Gjest Gjesta Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Hva kreves det av en leilighet for at dnb skal bruke sin Residens megler ved salg? Kan man ha en nyoppusset helt enkel leilighet? Eller setter de forskjellige krav?
Sin Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Det står litt om det her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=215473
Gjest Turi Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Det som kreves er at du er villig til å betale ekstra for å få brune annonser istedet for blå og røde, for et penere prospekt med gode bilder og tekst med litt mer arbeid bak. Av eiendommen kreves ingenting.
*Terje* Skrevet 13. desember 2006 #4 Skrevet 13. desember 2006 I kjeden jeg jobber i stiller vi også krav til boligen. Trenger ikke være et slott, men derimot en bolig "med det lille ekstra" (ja, jeg vet det er en klijsé blandt meglere). Dette kan være en bolig med unik utsikt, en liten leilighet med eksklusiv design osv osv.
Gjest Turi Skrevet 13. desember 2006 #5 Skrevet 13. desember 2006 Da jobber du ikke i DnBNor. Og ikke i Privatmegleren i nærheten av oss (sier de skal ha det lille ekstra, men legger inn blokkleiligheter til under millionen ). Men det er sikkert noen som er tro mot konseptet også. De velger jo å segmentere kundene sine da. Tror jeg ville blitt rimelig fornærmet om jeg ønsket "highend" marketing av mitt flotte hus og fikk beskjed om at det ikke var ekstra nok. Da kunne jeg fort gått til DnBNors Residence i stedet, ja..... Ihvertfall om jeg hadde tro på at slike konsepter øker salgsprisen for boligen...
*Terje* Skrevet 13. desember 2006 #6 Skrevet 13. desember 2006 Nope, ikke DnB eller Privatmegleren Heldigvis har vi fortsatt ikke måttet si nei til noen. Morsomt egentlig, å tenke på kundens reaksjon. "Sorry, boligen din når ikke våre høye krav" Ihvertfall om jeg hadde tro på at slike konsepter øker salgsprisen for boligen... Et stort paradoks her er at mange meglere sier seg enige med kunder om at slik markedsføring ikke er viktig, men med en gang de skal selge selv MÅ de annonsere på den måten. Sier litt om krigen der ute om å vinne oppdrag, når man går bort i fra sin egen kunnskap bare for ikke å sende kundene til en konkurrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå