Gjest Neffi Skrevet 10. desember 2006 #21 Del Skrevet 10. desember 2006 hehe da jeg ver yngre (15-20 år) kunne jeg gjerne proppe i meg rett som det var. Proppe i meg var da en til to sjokaolader og chips oppå det. Jeg proppa til jeg blei kvalm. Nå har vi alltid godteri i huset (vi får gratis av svigerforeldre som driver innkjöp av godteri mm) men jeg spiser det nesten aldri. Nå "propper" jeg i meg en sjokolade noen dager för jeg skal ha mensen. Det er det. Tenker liksom ikke på mat eller godteri som det ultimatet lenger, eller belönner meg med det. Hadde behöv for det da jeg var ungdom/tenåring. Men nå koser jeg meg da jeg er sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyenergi Skrevet 10. desember 2006 #22 Del Skrevet 10. desember 2006 ... å proppe... for meg er det et syyykt element i hverdagen, dessverre alt for ofte også.. jeg "propper" i meg så det er kvalmt å tenke på,, og da snakker vi 5... 7, 8 sjokolader i løpet av en dag.... eller 3 sjokolader, is og potetgull, på et par timer om kvelden.... ikke særlig rart av vekta mi ikke viser minus nei... .. prøver av og til å se for meg DEN FAKTISKE STØRRELSEN ¨på det jeg spiser, og tenke over at det tross alt skal ned i magen og ligge der, også skal kroppen få jobben med å fordøye all "dritten"... det fungerer litt.. for det er ganske kvalmt å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 10. desember 2006 #23 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg gafler i meg en eller to ganger i måneden. Da er det snakk om noe søtt (helst sjokolade) og salt, som oftest potetgull. Har ikke noe problemer med å tømme nedpå en stor potetgullpose, men klarer meg som regel med 3/4 Deretter blir det en stor plate sjokolade, f.eks. firkløver, helnøtt eller crispi. Da er jeg god og mett. Legg til en stor cola og jeg er fornøyd. Spiser så godt som aldri snop, sjokolade og chips i det daglige, men har altså en eller to slike fråtsestunder i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 11. desember 2006 #24 Del Skrevet 11. desember 2006 Å proppe i seg vill for meg si en sjokolade på 40 gram eller en halv pose potetgull. Når jeg skal proppe i meg kjøper jeg frukt og kesam med vanilje. Eller gulerøtter og youghurt naturell, da kan jeg spise masse med god samvitighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 25. desember 2006 #25 Del Skrevet 25. desember 2006 Å Ballerina-kjeks !!! Det er godt det, hihi! 4-5 kjeks kaller ikke jeg heller for å proppe i seg For meg er propping når man snakker om en hel pakke kjeks + Jeg prøver å være flink til å spise meg mett på ordentlig mat før jeg tar frem noe med sukker i, da orker jeg ikke så mye. Men vanskelig å stoppe når jeg først begynner - "bare en til". Er skikkelig sukker-avhengi etter 24 dager med julekalender, så etter nyttår blir det avvenning... Bu.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 9. januar 2007 #26 Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, nei, det må mere til enn 1 pakke Ballerinakjeks for å kunne kalle det propping! Jeg tjente lette 100 kr på et veddemål en gang, på å spise 500 gr Fruktnøtt på ca 1,5 time. Det er 2 og en halv sånne store sjokolader, det. Fyren jeg veddet mot, ante tydeligvis ikke hvem han hadde med å gjøre! Jeg ble ikke kurert for sjokoladesuget heller, hadde ikke lyst på mer fruktnøtt den kvelden, men morgenen etter tok jeg en liten bit etter frokost... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 9. januar 2007 #27 Del Skrevet 9. januar 2007 Å proppe i seg vill for meg si en sjokolade på 40 gram eller en halv pose potetgull. Når jeg skal proppe i meg kjøper jeg frukt og kesam med vanilje. Eller gulerøtter og youghurt naturell, da kan jeg spise masse med god samvitighet. ← Jøss, er det mulig??? Når jeg har spist 40 gram sjokolade har jeg ikke proppet i meg... da har jeg SMAKT på sjokoladen!!!!! Det er vel også derfor jeg ser ut som jeg gjør, hehe Jeg klarer som regel fint å ha gotterier liggende i kjøkkenskapet. Problemet starter i samme øyeblikk som jeg kun skal smake bittelittegranne. Poff, og dermed er det tomt. Finnes det en kur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 9. januar 2007 #28 Del Skrevet 9. januar 2007 Jøss, er det mulig??? Når jeg har spist 40 gram sjokolade har jeg ikke proppet i meg... da har jeg SMAKT på sjokoladen!!!!! Det er vel også derfor jeg ser ut som jeg gjør, hehe Jeg klarer som regel fint å ha gotterier liggende i kjøkkenskapet. Problemet starter i samme øyeblikk som jeg kun skal smake bittelittegranne. Poff, og dermed er det tomt. Finnes det en kur? ← Ja! Bytt livsstil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. januar 2007 #29 Del Skrevet 9. januar 2007 Nå "propper" jeg i meg en sjokolade noen dager för jeg skal ha mensen. Det er det. Tenker liksom ikke på mat eller godteri som det ultimatet lenger, eller belönner meg med det. Hadde behöv for det da jeg var ungdom/tenåring. Men nå koser jeg meg da jeg er sulten. ← Hva mener du her egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pellegrino Skrevet 9. januar 2007 #30 Del Skrevet 9. januar 2007 Bytte livsstil? Ja, jeg prøver, men den hellige sjokolade krever sin oppmerksomhet *blink*... Klart man må endre på livsstilen, det er det eneste som hjelper. Det er faktisk flere ypperlige tråder her i KG som kan være til hjelp i prosessen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #31 Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, nei, det må mere til enn 1 pakke Ballerinakjeks for å kunne kalle det propping! Jeg tjente lette 100 kr på et veddemål en gang, på å spise 500 gr Fruktnøtt på ca 1,5 time. Det er 2 og en halv sånne store sjokolader, det. Fyren jeg veddet mot, ante tydeligvis ikke hvem han hadde med å gjøre! Jeg ble ikke kurert for sjokoladesuget heller, hadde ikke lyst på mer fruktnøtt den kvelden, men morgenen etter tok jeg en liten bit etter frokost... ← Nydelig !! Godt det er flere av oss - tror ikke jeg hadde trengt 1 1/2 time engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2007 #32 Del Skrevet 9. januar 2007 Nydelig !! Godt det er flere av oss - tror ikke jeg hadde trengt 1 1/2 time engang ← Fruktnøtt hadde nok blitt forholdsvis vanskelig for det liker jeg ikke, men en halvkilo firkløver på en halvtime-time burde ikke være noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 9. januar 2007 #33 Del Skrevet 9. januar 2007 En halvkilo helnøtt hadde nok gått ennå raskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 9. januar 2007 #34 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg gafler i meg en eller to ganger i måneden. Da er det snakk om noe søtt (helst sjokolade) og salt, som oftest potetgull. Har ikke noe problemer med å tømme nedpå en stor potetgullpose, men klarer meg som regel med 3/4 Deretter blir det en stor plate sjokolade, f.eks. firkløver, helnøtt eller crispi. Da er jeg god og mett. Legg til en stor cola og jeg er fornøyd. Spiser så godt som aldri snop, sjokolade og chips i det daglige, men har altså en eller to slike fråtsestunder i måneden. ← Slik er det for meg også!! Dog noe sjeldnere enn det du har. Toppen 1 gang i måndten, kanskje en gang på to mnd?? (eller lurer jeg meg selv rett og slett??hehehe!!) Men kan fint proppe i meg mat også -feks ferskt brød, fersk melk/pålegg -og dytte i meg 6/7 skiver med brød og masse pålegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå