Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så innmari fett hår etter at jeg ble gravid. :forvirret: Problemet er at det samtidig er ekstremt elektrisk. Noen som har en god shampo å anbefale? Er litt fortvilet, for finner ingenting som kan passe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Har hørt at håret blir mindre elektrisk hvis man skyller det i kaldt vann en siste gang før man går ut av dusjen. Ikke prøvd dette selv..

Skrevet

Takk for tipset :) Kombinasjonen fett og elektrisk er ikke akkurat den beste :forvirret:

Gjest Lille Solstråle
Skrevet (endret)

Hei! Her kommer the queen of fett hår til din unnsetning :reise::ler:

Jeg har til tider store problemer med fett hår, og må vaske det hver dag. De produktene, hvis vi kun snakker produktmessig, jeg har hatt størst nytte av er:

*Sunsilk fresh for longer- Lyseblå shampoo og balsam. Jeg bruker som regel bare balsam i hårtuppene, føler at balsamen gjør håret fortere fett i hodebunnen. Denne shampoen kjøpte jeg på hvilken som helst butikk før, men lurer på om den ikke ble særlg populær, for finner den ikke lenger. Kjøpe et arsenal sist jeg var i Sverige

*Sunsilk lively blonde- helt uavhengig av om du er blond eller ikke! Prøvde den hos en blond venninne, og den hjalp faktisk.

*Head and Shoulders- uavhengig av om du har flass eller ikke. Merkelig nok. Det eneste er at jeg føler den mister effekten etter hvert.

*REN såpe med lav pH! Asan, Dr. Greve o.l. funker faktisk bra hvis du kun vil forebygge fett hår. De lukter ikke spesielt godt, da..

Generelle råd som fungerer for meg:

*Hårføning av håret gir fortere fett hår.

*For mye greing og roting i hodebunnen gir fortere fett hår.

*Stressperioder, mensperioder, hormoner generelt gir fortere fett hår. (Jfr. graviditet?)

Endret av Lille Solstråle
Skrevet

Tusen takk :smilyblomst: skal teste sunsilken for blondt hår. Den får jeg nemlig billig :sjarmor: Dessuten er jeg blond, så da må det jo nesten bare bli bra. :)

Skrevet
Har fått så innmari fett hår etter at jeg ble gravid. :forvirret: Problemet er at det samtidig er ekstremt elektrisk. Noen som har en god shampo å anbefale? Er litt fortvilet, for finner ingenting som kan passe.

Redken har en shampo som er i solve-serien som er for fett hår. Den brukte jeg en periode da håret var så fett at jeg måtte dusjer mange ganger til uken. Da jeg brukte denne kunne jeg gå tre dager (vaske håret den tredje dagen) uten at håret så fett ut. :)

Skrevet

Jeg vasker stort sett håret hver dag uansett, så det er egentlig ikke så farlig at den holder kjempelenge uten. Problemet nå er at håret er fett samme kvelden som jeg har vasket det samtidig som det blir elektrisk.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Jeg vasker stort sett håret hver dag uansett, så det er egentlig ikke så farlig at den holder kjempelenge uten. Problemet nå er at håret er fett samme kvelden som jeg har vasket det samtidig som det blir elektrisk.

Jeg vasker ikke håret hver dag selv, men har hørt av andre at det ikke er bra å vaske det hver dag. Det sliter på det naturlige fettet i hodebunnen, og det blir dermed en overproduksjon av fett.

Men i og med at dette du nevner er i forbindelse med graviditet, så vil jeg tro at hormonene spiller en ganske stor rolle også.

Skrevet

Jeg plages også med fett og elektrisk hår, og jeg vil anbefale Sunsilk Winter Boost, altså den hvite. Fås på HM, relativt sjelden å se andre steder. En veldig god shampo :)

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Har fått så innmari fett hår etter at jeg ble gravid. :forvirret: Problemet er at det samtidig er ekstremt elektrisk.

en shampo mot fett hår (det har de fleste (alle?) serier) og spraybalsam.

ikke vask håret i for varmt vann, og ikke masser for mye.

bruk lite shampo -en teskje er nok!- og vask håret to ganger. SKYLL GODT!

husk også at balsam ikke skal i hodebunnen, men i det håret som slenger når du rister på hodet.

Endret av Fruktfat
Skrevet

Jeg har vært innom Vita og sjekket de seriene som ikke er billigst der - fant ingenting for fett hår. Har prøvd den fra Herbal, men den er litt feil. Veldig få av de billige seriene har for fett hår og jeg har ikke råd til frisørshampo akkurat nå. Derfor jeg spør ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg synes ikke sunsilk blonde var noe bra mot mitt hår som også blir fort fett - men head and shoulders holder jeg en knapp på.

Jeg har akkurat sånt hår som deg - blir fort fett og elektrisk. Har prøvd mye forksjellige shampoer men head and shoulders er den jeg faktisk synes har funket best.

• 1 år senere...
Gjest ano nym
Skrevet

jeg prøvde en som sunsilk hadde før(en lyseblå flaske) og den var fantastisk bra! håret mitt har aldri vært så fint! men nå har de fjernet den fra markedet..

snufs:`(

Skrevet

Jeg har vært plaget med fett hår selv, så ille at det ble fett igjen mindre enn et døgn etter vask. Er noget bedre nå da.

Jeg kan anbefale Herbal essences med kiwi, kumquat og fiken (grønn i serien forest fruits) og Tigi Bead head Dumb blonde.

Skrevet

Jeg har også vært plaget av fett hår. Det har blitt helt tydelig for meg at om jeg vasker håret hver dag blir det også fett til neste dag.. Dette merker jeg for eksempel på ferie hvor jeg bader mye og må få vasket klr, salvann og produkter ut av håret hver dag. Men til vanlig har jeg bare bestemt at det vaskes hver annen dag. Nå er det like fint dagen jeg vasker det, og den etter. Dag tre begynner det å se bittelitt mindre fresht ut - så den morgenen vasker jeg det vanligvis. Forsøker å la det lufttørke så ofte som mulig- da det blir finere da, men har sjelden tid.

1. Ikke gre håret mye, særlig ikke hodebunnen.

2. Ikke ta på håret mye

3. Balsam helt oppe ved hårrøttene funker dårlig for meg

4. mousse/varmebeskytten produkter gjør noen ganger håret oljete.

Om du har noe sensitiv hud ellers kan det hende at balansen i hodebunnen er dårlig, de aller mest fruktige/parfymerte shampoene har en slik effekt på meg. (bla. herbal essenses)

Ellers har jeg ingen vidunderkur.

Lykke til. M

Skrevet

off... jeg får frysniniger av dagligvare sjampoer :frustrert:

System Proffesional har en som heter Regulate Shampo der du også kan kjøpe en lotion som du smører i hodebunnen...

Paul Mitchell har også en kjempefin som heter shampoo two... Den sistnevnte brukte mannen min fordi han var plaget med fett hår og måtte vaske det hver dag, men nå holder det at han vasker det hver 3. dag :)

• 7 år senere...
Skrevet

jeg prøvde en som sunsilk hadde før(en lyseblå flaske) og den var fantastisk bra! håret mitt har aldri vært så fint! men nå har de fjernet den fra markedet..

snufs:`(

Meine du stronger to grow longer? Så fant jeg den på coop x-tra og enkelte prix butikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...