Gjest allium Skrevet 9. desember 2006 #1 Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/09/485518.html Presiserer at dette ikke gjelder caset som diskuteres nå - det kan man samarbeide fritt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. desember 2006 #2 Del Skrevet 9. desember 2006 Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #3 Del Skrevet 9. desember 2006 tihi Ris til egen bak for å ta de lette utveiene Det er mange som ikke er klar over at eksamensoppgaver scannes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 9. desember 2006 #4 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Nå skal det sies at nesten alle jukset på den. Man skulle jobbe individuelt, men nesten alle jobbet i grupper. De som har kopiert svar fra internett syntes jeg ikke synd på, men de som har blitt tatt for å jobbe i grupper er mer leit. Selv læreren vår sa at man kan jo ikke vite hva dere gjør i deres hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 9. desember 2006 #5 Del Skrevet 9. desember 2006 Velvel... Hvis det var en individuell oppgave, og man samarbeidet om dem og skrev nesten like besvarelser (som de må ha gjort, når det ble oppdaget), synes jeg ikke veldig synd på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 9. desember 2006 #6 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Nå skal det sies at nesten alle jukset på den. Man skulle jobbe individuelt, men nesten alle jobbet i grupper. De som har kopiert svar fra internett syntes jeg ikke synd på, men de som har blitt tatt for å jobbe i grupper er mer leit. Selv læreren vår sa at man kan jo ikke vite hva dere gjør i deres hjem. ← Hvis man ikke får med seg at man kan samarbeide, men at man fortsatt skal levere en individuelle oppgave..så er man passe naiv. Jeg antar også at dette med samarbeid blir diskutert i forkant av oppgaven. Jeg har inntrykk av at de fleste er klar over dette på UiO, så kanskje BI trengte en oppvekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. desember 2006 #7 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg synes det høres merkelig ut med en hjemmeeksamen hvor det ikke er lov til å samarbeide. - Eller hvor det, som de hevder, ikke er lov til å samarbeide for mye. Det blir i praksis veldig vanskelig å sjekke. Ved hjemmeeksamen pleier alle hjelpemidler å være tillatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 9. desember 2006 #8 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg synes det høres merkelig ut med en hjemmeeksamen hvor det ikke er lov til å samarbeide. - Eller hvor det, som de hevder, ikke er lov til å samarbeide for mye. Det blir i praksis veldig vanskelig å sjekke. Ved hjemmeeksamen pleier alle hjelpemidler å være tillatt. ← Ikke i UiO. Der kan man samarbeide, så fremt man skriver sine egne individuelle oppgaver. De er også veldig nøye med å påpeke at hvis oppgavene blir for like, så kan de bli mistenkt for juks. Tror ikke medstudenter regnes som hjelpemidler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 9. desember 2006 #9 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg synes det høres merkelig ut med en hjemmeeksamen hvor det ikke er lov til å samarbeide. - Eller hvor det, som de hevder, ikke er lov til å samarbeide for mye. Det blir i praksis veldig vanskelig å sjekke. Ved hjemmeeksamen pleier alle hjelpemidler å være tillatt. ← Jeg har hatt mange hjemmeeksamener, men å samarbeide om dem har det aldri vært snakk om. Hverken for meg eller mine medstudenter. En ting er å snakke med de man studerer med og kanskje tipse om ekstra litteratur eller svare på et enkelt spørsmål. Men å samarbeide om hele oppgave når det står at den skal være individuell?? Å tolke "alle hjelpemidler" til at "samarbeid om hele oppgaven er greit" synes jeg er ganske drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 9. desember 2006 #10 Del Skrevet 9. desember 2006 Tror ikke medstudenter regnes som hjelpemidler.. ← Nei, jeg har jo hatt eksamener med "alle hjelpemidler", men jeg tror ikke det hadde vært særlig vellykket om jeg hadde stilt med personlig assistent. Eller prøvd å diskutere med sidemannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. desember 2006 #11 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja, viss det er slik at en har gått i grupper og levert inn identiske besvarelser forstår jeg selvsagt at det blir sett på som fusk. Jeg mente ikke å forsvare BI-studentene, men å diskutere reglene for hjemme-eksamenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 9. desember 2006 #12 Del Skrevet 9. desember 2006 Men BI gjorde noe som jeg syntes var ganske i utrolig ang denne innleveringen....ikke at det har noe med juks å gjøre sånn sett da! Jeg stresset som bare det for å få levert denne oppgaven til kl 15.00,og kl 16.33 fikk jeg melding fra skolen på mobilen at:til studenter BØK 26011,hvis noen ikke fikk levere oppgaven idag.Får dere ny frist til imorgen kl 10.00,denne fristen er absolutt endelig. Mvh BI Er ikke dette urettferdig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 9. desember 2006 #13 Del Skrevet 9. desember 2006 Men BI gjorde noe som jeg syntes var ganske i utrolig ang denne innleveringen....ikke at det har noe med juks å gjøre sånn sett da! Jeg stresset som bare det for å få levert denne oppgaven til kl 15.00,og kl 16.33 fikk jeg melding fra skolen på mobilen at:til studenter BØK 26011,hvis noen ikke fikk levere oppgaven idag.Får dere ny frist til imorgen kl 10.00,denne fristen er absolutt endelig. Mvh BI Er ikke dette urettferdig da? ← Jo. Veldig. Det synes jeg rett og slett er utrolig spesielt. Virker rett og slett useriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. desember 2006 #14 Del Skrevet 9. desember 2006 Det er vel noen som har bedt om utsettelse da. Dere burde selvsagt fått beskjed om det litt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. desember 2006 #15 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg husker vi hadde en skoleeksamen en gang, da vi fikk beskjed på slutten av dagen, en time før vi måtte levere inn, at det var feil i oppgaveteksten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 9. desember 2006 #16 Del Skrevet 9. desember 2006 Jo. Veldig. Det synes jeg rett og slett er utrolig spesielt. Virker rett og slett useriøst. ← Helt enig med deg!Så hadde jeg ikke fått bestått på den oppgaven,så hadde klaget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #17 Del Skrevet 9. desember 2006 Men BI gjorde noe som jeg syntes var ganske i utrolig ang denne innleveringen....ikke at det har noe med juks å gjøre sånn sett da! Jeg stresset som bare det for å få levert denne oppgaven til kl 15.00,og kl 16.33 fikk jeg melding fra skolen på mobilen at:til studenter BØK 26011,hvis noen ikke fikk levere oppgaven idag.Får dere ny frist til imorgen kl 10.00,denne fristen er absolutt endelig. Mvh BI Er ikke dette urettferdig da? ← Det kan rett og slett komme av at de ikke hadde nok kapasitet til å ta i mot alle oppgaver innenfor tidsfristen. Problemet med de store eksamene på BI er at alle venter med å levere til fem på tre, og da sier det seg selv at det kan bli problematisk å avvikle så mange (2-3000) samtidig (bed øk er skolens største fag da samtlige førsteårsstudenter skal ha det) En endelig innleveringsfrist kl 15 betyr ikke at man SKAL levere kl 15. Det betyr at man skal levere INNEN kl 15. Det er vel noe førsteårsstudenter har problemer med å forstå. Det er kun 1 årsstudenter som stresser så sinnsykt med oppgaveinnleveringer. Når man har hatt et par eksamener lærer man at det lønner seg å levere mange timer før fristen. Men likevel så skjønner jeg svært godt irritasjonen rundt dette. BI burde ikke gitt beskjed om utsettelsen så sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #18 Del Skrevet 9. desember 2006 Helt enig med deg!Så hadde jeg ikke fått bestått på den oppgaven,så hadde klaget... ← hehe Hadde du ikke bestått tviler jeg på at noen timer ekstra hadde hjulpet deg så mye. Bedøk handler om forståelse. Klarer man ikke å stå på den fastsatte eksamenstiden skal det mye til for at man klarer det med noen timers ekstra stress. Hvor lang tid hadde dere på denne i utgangspunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 9. desember 2006 #19 Del Skrevet 9. desember 2006 hehe Hadde du ikke bestått tviler jeg på at noen timer ekstra hadde hjulpet deg så mye. Bedøk handler om forståelse. Klarer man ikke å stå på den fastsatte eksamenstiden skal det mye til for at man klarer det med noen timers ekstra stress. Hvor lang tid hadde dere på denne i utgangspunktet? ← Grunnen til at jeg stresset veldig med denne oppgaven er for at det er et fag jeg tar opp igjen,så jeg jobber ved siden og var så uheldig at det var mye sykdom på jobben akkurat de dagene....Ellers så hadde vi 5 dager tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #20 Del Skrevet 9. desember 2006 5 dager er jo ganske mye på en hjemmeeksamen. Var det heltidsstudiet? Men merkelig å utsette sånn synes jeg, men det kan godt ha noe med kapasiteten å gjøre. Når eksamen varer så lenge er det vanlig at veldig mange leverer i god tid og det er sjelden lang kø. Men hvis plutselig alle leverte samtidig blir det jo et problem. Uansett veldig dårlig gjort ovenfor de som faktisk leverte innenfor tidsdfristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå