Adonia Skrevet 8. desember 2006 #1 Del Skrevet 8. desember 2006 jeg tar opp samfunnslære som privatist, og skal ha muntlig eksamen til uka. sitter og leser nå, og pensum er veldig greit. men jeg må prøve å gå for en 6'er, så jeg lurer på om det er noen som har gode tips til meg. er nyhetsrelaterte temaer noe man får spørsmål om? dere som har hatt eksamen i samfunnslære før, hva fikk dere spørsmål om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TigerLilly Skrevet 8. desember 2006 #2 Del Skrevet 8. desember 2006 Man trekker et emne så får man ca 15 min til å skrive et slags foredrag som man holder etterpå. Føler de noe mangler spør de deg. Nyhetsrelaterte spørsmål tror jeg er veldig aktuelt ja. De forventer iallefall at du er noen lunde oppdatert på samfunnet. Gikk greit for min del, jeg fikk om Det politiske systemet i Norge. Men da jeg ikke klarte å forklare hva Parlamentarisme var røk 5 eren. Men var fornyød med 4. Emnet interesserer meg rett bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. desember 2006 Man trekker et emne så får man ca 15 min til å skrive et slags foredrag som man holder etterpå. Føler de noe mangler spør de deg. Nyhetsrelaterte spørsmål tror jeg er veldig aktuelt ja. De forventer iallefall at du er noen lunde oppdatert på samfunnet. Gikk greit for min del, jeg fikk om Det politiske systemet i Norge. Men da jeg ikke klarte å forklare hva Parlamentarisme var røk 5 eren. Men var fornyød med 4. Emnet interesserer meg rett bak. ← okei. vi har fått vite at vi skal spørres ut om 2 temaer, ett er kjent i forberedelsestiden. prøve å følge litt ekstra med på nyheter i helga jeg da når var det du hadde eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 8. desember 2006 #4 Del Skrevet 8. desember 2006 Tok i fjor. Fikk om Barentshavet, fiskeri og tjuveri og greier. Men desverre for meg fikk jeg en ganske innholdsrik artikkel på forberedelsen hvor alt jeg visste om saken stod.. Hjalp fint lite da å ha lest avisene Men rodde meg ut av det, berga 6èn. Mange som klarer den. Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 8. desember 2006 dere som kjenner til pensum, tar gjerne i mot tips hvis dere vet om noe spesielt som har skjedd i nyhetsbildet som kunne være relevant.. ellers er planen å lese nesten hele helga, så håper det går bra. men muntlig er litt skummelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. desember 2006 #6 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Litvinenko saken, nobels fredspris (deles jo utden 10.), Aris uttalelser om politisk tilhørighet, Irak, Mullah Krekar. Leser du nettavisene hver dag, er du noenlunde oppdatert. Lykke til! :-D Endret 9. desember 2006 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 12. desember 2006 #7 Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde samfunnslære før sommeren.. Men nå husker jeg søren meg ikke hva jeg holdt foredrag om Karakteren husker jeg og det ble 5 Kan være greit å knytte opp ting til teorien i boken som skjer ute i den store verden.. ellers lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adonia Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 13. desember 2006 det gikk kjempebra. så takk for alle tips jeg fikk 6'er fikk om fattigdom og hvordan en kan få økonomisk vekst i u-land, så da kunne jeg jo prate litt om fredsprisvinneren - genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ane85 Skrevet 13. desember 2006 #9 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) det gikk kjempebra. så takk for alle tips jeg fikk 6'er fikk om fattigdom og hvordan en kan få økonomisk vekst i u-land, så da kunne jeg jo prate litt om fredsprisvinneren - genialt! ← Gratulerer! Hvor mange poeng er du oppe i nå, da? 74.5? Da er du iallfall sikret å komme inn étt sted i Norge og du kommer nok inn i Oslo (det var det du ville?). Jeg skal selv ta samfunnslære dette semesteret! Endret 13. desember 2006 av ane85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. desember 2006 #10 Del Skrevet 13. desember 2006 Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 14. desember 2006 #11 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg hadde tenkt å komme med noen tips,men det ser det ikke ut til at jeg trenger nå. Gratulerer med veldig bra karakter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hampus Skrevet 14. desember 2006 #12 Del Skrevet 14. desember 2006 Grattis med 6ern, det er jo kjempe bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 16. desember 2006 #13 Del Skrevet 16. desember 2006 Gratulerer med sekseren, Adonia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå