Gjest niomi Skrevet 18. desember 2006 #21 Skrevet 18. desember 2006 Tidligere hadde jeg en jobb der jeg måtte jobbe i spisepausen min. Jeg fikk riktignok overtidsbetalt den halvtimen. Dette fungerte egentlig flott for meg da arbeidsplassen tillot og anbefalte minst 2 timer trening i arbeidstiden i løpet av uken. Ofte fikk jeg trent enda mer enn det. Og spising gjorde jeg innimellom. Arbeidsmiljøloven setter en klar grense over minimum, men avhengig av hva du jobber som så må jo man tilpasse det. Ser for meg at den ene piloten nekter å fly fordi han skal ha en halvtime pause i luften. Det hadde gjort seg ← Og det er derfor de er to piloter...
Eve Luna Skrevet 18. desember 2006 #22 Skrevet 18. desember 2006 Jeg jobbet i en Rimi butikk som student på deltid. Jeg tror jeg husker at vi ble fortalt at vi har rett, i tillegg til 30 min matpause, også rett til 5 min pause for hver time vi jobber. Sånn at du kan ta 5. min pause etter hver time. Da får i hvertfall røykere ta sin røyk. Jeg vet ikke hvor dette står, om dette er i arbeidsmiljøloven eller bare noe Rimi har innført.
Gjest Fruktfat Skrevet 18. desember 2006 #23 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Jeg jobbet i en Rimi butikk som student på deltid. Jeg tror jeg husker at vi ble fortalt at vi har rett, i tillegg til 30 min matpause, også rett til 5 min pause for hver time vi jobber. Sånn at du kan ta 5. min pause etter hver time. Da får i hvertfall røykere ta sin røyk. Jeg vet ikke hvor dette står, om dette er i arbeidsmiljøloven eller bare noe Rimi har innført. ← det står ikke i arbeidsmiljøloven, nei (selv om veldig mange påstår det), så det var noe rimi har innført. Endret 18. desember 2006 av Fruktfat
Supraspinatus Skrevet 18. desember 2006 #24 Skrevet 18. desember 2006 Og det er derfor de er to piloter... ← Begge pilotene er med å fly flyet. (feks, ene styrer stikken, andre snakker på radio) Ellers kunne korte ruter bare hatt en pilot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå