Kosejente Skrevet 8. februar 2003 #1 Del Skrevet 8. februar 2003 Enkelt og greit......hvor ofte vasker dere parketten og hva vasker dere den med???? Selv har jeg nå begynt å vaske den hver uke....men da jeg vasket i dag var det nesten ikke noe "skitt"... Jeg støvsuger så og si hver dag...kanskje er det ikke nødvendig å vaske all parketten hver uke...???? I kjøkkenet blir jo parketten litt mer møkkete da..... Jeg bruker microfibersystemet Enjo....nesten på alt.... I vårt første hus hadde vi for det meste golvbelegg og det ble mye fortere skittent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. februar 2003 #2 Del Skrevet 9. februar 2003 Parkett skal ikke vaskes den. For selv om man tradisjonelt har vasket med grønnsåpe, så vil det komme fukt nedi sprekkene - som du har selv om den ikke sprekker - hvis du skjønner. Dette er ikke heldig. Så hvis du vasker parkett meget sjelden, og kun tar flekker, holder det i massevis. Ellers kan du bruke tørrmopp og ta støvet med. Hvis du melder deg in i Pluss-tid hos Lilleborg, så får du masse gode tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 9. februar 2003 #3 Del Skrevet 9. februar 2003 Kanskje litt på sidelinja, men allikevel, vi har ikke ekte parkett, men sånn Alloc klikkgulv. Jeg støvsuger det nesten hver dag, men der er så skjoldete at det er en gru!!! Jeg bruker mopp, nesten ikke våt, tørker over ca i gang i uka, må det da jeg har to småttiser, men det blir flekker bare en går barbent over golvet!!! Dessuten vises det "streker" etter moppen. :o Jeg har prøvd "spray & mopp", bare vann, og jeg bruker syntetisk vaskemiddel.-Jeg har jobba som vasker i mange år, så jeg synes egentlig at jeg gjør det riktig også, men jeg har tydeligvis gått glipp av noe!! Noen flere med samme problem!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 10. februar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 10. februar 2003 Kanskje du har en helt mørk parkett, Flua..???? Vet om flere som har problemer med mørk parkett der alt viser. Jeg har eikeparkett og er overrasket over hvor lite som viser på den..!! Men det du nevner med striper etter vask det har også jeg sett på min parkett...men legger kun merke til det med en gang jeg har vasket den... Jeg bruker også mopp med minimalt med vann...har aldri vasket parketten med grønnsåpe...eller annen såpe..... Skal sjekke opp det der med Pluss-tid hos Lilleborg...finner jeg det på nettet..?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 10. februar 2003 #5 Del Skrevet 10. februar 2003 www.plusstid.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 10. februar 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 10. februar 2003 Thank you... har nå meldt meg inn i Pluss-tid...tydeligvis mye bra info der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå