Gjest d'Arc Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg startet en lignende tråd før, men håper på å få litt flere svar nå Jeg kan jo starte med utseende mitt. Jeg er svært lys i huden og har en gul undertone. Øynene er grønne og kinnene er alltid lyserøde. Jeg lurer da på: - hvilken foundation jeg bør bruke (vil gjerne ha et moderat resultat)? - hvilken mascara som åpner øynene best? Og hvilken farge jeg bør ha (jeg er ikke - - så glad i et hardt resultat og har derfor brukt brun) - hvilket pudder som er bra og hva er forskjellen på kompakt og løspudder når det kommer til resultatet? - hvilke farger som passer til grønne øyne og om dere har noen metoder for å legge det pent på slik at blikket blir åpent, og hvilke øyenskygger som er bra. - hvilken eyeliner dere kan anbefale. - om jeg bør bruke en slags rouge selv om kinnene mine er røde?, og eventuelt hva som toner ned rødfargen. - hvilken parfyme dere har fått mest hyggelige kommentarer for? Laura fungerer som et skudd, men jeg må ha noe å variere med. Om dere så bare kan svare på et av spørsmålene, så svar gjerne for det. Endret 9. desember 2006 av d'Arc
Latee Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Jeg er iallefall utrolig fornøyd med Bare Minerals foundation. Fairly light høres ut som en god farge til deg. Også vil jeg anbefale YSL Faux Cils mascara. Utvilsomt den beste jeg har prøvd.
Gjest LilSweetie Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 - hvilken foundation jeg bør bruke (vil gjerne ha et moderat resultat)? Jeg greier ikke å ikke få et oversminket resultat av vanlig foundation. Bruker da en mellomting i pudderform, se under - hvilken mascara som åpner øynene best? Og hvilken farge jeg bør ha (jeg er ikke - - så glad i et hardt resultat og har derfor brukt brun) Jeg synes YSL fake lash mascara er utrolig bra. Den åpner øynene, og gir fine lange vipper. Man kan få veldig "dramatiske" vipper med den, men synes også det funker fint å bare bruke litt for å få et litt mykere resultat. - hvilket pudder som er bra og hva er forskjellen på kompakt og løspudder når det kommer til resultatet? Shisheido Powdery Foundation er det beste pudderet/foundationen jeg noen gang har prøvd! Man tar det på som vanlig kompakt pudder, men det at det også er litt foundation gjør vel at det dekker bedre. Det blir veldig fint og jevnt, og dekker uten å se oversminket. Blir penere med det, rett og slett - hvilke farger som passer til grønne øyne og om dere har noen metoder for å legge det pent på slik at blikket blir åpent, og hvilke øyenskygger som er bra. Jeg har også grønne øyne, og liker gyldne farger. Synes Shisheido silky eye shadow duo i Gold Gleam er fin. Diors øyenskygger er veldig bra, men jeg har aldri funnet den optimale fargen der. - om jeg bør bruke en slags rouge selv om kinnene mine er røde?, og eventuelt hva som toner ned rødfargen. Tja, vet ikke om du "bør" bruke det. Men hvis du vil bruke noe kan det kanskje være en ide å bruke solpudder som rouge? Jeg bruker det noen ganger på den måten, det blir fint og gir mer farge til ansiktet (uten at jeg ser spray-tan ut, som fort skjer hvis jeg tar solpudder på hele ansiktet). - hvilken parfyme dere har fått mest hyggelige kommentarer for? Laura fungerer som et skudd, men jeg må ha noe å variere med. Jeg liker også Laura veldig godt Ellers er jeg Kenzo flower min favoritt.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Parfyme: Gå til et stort parfymeri og si at du liker Laura men kunne tenke deg å prøve noe nytt for å ha noe å variere med. Dette gjør jeg når jeg er lei av mine sorter. Jeg bruker D&G sin røde. Den minner litt om Elisabeth Arden sin Red Door som jeg også liker godt. Og så har jeg min favoritt som er Calvin Klein Contradiction. Parfyme kan man ikke kjøpe uten å prøve først, etter min mening. Jeg har grågrønne øyne. Jeg var nettopp på sminkekurs hos Makeup Store og der fikk jeg anbefalt en aquamarin (som ble VELDIG fin på). Sminketips: Lys fremhever og mørk demper. Jeg synes det blir veldig fint med en lys nyanse på hele øyelokket og en mørk bakerst - da får jeg veldig åpne og strålende øyne. Jeg er veldig lei av de der flossete maskarane og har gått tilbake til en enkel en. Jeg bruker bare svart maskara.
Gjest d'Arc Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Tusen takk for svar hittil. Blondie65: Aquamarin: er det en lys pastellfarge, et merke eller? Og får du mye ut av et sminkekurs? Når det gjelder ID bare minerals: jeg hørte at man bør kjøpe en eller annen stor kost til den. Jeg husker ikke helt hva den het, men svindyr var det i hvertfall. Går det greit med en vanlig, mindre kost? LilSweetie: Når du sier gyldne farger, mener du da øyenskygger med en del skimmer i? Har ikke helt turt å bruke gullfarge enda i hvertfall. Er redd det blir litt for dramatisk. Det samme med lilla. Vet absolutt ikke om det har noe å si, men jeg har altså brunt hår, mørkebrunt.
Gjest LilSweetie Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 LilSweetie: Når du sier gyldne farger, mener du da øyenskygger med en del skimmer i? Har ikke helt turt å bruke gullfarge enda i hvertfall. Er redd det blir litt for dramatisk. Det samme med lilla. ← Jeg pleier å bruke en gullfarget øyenskygge, med en annen litt mørkere ytterst på øyenlokkene. Den andre fargen pleier å være bronseaktig, men jeg har også brukt brun eller brunrosa. Gullfarget øyenskygge trenger ikke å bli dramatisk, det kommer an på hvor mye du tar på. Liker å ta på en del hvis jeg skal ut, men vanligvis bruker jeg bare litt så øynene mine skinner litt, uten at det ser gullfarget ut
Gjest d'Arc Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Jeg pleier å bruke en gullfarget øyenskygge, med en annen litt mørkere ytterst på øyenlokkene. Den andre fargen pleier å være bronseaktig, men jeg har også brukt brun eller brunrosa. Gullfarget øyenskygge trenger ikke å bli dramatisk, det kommer an på hvor mye du tar på. Liker å ta på en del hvis jeg skal ut, men vanligvis bruker jeg bare litt så øynene mine skinner litt, uten at det ser gullfarget ut ← Hørtes pent ut :-D Da går jeg nok til innkjøp av en diskrè gulløyenskygge i hvertfall. Takk for hjelpa! Det er bare å komme med flere tips
Saeria Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 Jeg vil også anbefale Mineral foundation. Den kosten du lurte på er sikkert full coverage kabuki. Selv har jeg grønnbrune øyne og kler kobber, brunnyanser, dempede rosanyanser (ikke sukkersøte)og lilla. Av mascaraer er jeg godt fonøyd med HR Lashqueen, lancome flextencils og l'extreme.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 Tusen takk for svar hittil. Blondie65: Aquamarin: er det en lys pastellfarge, et merke eller? Og får du mye ut av et sminkekurs? ← Aquamarin er en turkis-grønn farge. Vi hadde et gavekort så vi betalte ikke noe. Her var det slik at en satt modell og ble sminket hverdag og festsminke - alle andre som hadde lyst fikk hverdags eller festsminke på. Om man har utbytte av det kommer an på hvor mye man vet fra før. Ikke alt var like nytt for meg - men fargevalget var. Når det gjelder ID bare minerals: jeg hørte at man bør kjøpe en eller annen stor kost til den. Jeg husker ikke helt hva den het, men svindyr var det i hvertfall. Går det greit med en vanlig, mindre kost? ← Jeg vet ikke om det er størrelsen på kosten som teller - det viktigste er nok at det er ekte hår. Jeg har ikke kommet så langt enda, da jeg synes disse dyre kostene er J... dyre for å si det sånn. Den til ID kostet 398 - greit så har man den lenge men alikevel da ...
Scheherazade Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har grågrønne øyne. Jeg var nettopp på sminkekurs hos Makeup Store og der fikk jeg anbefalt en aquamarin (som ble VELDIG fin på). ← Kanskje det er nettopp dette du skal ønske deg til jul? De selger nemlig gavekort på dette kurset, koster 500 og da får du plukke produkter for samme summen. Tror de har et spesielt juletilbud også, at den som kjøper gavekortet for et gavesjekk på 100 kroner. Vet ikke hvor i landet du bor da, men MakeUpStore finnes jo flere steder. Ellers forseslår jeg en av Chanels øyeskyggekvartetter, fine ting å få til jul synes jeg.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 - hvilken foundation jeg bør bruke (vil gjerne ha et moderat resultat)? Jeg er fornøyd med både Clinique Superbalanced makeup, Clinique Perfectly Real og Chanel Universel. Alle ser naturlige ut,men jevner ut hudtonen og kan justeres til mer dekkene. Prøv den i ansiktet før du kjøper! - hvilken mascara som åpner øynene best? Og hvilken farge jeg bør ha (jeg er ikke - - så glad i et hardt resultat og har derfor brukt brun) Brun går fint,det, hvis du ikke vil se så veldig sminket ut. De fleste maskaraene finnes jo i både sort og brun. Jeg er veldig fornøyd med Lancome, Gosh(Vitabutikker), Helena Rubinstein. - hvilken eyeliner dere kan anbefale. Min absolutte favoritt er Dior. Den er FANTASTISK. Dyr,men varer evig!
Gjest d'Arc Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 Kanskje det er nettopp dette du skal ønske deg til jul? De selger nemlig gavekort på dette kurset, koster 500 og da får du plukke produkter for samme summen. Tror de har et spesielt juletilbud også, at den som kjøper gavekortet for et gavesjekk på 100 kroner. Vet ikke hvor i landet du bor da, men MakeUpStore finnes jo flere steder. Ellers forseslår jeg en av Chanels øyeskyggekvartetter, fine ting å få til jul synes jeg. ← En utrolig god idè! Takk Vet du om Make Up Store finnes i Vestfold et sted? Jeg er fornøyd med både Clinique Superbalanced makeup, Clinique Perfectly Real og Chanel Universel. Alle ser naturlige ut,men jevner ut hudtonen og kan justeres til mer dekkene. Prøv den i ansiktet før du kjøper! Brun går fint,det, hvis du ikke vil se så veldig sminket ut. De fleste maskaraene finnes jo i både sort og brun. Jeg er veldig fornøyd med Lancome, Gosh(Vitabutikker), Helena Rubinstein. Min absolutte favoritt er Dior. Den er FANTASTISK. Dyr,men varer evig! ← Clinique Superbalanced makeup har jeg prøvd, og jeg synes den er veldig bra. Lurer litt på den til Helena Rubinstein, Color Clone, om den er bra, og hvilket resultat den gir? Tusen hjertelig takk for svar sålangt :-D
Gjest gjesta Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 - hvilken parfyme dere har fått mest hyggelige kommentarer for? Laura fungerer som et skudd, men jeg må ha noe å variere med. Om dere så bare kan svare på et av spørsmålene, så svar gjerne for det. ← Jeg kjøpte meg laura da den kom, og likte veldig godt den type parfymer før (nå liker jeg litt tyngre, men det er en annen sak). Av samme type parfymer som laura kan nevnes: -hugo woman -davidoff cool water -aqua de gio -estee lauder pleasure eller spør i parfymeriet slik noen her nevnte!
Catzy Skrevet 12. desember 2006 #14 Skrevet 12. desember 2006 Når det gjelder mascara og eyeliner, er jeg veldig glad i Lancome sine. Mascaraen Hypnose er super hvis du vil ha vipper som er tette og lange. De blir ikke like lange som med Flextencils, men lengre enn de er til vanlig. Kjøpte Art Liner (også Lancome) for noen uker siden, og den er veldig kjekk. Finnes i både brun og sort.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 12. desember 2006 #15 Skrevet 12. desember 2006 Helena Rubinstein Color Clone er fin hvis du ikke vil ha en dekkende krem. Superbalanced makeup fra Clinique dekker mer,synes jeg. Color Clone har en veldig fin konsistens og blir kjempe fint på huden. Jevner ut hudtonen og gir en fin glød. Jeg er ikke så glad i å bruke forundation til daglig,men denne gir et veldig fint og kjempe naturlig resultat. Jeg blander den av og til ut med dagkremen også,så blir det enda mer transparent. Men den er nok ikke foundationen for deg hvis du vil ha noe med dekkevne. De andre jeg nevnte fra Clinique og Chanel er også foundation med ganske lite dekkevne,men mer forunadtion som bare jevner ut hudtonen og gir fin glød. Koster en del mer enn Superbalanced,men det er jo ikke mye man trenger hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå