Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører så mye rart ang concealere...

- Du skal alltid bruke gultonede concealere.

- Har du rosatonet hud skal du bruke rosa concealere.

- Har du rosatonet hud skal du IKKE bruke rosatonete concealere fordi det da blir MER r

rosa.

- Du skal alltid bruke GULE concealere under øynene fordi det er komplimentærfargen til

blått og dermed nøytraliserer det blå ringer.

- Har du rosatonet hud skal du ikke bruke gultonete concealere fordi gult+rosa=oransj.

- Rosatonet concealer under øynene vil gi deg en pandalook fordi rosa concealere får

området til å virke enda mørkere.

Med andre ord virker det som om gud og hvermann har sin oppfatning av hva som er riktig og derfor får du forskjellige svar avhengig av hvor du spør.

Noen som vet hva i pokker som er riktig?

(Til opplysning har jeg rosatonet hud, men skal ha en concealer for å dekke blå ringer under øynene)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er blå under øynene skal du bruke oransje concealer.

Vet ikke helt om det stemmer, men blå/oransje er komplementerfarger dvs de opphever hverandre. Og da får du fin nøytral farge :)

Kan jo ikke sa at man kan dekke rosa hud med rosa concealer. Da bruker man grønn.

Skrevet

hehe. så du hadde skrevet det med komplementer ja :ler:

Skrevet

Kan jo ikke sa at man kan dekke rosa hud med rosa concealer. Da bruker man grønn.

Var ikke helt sånn jeg mente. Folk har enten varme(gul) eller kalde(gjerne rosa eller beige) undertoner og skal visstnok velge concealere etter dette, men man får jo helt motstridende råd alt etter hvor man går.

En parfymeridame sa f.eks. til meg at jeg skulle ha gul concealer under øynene fordi gult opphever blått, mens en annen sa til meg at jeg skulle ha rosa concealer fordi at jeg har kalde undertoner i huden og rosa undertoner+gul concealer=oransj. Det fører jo selvfølgelig til at Kermit= :icon_question:

Skrevet

Hehe, ja.

Da er det jo fordi hun ene dama brukte huden i sin forklaring mens hun andre brukte underhuden eller hva det måtte være. Jeg vet ikke om jeg bruker riktig farge heller men jeg føler ikke det hjelper så mye uansett hvilken farge jeg bruker, så jeg vet ikke.

Skrevet

Gå inn på kk sine hjemmesider,og helges tips..der forklarer han alt ;) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...