Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på creme fraiche igår for å klippe meg,bestilte time på forhånd.

Sa til frisøren at jeg ville fornye meg,han skulle få frie tøyler,håpet jo da å få en kul frisyre som var kledelig på meg.Det endte opp med at han tok ca 7cm av lengden min og graderte det ellers.ble skuffet fordi håret mitt var gradert i samme frisyre fra før,det hadde bare blitt for langt.Syntes det var vanskelig å si til ham at ikke jeg var fornøyd,han klippet sakte men var raskt ferdig og kom med bakspeilet,og jeg tenkte var det alt han klarte å få ut av frie tøyler??

Da hadde jeg ikke lyst han skulle fortsette heller.

Jeg betalte 350; for klippen.

Idag ringte jeg og snakket med en annen i samme salong,og sa jeg ble veldig skuffet fordi jeg hadde sett for med å blitt fornyet.Jeg sa også at han virket litt uerfaren,og spurte om han er lærling,og det viste seg at han er det.Trodde kunden fikk beskjed om de blir klippet av en lærling?

Jeg fikk time imorgen og det skulle ikke koste meg noe,men nå begynner jeg å angre..!!Fortalte til mannen min at jeg hadde ringt å klaget og får ny time,han synes det er frekt....ble lei meg jeg da=( Lurer på om jeg skal avbestille timen..

Hva synes dere? er det frekt? er det vanlig å kunne klage på klipp om man ikke er fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er frekt er at du ikke får opplyst at det faktisk er en lærling som klipper deg. Syns du har all rett til å klage.

Gjest StockDama
Skrevet

feil nr 1: de innformerte ikke om at han var lærling

feil nr 2: han ga deg samme klippen du hadde fra før når du ba om noe totalt annet

feil nr 3: det som da bare ble stussing virker det som du måtte betale full hårklipp pris på

så joda, all rett til å klage

Skrevet

Enig i det som de andre skriver. Du burde bli opplyst om at du blir klipt av en lærling. Og nei, det er ikke frekt å klage. Du skal bli fornøyd for det du betaler for. Vedkommende som klippet deg har jo ikke gjort det som du spurte om.

Skrevet

Da tar jeg timen imorgen=) men gruer meg litt da,pinlig hvis han er på jobb.Jeg skulle bli klippet av en annen denne gang.

Jeg bruker igrunn aldri å klage på ting/tjenester jeg kjøper,men denne gangen gledet jeg meg veldig til å bli ny,kun fire mnd siden fødsel og da vil man jo gjerne ta seg litt ekstra godt ut,komme ut av "ammebobla" liksom.

Hvis ikke jeg hadde turt å ta den timen ,så ville jeg bestilt meg time hos en annen salong..

Skrevet

Synes du gjorde det rett! Og det gjorde vist de på salongen og siden du fikk ny gratis time. Gå dit med god samvittighet og kos deg :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg kjenner ei som er frisør, og hun sier at hun setter mye større pris på at folk kommer og klager på klippen og får en ny, istedet for å fortelle alle andre hvor misfornøyd h*n er.

Jeg hadde forøvrig gjort det samme som deg :)

Skrevet

Bra du har tatt mot til deg og bedt om en bedre vare. :) Det er greit å klage, så lenge du klarer å oppføre deg litt saklig. Og når de har tilbudt deg en ny time, så kan du jo bare kose deg med det.

Noen ganger tror jeg frisører er litt usikre på hvor frie tøyler "frie tøyler" egentlig er. De er vel redd for at kunden skal bli utrolig sur når man plutselig har gjort noe skikkelig kult. En lærling har vel kanskje enda mer angst enn en frisør som har vært noen år i gamet. Men de burde jo ha sagt fra at frisøren var lærling, og han burde jo spurt litt om hva du egentlig hadde tenkt.

Gjest Saramia
Skrevet

Det er ikke frekt. Det som er frekt er å ikke gjøre det du betaler de for.

Skrevet

Må jo fortelle hvordan det gikk=)

Jeg fikk ny hårklipp,og slapp å betale.Damen som klippet meg er dyktig i yrket sitt,det merket jeg med en gang.Hun klippet i vei raskt og lett og det var gøy å se hvordan hun formet frisyren,hun var virkelig flink.

Jeg er stor-fornøyd=)

Fikk veldig god service,og det skal de ha,at de klarte fint å gjøre meg superfornøyd og mannen min ble superduperfornøyd :)

Gjest Deception
Skrevet

Fint det løste seg! :) Men nå må jeg igjen understreke at det er lurt å ha en fast frisør som man går til over tid. Da utvikler man en kommunikasjon, og det blir også lettere for frisøren å skjønne hva du er ute etter. For noen er det å få litt lyse striper, samt oppklippet hår, nok forandring i seg selv, mens andre (sånn som undertegnede) er åpen for det aller meste. Men det kan ikke en helt ny frisør skjønne rett ut av løse lufta, for de er ikke tankelesere, de heller, selv om mange er flinke til å tolke signaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...