Gjest frustrert gjest Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Hvis du sa noe til samboer hjemme (f.eks. ikke gjør sånn, da....), også får til svar: "Du, ikke fortell meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. Her hjemme gjør jeg som jeg vil". Hvordan ville du reagert? Jeg ble litt lei meg nemlig... Skal det ikke være lov å si ifra hvis det er noe den andre gjør som du ikke liker?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Da skal du svare tilbake med samme mynt, hvis han da ikke forstår hintet, må du diskutere med om hvordan det er å være samboere, og spør om han hadde en dårlig dag, hadde han ikke det, må dere diskutere dette....
Ciara Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Det er litt vanskelig å svare på så lenge du ikke sier hva det er han gjør som du ikke liker. Generelt synes jeg kanskje også at man ikke bør si ting som "Ikke gjør ditt og datt", det høres kommanderende ut. Kanskje du heller kunne formulere det annerledes og si "Jeg synes ikke det er bra at du...". Ut fra det lille jeg har skrevet synes jeg det høres ut som dere kunne ordne litt opp i kommunikasjonen dere i mellom. Lykke til
gizmoo Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Det spørs jo litt hva samboeren din gjorde som du ikke likte da... Mange liker jo ikke å bli fortalt hva de skal gjøre hele tiden. Kanskje han oppfatter det som "hakking" selv om det ikke var det du mente.
Gjest Bull Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Jeg ville sikkert blitt sur, for om jeg hadde sagt noe sånt som at "ikke gjør sånn", var jeg nok i utgangspunktet irritert. Sett utenfra, så er jeg enig med samboeren din. Han må få gjøre ting på sin måte, det er like mye hans hjem som ditt. Men hvis det han gjør, kan ødelegge noe, feks. at du sier: "Ikke vask røde klær sammen med hvite, de hvite klærne blir rosa", er selvsagt en grei ting å si fra om, det er jo en logisk forklaring på hvorfor en ikke skal gjøre noe. Ellers må en nok tåle at den ene bretter håndklærne på langs og den andre bretter dem på tvers... Ingen av oss er perfekt, og vi synes nok ofte vi gjør ting "mer riktig" enn andre, i hvertfall den vi har nært innpå oss. Likevel må vi bestrebe oss på å skille viktig fra mindre viktig og godta at folk er forskjellige, ellers blir det veldig vanskelig å leve sammen. Spesielt vi kvinner bør tenke på dette.
Gjest Gjesta Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Du skrev veldig lite rundt situasjonen så spørsmålet var vanskelig å svare på. Men ut fra det du har skrevet er jeg enig med Bull her. Sett utenfra, så er jeg enig med samboeren din. Han må få gjøre ting på sin måte, det er like mye hans hjem som ditt. Men hvis det han gjør, kan ødelegge noe, feks. at du sier: "Ikke vask røde klær sammen med hvite, de hvite klærne blir rosa", er selvsagt en grei ting å si fra om, det er jo en logisk forklaring på hvorfor en ikke skal gjøre noe. Ellers må en nok tåle at den ene bretter håndklærne på langs og den andre bretter dem på tvers... Ingen av oss er perfekt, og vi synes nok ofte vi gjør ting "mer riktig" enn andre, i hvertfall den vi har nært innpå oss. Likevel må vi bestrebe oss på å skille viktig fra mindre viktig og godta at folk er forskjellige, ellers blir det veldig vanskelig å leve sammen. Spesielt vi kvinner bør tenke på dette. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå