Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange negative mennsker man møter på sin vei, "det der klarer du ikke" alle kan bli narkomane-det kan skje din sønn også (greit nok) " du må kanskje flytte for å få deg jobb" " du er bare en drømmer" / the list goes on.

Har skikkelig begynt å legge merke til mennesker og deres væremåte ovenfor andre. Pessimismen råder virker det som, jeg merker jeg lar meg irritere.

Det er mitt liv, ditt liv og våre liv- ingen har rett til å tråkke på drømmer, fortelle deg hvem du er ( og helst i en negativ tone for å opphøye seg selv) og drive svartmaling av fremtidsplaner en har.

Jeg tenker positive tanker, setter meg realistiske mål og ingen negative mennesker som har gitt opp skal noen gang få stoppe meg ;)

Er mennesker i Norge pessimister? det virker hvertfall slik, jeg får skylde på været:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om nordmenn er generelt pessimistiske? Nei, det synes jeg ikke. Men man blir nok mindre blåøyd med årene. Selv kommenterer jeg sjeldent andres urealistisk optimisme, men jeg tenker nå mitt. "Du vil fullføre studiet på 4 år samtidig som du jobber fulltid? Jau, lykke til.."

Jeg kan tenke meg to forklaringer på det du opplever. Det første er at du tolker andres erfaringsberetninger som kritikk/formaninger. Det andre kan være at du fremstår som urealistisk positiv?

Skrevet

Nei, ikke urealistisk positiv. Jeg er realistisk med en positiv tankegang. :)

Skrevet
Nei, ikke urealistisk positiv. Jeg er realistisk med en positiv tankegang. :)

Vel, da er det bare å ignorere slike kommentarer.

Skrevet

Jeg tror nok mange er veldig ukreative og forsiktige av seg, i hvert fall :sjenert: Deler av livet mitt har jeg vært sikker på at jeg aldri fikk jobbe med det jeg ville (en nokså usikker retning å gå), og selv om jeg også har blitt støttet og fått oppmuntringer angående talent og sånn, har jeg også alltid fått høre hvor vanskelig det er, hvor få som lykkes, hvor mye motstand og kritikk man vil møte osv... Ja, DET hjelper jo på selvtilliten og motivasjonen...

Dessuten har jeg også mange ganger når jeg har vurdert å ta et valg eller f eks søke en jobb, blitt dratt ned på bakken og anbefalt å ikke bare safe, men dobbelt- og trippelsafe. hadde det vært opp til "dem" hadde jeg, som blant annet gikk ut av vgs med godt over 5 i snitt, jobba på rimi, hvis jeg var heldig. Men altså - det KAN jo være vanskelig med mye, og blant annet foreldrene våre har vokst opp i en annen tid hvor endel ting var annerledes og mulighetene tildels færre. Endel er nok også vant med at man ER forsiktig med alt; se på hvilke valg de har gjort selv - har de satset på trygghet og kjedelighet, eller gir de andre råd til deg enn de de følger selv? Den mest negative personen jeg kjenner er aller minst fornøyd med sitt eget liv.

Jeg har klart meg fint, jeg da jeg til slutt valgte å satse på det jeg ville. Jeg har så langt klart meg økonomisk, jeg får interessante og stadig mer utfordrende arbeidsoppgaver, og av en eller annen grunn legger jeg mer merke til de hyggelige tilbakemeldingene enn de negative nå for tida :) Det har kanskje med selvtilliten min å gjøre også.

Skrevet

Jeg ignorerer slike kommentarer glatt- men jeg legger merke til dem. Hvis en omgåes negative mennesker hele tiden kan det glatt smitte over på en selv.

Skrevet

Jeg unngår aktivt pessimister og "haters"! De trekker meg bare ned i søla...det er enda verre med klagerne...hvor det ikke er nok å være pessimist, men de må hele tida klage på hvor forferdelig alt er :P

Skrevet
Jeg unngår aktivt pessimister og "haters"! De trekker meg bare ned i søla...det er enda verre med klagerne...hvor det ikke er nok å være pessimist, men de må hele tida klage på hvor forferdelig alt er :P

Enig med deg- det kan bli utrolig slitsomt :frustrert:

Skrevet
J Den mest negative personen jeg kjenner er aller minst fornøyd med sitt eget liv.

Som jeg skulle sagt det selv.

Hvis man ikke føler seg "vellykket", så blir man lett misunnelig på andre. Og det er helt utrolig hva folk kan få seg til å bli misunnelig på. -Har opplevd at folk har misunt meg min kroniske sykdom, fordi det følger en del "goder" med diagnosen. Det sier jo egentlig mest om hvordan de oppfatter seg selv og sin egen situasjon.

-For noen år siden foretok jeg en snuoperasjon på hele min tilværelse, og fikk en glimrende anledning til å kutte ut destruktive venner og omgåes ikke lenger folk som er drevet av sjalusi og misunnelse. (det var kortversjonen). Noen må man imidertid forholde seg til, slik som på jobben osv, men prøver å enten overse eller ikke ta slike kommentarer inn over meg.

Skrevet

Jeg må le litt når enkelte klager over at andre klager!

Ser de ikke at de gjør nøyaktig det samme som de anklager andre for å gjøre?

:ler:

Snakk om å møte seg selv i døra! ;)

Skrevet
Jeg må le litt når enkelte klager over at andre klager!

Ser de ikke at de gjør nøyaktig det samme som de anklager andre for å gjøre?

:ler:

Snakk om å møte seg selv i døra!  ;)

Jeg er uenig med deg. Det var mine egne refleksjoner over mennesker som kan påvirke en negativt og tanker om hvor lite motiverende det er å møte slike mennesker hele tiden. Refleksjoner er ikke nødvendigvis det samme som å klage ;)

Skrevet

Jeg skjønner at jeg i denne sammenhengen er en gammel dame. Hvis du er en ung dame så kan jeg skjønne det. At du trenger å lufte det her. Men beklager. Velkommen til verden. Jeg har hatt samme oppdagelsen selv, og har ingen sutrevenner lenger. De får finne hverandre. Så kan vi somikke er sånn finne på noe annet. Og velge oss andre venner. De finnes i bøtter og spann der ute. Bare se deg om. Ikke bruk energi på dette.

Skrevet
Jeg skjønner at jeg i denne sammenhengen er en gammel dame. Hvis du er en ung dame så kan jeg skjønne det. At du trenger å lufte det her. Men beklager. Velkommen til verden. Jeg har hatt samme oppdagelsen selv, og har ingen sutrevenner lenger. De får finne hverandre. Så kan vi somikke er sånn finne på noe annet. Og velge oss andre venner. De finnes i bøtter og spann der ute. Bare se deg om. Ikke bruk energi på dette.

Enig med deg. Bare vært så ekstremt mye av det i det siste- ble nesten litt skremt over all negativet som de pøset ut over meg, glad jeg slipper å se dem mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...