Smørblomsten Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 (endret) Synes allerede at lammeskinnsposen begynner å bli for liten/kort i vogna. Han er 1 år... Så mitt spm. er: hvor lenge brukte dere sånn pose i vogna, gikk dere evt over til fleecepose e.l. når poden vokste ut av lammeskinnsposen? Jeg hadde jo håpet på at posen kunne brukes i all den tid han satt i vogn, men nå ser det ut som om jeg må ta av "toppen" og bare bruke rygg-delen, men da er jo vitsen borte nå som det er vinter.... Endret 8. desember 2006 av Smørblomsten
Gjest gjesta Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Nei han fikk ikke plass mer etter året. Gikk over til annen pose.
Smørblomsten Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2006 Nei han fikk ikke plass mer etter året. Gikk over til annen pose. ← OK, hvilken pose valgte du? Noen anbefalinger? Hvor lenge er det "vanlig" å bruke pose i vogn?
Wildy Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Vi bruker faktisk vår pose ennå, men da som fotvarmer i bilen. Posen er like fin etter snart 11 år, og varmer godt! Men når jentene var små var det vel omtrent til ettårsalderen jeg kunne bruke den i vogn.
Xania Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Dette lurer jeg også på. Venter en liten en i mars, og tenker at det kanskje ikke er vits i å kjøpe voksi- eller lammeskinnspose som blir for liten neste vinter. Men hva bruker man da i vogna? Er en varm dress og dyne/pledd nok?
Kayli Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Her ble også posen brukt til ca ett års alder. Etter det ble det ullpledd i bunnen av vogna, godt med klær og dyne. Fungerer fint det også, selv om det kan bli litt styrete. Dessuten er det ofte de har sko på seg når de begynner å bli så store, og det er lettere å vaske dynetrekk og pledd enn lammeskinnspose.
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Voksiposen kan brukes til barnet er to tre år. Det spørs hvordan du knyter den. Brukte den inne om natten på vinteren og. Og den kan man ha sommerdyne i og. Anbefales.
Smørblomsten Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2006 Andre alternativer enn Voksiposen? Har Quinny-vogn og den er ikke så stor at det er ideelt med voksiposen... Er det noen fleeceposer (Babyshop, Barnas Hus e.l.) som passer og barnet kan ha fra 1-2-3 år?
Elle Melle Skrevet 11. desember 2006 #9 Skrevet 11. desember 2006 Jeg har akkurat kjøpt en Kaiser lammeskinnspose til vår jente på 19 måneder, og den brukes til å sove ute i nå i vinter. Men de er for store til små bagvogner, da må man kjøpe den lille utgaven... Det finnes ulike nettbutikker som selger den, jeg har sett disse (store)posene til 1799,-, mens jeg var så teit at jeg betalte 2500 for min...
Totalya Skrevet 11. desember 2006 #10 Skrevet 11. desember 2006 Andre alternativer enn Voksiposen? Har Quinny-vogn og den er ikke så stor at det er ideelt med voksiposen... Er det noen fleeceposer (Babyshop, Barnas Hus e.l.) som passer og barnet kan ha fra 1-2-3 år? ← Dunposen til Olderwalder (tror jeg... ) den med bamsen i, kan bruker til barnet er 5 år sies det. Jeg har ei ganske stor bagvogn, men posen skal "balles sammen" i enden (er lenger enn vogna), og dette gjør at det etterhvert blir liten plass til føttene etter som jenta vokser... Mulig jeg får til å brette den på et annet vis så det blir bedre plass, jeg får se på det... Men tror posen blir veldig grei når hun skal begynne å sitte. Men jeg LIKER IKKE snorene den stremmes med rundt hodet!!
mamma til to Skrevet 14. desember 2006 #11 Skrevet 14. desember 2006 har aldri hatt voksi poser eller lammeull pose vi. ungene har da jammen vært varme og gode for det. jeg vil er sånn at når "alle" andre tror disse produktene er uunnværlige så skal jammen ikke jeg ha dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå