Totalya Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg skal skrive takkekort for gavene vi fikk da jenta vår ble født og døpt, men er så dårlig til å formulere meg. Noen får kort pga gave v/ fødselen, noen v/dåpen og noen for begge deler. Kortene er ferdig trykt med "Takk for oppmerksomheten", men hvordan formulerer jeg resten? Takk for oppmerksomheten jeg fikk til dåpen er greit, men synes det blir litt rart med "til fødselen"... (Kortene skal være fra jenta) Hjelp...!
Chassi Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Må innrømme at "takk for oppmerksomheten"-tekst virker mer sånn "rullebånd-takk". Hvis man skriver, som Nigo-san foreslo, takk for xxxx (selve gaven som dere fikk av personen(e)) virker DET mer personlig. Når vi gifta oss f.eks skrev vi på alle kortene takk for vase, takk for sengesett, takk for biffknivsett etc etc...på samtlige 75 takkekort. Vi fikk også tilbakemelding at "åh, så koselig dere likte xxx gaven". Du skjønner..? Man har satt seg ned og skrevet liste på hva, i deres tilfelle, babyen fikk i dåpsgave av de enkelte, det være seg penger, klær, smykker etc.
BayliZ Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Jeg skal skrive takkekort for gavene vi fikk da jenta vår ble født og døpt, men er så dårlig til å formulere meg. Noen får kort pga gave v/ fødselen, noen v/dåpen og noen for begge deler. Kortene er ferdig trykt med "Takk for oppmerksomheten", men hvordan formulerer jeg resten? Takk for oppmerksomheten jeg fikk til dåpen er greit, men synes det blir litt rart med "til fødselen"... (Kortene skal være fra jenta) Hjelp...! ← Når det gjelder fødsels gaven så synes jeg det er koselig når det står, takk for den flotte gaven eller navnet på det du fikk, da jeg kom til verden :-) Også stor klem fra barnets navn.
ToveM Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 "Takk for den fine sparkebuksen/ de fine sokkene/ den fine leken vi fikk da Frida ble født! Hilsen Mona og Lars"- eller noe slikr? Trenger vel ikke være fra babyen vel, det kan like gjerne være fra dere- og høres like koselig ut! ← Helt enig i denne
Totalya Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2006 Når det gjelder fødsels gaven så synes jeg det er koselig når det står, takk for den flotte gaven eller navnet på det du fikk, da jeg kom til verden :-) Også stor klem fra barnets navn. ← Da jeg kom til verden blir nok teksten ja. De er ferdig trykket med takk for oppmerksomheten, så det får jeg ikke gjort noe med...
Gjest Gjest 1 Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Jøss, det er sannerlig mange måter å si takk på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå