datter av en menneskekvinne og en bergmann. Anbefales om du likte Ulveøyne og liker å lese om virkelig gamle dager. :)

Skrevet (endret)

Visste ikke at den nye serien handlet om Rime, det var litt morsomt. Det er så lenge siden jeg leste Ulveøyne, men husker henne.

Endret av Talula
Skrevet

De sorte ridderene av Margit Sandemo er jo fra våre dager. Men de er jo litt inn i gamle dager på en måte og. Margit Sandemo har jo som oftest bøker om noe overnaturlig. Jeg digger Margit Sandemo :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...