Gjest Cosmic Girl Skrevet 8. desember 2006 #1 Skrevet 8. desember 2006 Da jeg fikk lappen for mange, mange år siden, var synet yngre enn i dag, og jeg hadde ingen problemer med å se noe som helst. Nå må jeg ha nytt førerkort, men har siden sist fått briller. På søknaden om førerkort står det at hvis man bruker briller/kontaktlinser når man kjører må man ha attest fra offentlig godkjent optiker. Er det noen som har hatt dette? Jeg tok kontakt med min optiker, og det hadde de aldri gjort før
Gjest prestekrage Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Sist jeg startet med å ta lappen fikk jeg optiker til å skrive ut en brille-lapp. Der sto det hva slags styrke jeg brukte og hvorvidt jeg skulle bruke briller når jeg kjørte eller ikke. Nå hadde synet mitt endret seg og jeg trenger ikke briller når jeg kjører... I og med at det i sist runde ble skrevet en slik brille-lapp fikk jeg de likegjerne til å skrive en bekeftelse på at jeg ikke lengre skal bruke briller ved kjøring.... Vet ikke om dette var nødvendig, men gjorde det like greit først som sist....
Bobeline Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 (endret) Ja, jeg hadde med dette. Det er like greit å oppsøke en optiker å få en bekreftelse på synsstyrken. Det er du som har førerkortet som er ansvarlig for dette uavhengig av om din optiker har gjort dette før eller ei. Forhold deg til informasjonen om førerkortet og ta med en brille-lapp så har du ditt på det tørre. Endret 8. desember 2006 av Bobeline
Gjest itla Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Jeg fikk brilleseddel hos optiker forrige uke. Nå skal jeg ta lappen for første gang, så det er mulig at reglene er litt annerledes, men for meg fylte optikeren ut et skjema fra Vegvesenet, som han hadde liggende. Kjørelæreren ga meg så beskjed om å ta med skjemaet når jeg skal ta teorien (når jeg får somlet meg til det ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå