Gjest Nygift 01.02.03 Skrevet 8. februar 2003 #1 Skrevet 8. februar 2003 Hei Jeg giftet meg forrige lørdag (01.02.03) og vi hadde et PERFEKT bryllup. Men nå er kjolen min blitt veeeldig svart på slepet og den bør vel vaskes så fort som mulig, før det blir helt inngrodd. Jeg har blitt frarådd å sende den på rens, men rådet til at jeg kan putte den i vaskemaskinen selv. Dette synes jeg er litt skummelt, så nå må jeg høre om det er noen her med erfaring? Kjolen er av 100% polyester og har en del perler på. Håper på råd/hjelp så snart som mulig! Nygift 01.02.03
koldbruna Skrevet 9. februar 2003 #2 Skrevet 9. februar 2003 Siden du ikke vil sende brudekjolen din på rens,kan du prøve dette: Legg kjolen i mildt blenda vann.Skyll den godt og heng den opp til tørk etterpå. Ikke vask den i vaskemaskinen da det er perler på,disse kan falle av i vask. Håper du ble litt behjelpelig Koldbruna
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2003 #3 Skrevet 9. februar 2003 Ble litt nysgjerrig nå... Ikke på rens? Hvorfor det? Jeg har aldri hørt at man ikke skal rense brudekjoler...? Vaskemaskinen..? Inn der putter jeg jo ikke engang duker som jeg er litt redd for..?
Tosca Skrevet 9. februar 2003 #4 Skrevet 9. februar 2003 Jeg jobber i vaskeribransjen (leverandør) og vet at perler på brudekjoler kan være et problem. Men det vil ikke si at du ikke kan levere den inn til rens. Det går fint an. Jeg ville absolutt ikke vasket den selv. :-? Overlat det til noen som kan dette. Det kommer jeg til å gjøre med min kjole.
Gjest Nygift 01.02.03 Skrevet 10. februar 2003 #5 Skrevet 10. februar 2003 Nå skal dere høre hva jeg har gjort. Først fulget jeg rådet til Koldbruna, hvor jeg la kjolen i badekaret med Milo, den ble litt renere, men absolutt ikke ren nok. Så smurte jeg litt Zalo nederst på kanten, hvor den var værst også puttet jeg den i vaskemaskinen på finvask, 30 C. Og hengte den til tørk. Nå er den så fin som ny og nå skal den selges. Dette med rens har jeg blitt frarådet fra 2 forskjellige brudesalonger. De har visstnok dårlig erfaring med det. Den ene salongen sier de alltid vasker i maskinen på 40 C og blir den ikke da ren, så gjør de det på 60C. Dette synes jeg høres veldig ekstremt ut. Derfor brukte jeg min egen variant med Zalo og 30 C, og det ble så bra så!!! :D Lykke til for dere andre som skal ut i "ilden"
Gjest Tex Skrevet 10. februar 2003 #6 Skrevet 10. februar 2003 Hva slags stoff er det i kjolen din da...?
starie Skrevet 10. februar 2003 #7 Skrevet 10. februar 2003 Hei Jeg giftet meg forrige lørdag (01.02.03) og vi hadde et PERFEKT bryllup. Men nå er kjolen min blitt veeeldig svart på slepet og den bør vel vaskes så fort som mulig, før det blir helt inngrodd. Jeg har blitt frarådd å sende den på rens, men rådet til at jeg kan putte den i vaskemaskinen selv. Dette synes jeg er litt skummelt, så nå må jeg høre om det er noen her med erfaring? Kjolen er av 100% polyester og har en del perler på. Håper på råd/hjelp så snart som mulig! Nygift 01.02.03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå