Gå til innhold

Lever midden bare i dynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å vaske dyne og puter eller fryse de tar jo livet av midden, men lever den ikke i madrassen også? I såfall hjelper det jo lite å fjerne de i dynene hvis resten av familien sitter i madrassen og venter?

Bruker å støvsuge madrass og dyner når jeg skifter på senga, men støvsugeren tar vel kanskje ikke med seg midd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lever i madrassen og, ja. Støvsuger hjelper helt klart, men det tar ikke bort problemet. Jeg støvsuger madrassen, og setter den ut om det er frost en gang i året.

Skrevet

Det er også viktig å la madrass og dyner få tørke etter at du har stått opp, så det beste er å la dyner henge over sengekanten eller en stol 1-2 timer før du rer opp. Fuktighets er slike små dyr beste venn, så relativ luftfuktighet på godt under 60% overlever de ikke.

Om det er noe poeng i å putte sengetøy i fryseren/eller sette ut i frost noen timer tviler jeg på. Madrasser/sengetøy må bunnfryses i minst 1 døgnx3 på 18-20 minus for at man skal være sikker på at det har noen effekt på skadedyr.

Skrevet

Midden koser seg i madrassen oxo! Støvsuger hjelper lite, for den tar bare midden og ikke eggene. Men om du har en miljømaskin ala Delphin, så blir du kvitt eggene oxo om du bruker teppebankeren som hører med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...