Gå til innhold

deres bryllupsmareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hadde ditt bryllups mareritt vert?

jeg sitter og tenker på alkohol og sånn, vi skal ha åpen bar, men er livredd for at folk skal drikke så mye at det vil gå ut over andre, og at vi må sende dem hjem med taxi.

hva tenker dere kommende bruder på som dere er redde for skal skje på bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det absolutt verste som kunne skjedd på min bryllupsdag, er at brudgommen omkommer i bilulykke på vei til vielsen.... *grøss*

Andre mareritt (sånn bortstett fra død, ulykker og det å få nei ved alteret...): Krangling på dagen, brudd med besteveninne, krangling mellom skilte foreldre, noen blir så fulle at de kryper rundt og spyr, forsinkelser, kald mat, for lite mat, bryllupskake som ikke blir levert/ faller i gulvet, vigsleren sier noe upassende, noen nevner exer i en tale, revnet/flekkete kjole, brudgommen kommer i hvite sokker, snøvær (vi skal gifte oss i april, så det hadde nok blitt litt uventet) punktering/motorstopp, eller at alle går hjem etter desserten for det er ikke noe hyggelig å være der...

Skrevet

Huff, du har hodet fult av mareritt skjønner jeg...

Det jeg har tenkt mest på er dette med alkohol og fulle folk ja. Og dette snakket jeg litt om da jeg hadde mamam og min forlover her. At vi må ha et ansvarlig menneske i baren som kan se til at ikke de som har fått for mye å drikke får mer, samt at de mindreårige ikke skal få.

Min forlover fant helt av seg selv ut en ekstra oppgave til seg selv, å følge med på folk og gi beskjed til barmennesket om hvem som bør holdes oppsyn med/ikke få mer/sendes hjem. (ER vel ikke barmennesket som skal sende noen hjem, men ikke hun heller, tenker toastmaster f.eks? En voksen mann kan gjøre det, ikke ei tenåringsjente (nei, hun er vel 20 innen btyllupet, men likevel)

Dette er nemlig min store skrekk, og ikke heeeeelt utenkelig, da det er basert på minner jeg har, men de involverte blir ikke invitert da (ikke derfor altså, men uansett)

Men sånn "i drømme-mareritt" går det stort sett på organisering, at vi ikke blir ferdige, at jeg ikke har frisørtime, at bordplanen ikke er laget, at pappa ikke kommer hjem fra jobb i tide (vi skal gifte oss på en lørdag, men det tok ikke drømmen hensyn til) etc.

Men jeg prøver å ikke tenke på det, ikke fokusere på det. Selvsagt er død, ulykker og denslags noe som ville være det ultimate mareritt, men det tenker jeg ikke på engang. Det er et mareritt UANSETT, men jeg er ikke redd for at han skal dø på vei hjem fra jobb hver dag, så jeg tenker ikke på at det akn skje den dagen heller.

Skrevet

Det verste marerittet er vel selvsagt at samboeren min skulle dø. Ellers har jeg ingen mareritt. Det er helt uvesentlig om noe ikke blir ferdig eller at det skjer et eller annet uventet. Vi blir gift uansett og det er det aller viktigste.

Skrevet

Arkana: Jada, gift blir vi uansett, men i et par av mine mareritt (nattestid) har det ikke vært så sikekrt at vi skulle rekke det engang. Når jeg står enhalvtime før kirka, hjemme på stuegulvet, ikke kledd, ikke risert, ikke i nærhten av anstednig kledd engang, pappa er ikke hjemme, min forlovede er det ingen som vet hvor er... ja da var det godt å våkne og vite at vi hadde flere måneder på oss, og skulle få planlagt litt bedre enn som så :)

Skrevet

Har hatt et par mareritt hvor ingenting var ferdig, og slikt, men i det siste har jeg begynt å bli seriøst nervøs for kjolen. Jeg fikk nylig en mail om at undertøyet jeg bestilte var utsolgt og blir litt forsinket (kommer trolig i februar). Det er ikke for sent, men lurer litt å på om jeg skal bytte til en annen, for å få det med en gang. Så begynte jeg å bekymre meg for at det ikke kom til å passe under kjolen (tåpelig, ettersom jeg skal få kjolen sydd, og den dermed kan passes til undertøyet), og tilslutt ble jeg kjempebekymret for at forloveden ikke skulle like kjolen. Tenk om jeg kommer inn i kirken og han tenker "Å hjelpes, hvorfor måtte hun ødelegge dagen med noe så tåpelig!". Jeg tror ikke han gjør det, men er kjempenervøs for det akkurat nå. Kjolen er ganske spesiell, og mange vil nok synes at jeg er litt tåpelig/har for stor prinsesse-faktor, men jeg har alltid ønsket meg en slik kjole.

Skrevet (endret)

Sånn bortsett fra at noen skal bli syke/skadet ellerenda verre......så hadde det vært innmari kjipt om fotografen ikke dukket opp feks. Eller at de hadde gjort noe feilog dobbelt booket så vi ikke fikk paviljongen ellre restauranten.....men jeg tenker egentlig ikke noe på sånt. Regner med at ting kommer til å gå mer eller mindre som de skal...

Endret av *Emma*
Skrevet
Det er helt uvesentlig om noe ikke blir ferdig eller at det skjer et eller annet uventet. Vi blir gift uansett og det er det aller viktigste.

Tror dette var ment som en morsom tråd.......ikke noen "å nei jeg drømte at serviettene hadde feil farge og trodde dagen skulle bli ødelagt" alvorlig tråd.....

For oss alle...akkurat som deg...er det viktige at man blir gift. Men nå er vimange bruder på et sted å da må det vel kunne gå ann å ha det litt moro innimellom også....

Skrevet (endret)

Tja, jeg tolket ikke spørsmålet som spesielt humoristisk. Jeg synes rett og slett hun spør om hva det er kommende bruder bekymrer seg over når det gjelder bryllupet (bryllupsmareritt er vel kanskje å ta i litt). Og jeg bekymrer meg rett og slett ikke over noe (men jeg sitter ikke akkurat og himler meg øynene over at andre bruder er redd for skitten kjole, ikke-eksisterende fotograf eller at det ikke er nok drikke).

Endret av Arkana
Skrevet

Heisan!

Det som er tilfelle hos oss, er at vi egentlig ikke hadde tenkt å ha andre barn i bryllupet en våre egne, men da ble søsteren og foreldrene til brudgommen så sure at de mente at da trengte ikke de heller komme om ikke barna til søsteren fikk komme,,,,

Så nå er vi litt i tvil, skal vi invitere dem og ta bort noen av vennene eller se om vi får større lokaler? barna er 1.5 og 5år, så de vil jo ikke huske noe fra bryllupet senere, i forhold til de vennene vi hadde tenkt og invitere, ikke lett dette her.... :grine:

Skrevet

Er det mulig? Mener virkelig familien til brudgommen at de ikke kommer i bryllupet hvis de ikke får ta med seg to unger? Så utrolig sært!

Skrevet

Mitt store mareritt er om gjestene ser ut til å kjede seg.. At de fleste må dra tidlig og at festen brytes opp rett etter middag. Har faktisk drömt at alle kom 2 timer för selve vielsen fordi de måtte dra tidligere enn forventet på kvelden. Så det ble liksom ingen fest. Og alle sto å så på at jeg pyntet meg, og syntes at jeg brukte for lang tid.. "kan du ikke raske på litt?" "har dårlig tid liksom.."

Ellers så har jeg også drömt at jeg glemmer kjolen (mange ganger), og må gå inn i kirken med mormors bluse og skjört som hun har med seg som "ekstraskift".

At lokalet har flere paralelle bryllup - så da vi kommer står det fem andre bruder og venter på å bli mottatt av servitör - som en vanlig restaurant, bare med mange prinsesser.

Massebryllup - at jeg blir tvunget til å gifte meg samtidig som mange andre. Presten har dårlig tid.

Ja... Pluss mye mer. har vill fantasi.

Skrevet
Mitt store mareritt er om gjestene ser ut til å kjede seg.. At de fleste må dra tidlig og at festen brytes opp rett etter middag. Har faktisk drömt at alle kom 2 timer för selve vielsen fordi de måtte dra tidligere enn forventet på kvelden. Så det ble liksom ingen fest. Og alle sto å så på at jeg pyntet meg, og syntes at jeg brukte for lang tid.. "kan du ikke raske på litt?" "har dårlig tid liksom.."

Ellers så har jeg også drömt at jeg glemmer kjolen (mange ganger), og må gå inn i kirken med mormors bluse og skjört som hun har med seg som "ekstraskift".

At lokalet har flere paralelle bryllup - så da vi kommer står det fem andre bruder og venter på å bli mottatt av servitör - som en vanlig restaurant,  bare med mange prinsesser.

Massebryllup - at jeg blir tvunget til å gifte meg samtidig som mange andre. Presten har dårlig tid.

Ja... Pluss mye mer. har vill fantasi.

:ler: Måtte le av mormors bluse og skjørt!

Ja, du må ha en livlig fantasi!

Selv har jeg ingen mareritt, men vi har en kabal som skal gå opp med barnepass!!!

Vi har to barn som da vil være 1 og 4 år... :roll:

Aner ikke hvor vi skal gjøre av de!

Skrevet

Hahahaha :ler: Godt å høre at det ikke bare er meg som har mareritt om bryllupet! Jeg drømmer om dette titt og ofte og senest sist natt hadde jeg følgende mareritt: Jeg måtte ordne håret mitt selv og så ut som et kråkereir, brudebuketten hadde min kjære glemt å hente så jeg gikk oppover kirkegulvet med en grusom plastblomst en av gjestene hadde rasket med seg. Pappa var mest opptatt av å få dette unnagjort så vi løp omtrent opp til alteret. Da jeg sto foran alteret datt sløret av og forloveren min gadd ikke fikse slepet så det lå som en klump bak meg.

Da vi kom ut av kirken pøste regnet ned, og ingen tok seg tid til å gratulere oss, de bare løp ut til bilene sine og der sto vi igjen og følte oss veldig dumme. I tillegg hadde fotografen glemt avtalen vår så vi måtte bare ta noen amatørbilder. Jeg var så fortvila og og sint og da jeg endelig våknet var jeg faktisk helt utslitt.

Hehe, høres ut som jeg er helt gal, men sannheten er at jeg egentlig er ganske rolig. Men det kommer visst noe fra underbevisstheten om natten...

Skrevet
Jeg måtte ordne håret mitt selv og så ut som et kråkereir, brudebuketten hadde min kjære glemt å hente så jeg gikk oppover kirkegulvet med en grusom plastblomst en av gjestene hadde rasket med seg.

Da jeg sto foran alteret datt sløret av og forloveren min gadd ikke fikse slepet så det lå som en klump bak meg.

Da vi kom ut av kirken pøste regnet ned, og ingen tok seg tid til å gratulere oss, de bare løp ut til bilene sine og der sto vi igjen og følte oss veldig dumme. I tillegg hadde fotografen glemt avtalen vår så vi måtte bare ta noen amatørbilder. J

...

Var kanskje greit at det ikke kom noen fotograf hvis alt så så innmari j*** ut :ler:
Skrevet

Jeg hadde et snev av noe slikt i drømme i natt også. Det var ikke den store dagen helt enda, men det nærmet seg, og jeg overhørte folk som snakka om meg, om at jeg måtte få opp farta og ordne litt mer, for her kom ingenting til å bli ferdig sånn som jeg gjorde det...

Dårlig samvittighet? Det er en del ting jeg føler jeg burde fått gjort nå...

Skrevet

Heisan!

Ja de mente det "Nimbus" vi får ikke tak i andre lokaler heller, da måtte det blitt hotell bryllup og det vil ikke budsjettet vårt tillate :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...