Gå til innhold

Champagne..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg ble "fomelt introdusert" for champagne for noen år siden, hos venner som arrangerte champagne-smaking hjemme hos seg. Som læremester hadde de innhentet en meget dyktig vinkelner fra en anerkjent restaurant her i Oslo. Hvilken opplevelse det ble!

Siden den gang har vi smak oss gjennom ganske mye champagne, såvel tradisjonelle merker som mer sære utgaver. Jeg har nå lært meg å sette pris på en velkomponert og -lagret champagne, og det er det første jeg ser etter når jeg ute på reiser. Heller et par nye champagneflasker enn nok en parfyme og ansiktskrem (det kjøper jeg jo uansett..)! Og følelsen av å drikke en nyåpnet flaske champagne er jo uslåelig :)

Det hjelper også å ha en samboer fra champagnens hjemland. Når vi tilbringer sommeren hos hans familie oppstår det alltid nye champagne-bekjentskaper :) Det finnes jo en mengde produsenter å ta av.

Er det andre der ute som er like begeistret for dette boblende fluidium som vi er? Og som kanskje har en favoritt eller to å dele med oss? Vi har opprettet en egen database for å holde orden på de vi har smakt oss gjennom, slik at vi husker de produsentene og årgangene som er verdt å kjøpe igjen. Min favoritt så langt er Roederer 95-årgang. Jeg venter fortsatt på å innta en Cristal...

Noen som har andre anbefalinger? :)

mums

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...