Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en person som er glad i å reise rundt, lære nye språk og møte nye kulturer. Dette er nok forbundet med at jeg flyttet mye mellom forskjellige land i oppveksten.

Jeg holder for øyeblikket på å utdanne meg i utlandet, mens min kjære fortsatt bor i Norge. Han har aldri vært utenfor skandinavia, og det virker ikke som han har den helt store reiselysten heller. Han venter bare på at jeg skal komme hjem etter endt utdanning, slik at vi kan bo sammen i Norge. Tingen er at jeg nok kunne tenke meg å reise/bo litt i forskellige land før jeg evt slår meg til ro i Norge. Vi har ikke snakket så mye om dette, siden det enda er noen år til, men jeg tenker en del på dette for tiden.

Jeg begynner å lure på om vi rett og slett er veldig (for mye?) forskjellige på dette punktet. Jeg griper alltid en mulighet til å oppleve noe nytt og se nye steder, mens han klamrer seg til det som er trygt og godt.

Jeg er interessert i å "høre" om det er noen andre her som har opplevd det samme, og hvordan det eventuelt fungerte...

Setter stor pris på forskjellige meninger og innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To mennesker som er svært ulike kan fungere utmerket sammen.

Men det er nok lurt å diskutere framtidsplaner med hverandre så begge er forberedt på hva som venter.

Jeg og sambo utfyller hverandre, rett og slett. Vi er ulik på mange områder og det har ført til at vi begge to har opplevd ting som vi ikke hadde gjort derom vi ikke hadde møtt hverandre.

MEN for å få det til å fungere må selvsagt begge være innstilt på å gi og ta, på godt og vondt.

Selvsagt kan det bli totalkrasj, men det har man ingen garantier for uansett hvor lik/ulik man enn er.

Skrevet

Motsetninger tiltrekker hverandre - dvs funker utrolig bra i starten, spennende og kjekt.

Like barn leker best - dvs. kanskje ikke like spennende i starten, men man får mye mer ut av et lengre forhold sammen.

Enkelt og greit? :)

Skrevet

Jeg er enig med SW20. Motsetninger kan være spennende, men jeg tror (og forskning har også vist) at man får et mest mulig harmonisk forhold og har større sjanse for å leve sammen lenge om man er relativt like, i allefall når det gjelder de viktigste tingene i livet, som felles mål, livssyn o.l.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror nok motsetninger kan tiltrekke hverandre, men det er viktig å ha samme mål om fremtiden.

Skrevet

Nå har ikke jeg opplevd det du snakker om, men jeg veit med meg sjøl at jeg aldri kunne vært sammen med noen som ikke vil ut og oppleve verden og bli kjent med nye kulturer, og som synes en årlig tur til Gran Canaria er nok kultur....

For jeg er som deg, reiselysten og litt rastløs, og det er viktig for meg at den jeg blir sammen med deler de egenskapene. Men det er meg, da ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Motsetninger kan skape store krangler senere i livet. Deler man ikke hovedinteressene i livet vil det fort bli krangel - ikke bare om man skal reise til Syden, på landet til tante eller backpacking i Australia - men også om pengeprioritering.

Er man glad i å reise vil man ikke i lengden trives sammen med en som trives best på hytten - det er jeg overbevist om.

Mine foreldre hadde ingen felles interesser - den ene elsket sjøen, båt og hytteliv, den andre kunne ikke for sitt bare liv fatte hva som var så spennende med det. Den ene likte ikke å bruke penger på restaurant, og kunne strekke seg til en hamburger i sjappen på hjørnet, den andre syntes en tur på restaurant med vin og mere var den største lykke på jord. De kranglet om alt ...

Så dette ville jeg hatt en grundig prat om.

Skrevet

Takker for innspill så langt :)

Nå er vi like på de fleste andre områder og er enige om det meste, så jeg har liksom aldri tenkt over at vi kanskje var litt forskjellige på akkurat dette punktet. Så det ble kanksje litt feil av meg å si at vi var motsetninger :sjenert:

Han har i det siste fortalt om mange steder han har lyst og se og ting han kunne tenke seg å oppleve, men det som slår meg er hvorfor han ikke har gjort noe av det enda??

Jeg har selvfølgelig ikke sett alt jeg vil se jeg heller, men jeg er av typen som prøver å gjøre det jeg vil når jeg vil det. Og jeg får inntrykk av at min kjære foretrekker å finne på grunner (les: unnskyldninger) for å utsette det til en gang i fremtiden e.l.

Han har god økonomi og rikelig med tid til å gjøre ting, men det virker liksom som han er litt "redd" for å prøve nye ting og få nye impulser. Har merket at flere av kompisene hans har grodd fast i sofaen de siste årene :forvirret:

Kanskje han bare trenger litt oppmuntring fra andre som liker å oppleve nye ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...