Gå til innhold

Kjøpe undertøy til dama - perler for svin?

Gjest Reisende John

Anbefalte innlegg

Gjest Reisende John

Tenkte at jeg skulle kjøpe noe lekkert undertøy til en dame som jeg liker svært godt.

Nå finnes det jo fint undertøy på Lindex etc. til 5 eller 6 hundre kroner for et pent sett.

Hvis jeg da heller bruker 3.500,- for å kjøpe et sett fra www.agentprovocateur.com, vil dama vite forskjellen, eller kunne hun like gjerne fått noe fra Lindex?

Er det noen praktisk forskjell, eller er det kun prisen?

Tenker hvis hun sier "undertøy, å det var pent. takk", så går det absolutt ikke an å da påpeke at dette er det ypperste som kan skaffes. Det vil jo være rimelig kjipt av meg, lite taktfullt ;) .

Velger jeg Lindex eller styggdyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muligens en mellomting? ;)

Jeg hadde iverfall vært forsiktig med noe til flerfoldige tusen som det ikke engang var sikkert passet helt som et skudd. Og er det byttemulighet på slike nettkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye fint fra den siden som jeg kunne tenke meg selv. Men dyrt var det. Kjøpe en billigere variant først og se om den faller i smak? Kan være raskt å gjøre bomkjøp på nettet hvis du kjøper feil størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner at eg hugsa frå ei avis at undertøy kom langt nede på ønskelista til damer...? Sikker på at det er det ho ønsker seg, eller er det gave til deg sjølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at jeg skulle kjøpe noe lekkert undertøy til en dame som jeg liker svært godt.

Nå finnes det jo fint undertøy på Lindex etc. til 5 eller 6 hundre kroner for et pent sett.

Hvis jeg da heller bruker 3.500,- for å kjøpe et sett fra www.agentprovocateur.com, vil dama vite forskjellen, eller kunne hun like gjerne fått noe fra Lindex?

Tenker hvis hun sier "undertøy, å det var pent. takk", så går det absolutt ikke an å da påpeke at dette er det ypperste som kan skaffes. Det vil jo være rimelig kjipt av meg, lite taktfullt  ;) .

Jeg synes ikke at typen min skulle brukt flere tusen kr på undertøy til meg. For det første synes jeg det blir for mye peng, og for det andre synes jeg det er litt feil å bruke så mye penger nå det ikke er sikkert at det passer meg 110% (for det kan jo ikke byttes). Så jeg synes du skal gå for undertøy som er i lindex-prisklassen eller kanskje merker som er litt dyrere (men ikke like dyrt som agentprov). Men husk at det finnes andre undertøybutikker enn Lindex! Jeg synes undertøybutikker som er ikke er i store kjeder ofte har mer utvalg (også i samme merker som selges på Lindex). På Lindex har dem ofte det samme år etter år..... Vet ikke hvor du bor, men sier du det så kan vi jenter nok komme med tips om hvor du kan handle fint undertøy som ikke er sååå dyrt som agentprov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg aldri mer får undertøy av gubben. Og hadde han brukt 3500,- på truse og bh hadde jeg trodd han hadde slått seg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg ikke bh/truse til jul, det liker jeg å kjøpe selv på grunn av at jeg foretrekker å få riktig størrelse og passform.

3500 kr er uansett altfor dyrt for ett sett.

Hvis jeg først skulle fått noe i undertøyskategorien så ville jeg heller satt pris på en babydoll fra Victoria's Secret for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt gavekort på undertøy, og så kunne vi heller ha gått og handlet sammen.

Fikk et likt gavekort i gave av mannen min, g det skal snart innløses! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hvis du handler på Victorias secret så kan du få en mellomting. Lindex er liksom så kjipt - mens 3500 er alt for dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg er litt enig i at denne gaven kanskje er til deg selv. Men på den annen side er jeg en kvinne som hadde jublet om mannen hadde hatt såpass innsikt at han hadde kjøpt undertøy til meg. Gjerne kombinert med en ROMANTISK aften, altså, jeg mener ROMANTISK.

Og JEG hadde visst forskjellen på dyrt og billig. Såpass shopper jeg rundt selv, nemlig. For å være sikker, kan du jo satse på noe i silke. Da forveksler man det i hvert fall ikke. Gå i butikken og kjøp det da! Ikke på nettet.

Å få riktig trusestørrelse, er ikke så vanskelig. BH er mye verre. Kjøp en vakker trøye i stedet.

Men hva jeg virkelig synes du bør gjøre:

Gi dama en overraskelse! Gå i den lekre undertøysbutikken sammen med henne - og sammen med DITT kredittkort. Ikke si hvor dere skal på forhånd! La henne velge det hun ønsker seg - og du kan jo ha noen ord med i laget du også. Da får hun både lekkert undertøy som passer OG en opplevelse. Nytelsen kan nå nye høyder ved at du tar henne med på bedre middag samme kveld, med nytt undertøy under kjolen. Så kan jo DU håpe på en bedre dessert etterpå, skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store problemer med å finne en BH som passer. Min størrelse finnes bare i dyrere undertøysbutikker, og det er langt fra alltid jeg finner den riktige passformen, selv om de har størrelsen (bruker 65 D). Selv om kjæresetn din har en mer vanlig størrelse, har jeg inntrykk av at de fleste må prøve en BH, det er nesten like viktig som å prøve sko. Derfor vil jeg fraråde deg å kjøpe BH til henne. Synes de andres forslag om gavekort der du kan være med å handle er bra. Bytting går jo an, men jeg fikk en gang en BH i gave, og jeg fant ingen BH'er i den butikken som passet, så jeg måtte bytte den i fire truser (ikke helt det som var meningen fra givers side...)

Med hensyn til dyrt eller billig: Ikke kjøp billig undertøy til henne, det gjør hun sikkert mer enn nok selv. Du selvsagt ikke kjøpe veldig dyrt, heller. Du kan i verste fall risikere at hun synes det blir for fint til å brukes. Men du kjenner vel henne såpass at du vet om hun vil "takle" rådyrt undertøy eller ei. Jeg ville typisk synes det var å kaste perler for svin å gi meg et undertøysett til 3500 kroner (i tillegg til at BH'en garantert ikke ville passet, selvsagt), men det billigste ville jeg synes var kjipt å få i gave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke likt å få undertøy i gave. Kan godt handle sammen med min kjære (selv om ingen har den posisjonen akkurat nå da), det kan være både pirrende og mer romantisk. Men å skulle få ett sett som kanskje ikke kan byttes? Nei takk..

Mine argumenter mot dette:

*Hva om jeg bare ikke liker fargen, snittet, stoffet? Jeg er i allefall veeldig nøye på sånt når jeg kjøper til meg selv.

*For de fleste så er det sånn at man bruker litt forskjellige str. i forskjellige merker. Selv om ei jente er 70 rundt livet på HM så kan hun være nødt til å bruke 75 et annet sted.

*-og ja man kan bytte, men så absolutt ikke alle steder!! De fleste kjeder har rimelig strenge regler.

* Og hvis kjærest'n har brukt masse penger. Funnet ut størrelse. Brukt tid på å finne et sett han tror jeg vil like. Og så stikker jeg bare og bytter jeg det? Bare tanken gjør at jeg får en ekkel følelse. Ikke det at man ikke skal kunne gjøre sånnt, men det er så kjipt når du vet at den andre parten har hatt så mye jobb med noe så personlig...

Så velg iallefall litt billigere enn 3500,- og det aller dyreste mener nå jeg. Da kaster man iallefall ikke bort så masse penger hvis ting skulle slå feil.

Og noen skrev det også over her -er du sikker på at undertøy er noe som står på ønskelista hennes?

Endret pga.skrivefeil

Endret av Collargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende John

Takk alle sammen for gode innspill.

Siden jeg bor oppe i gokk så er det ikke mulig å besøke butikken personlig.

Passform på bh ser jeg kan bli vanskelig.

Tror jeg dropper det som julegave og heller skaffer henne en skikkelig DVD-spiller til stua istedet :)

Skal kjøpe undertøy til henne senere, men satser på å geleide henne inn i en undertøysbutikk når vi er ute og reiser til storby sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en bra julegave.

Dette med å kjøpe undertøy sammen på tur, er noe jeg vil anbefale varmt. Det har jeg holdt på med i flere år. Kaller det å kjøpe souvernir. En truse fra Istanbul, en fra Lisboa... Skuffen min er full av minner... Husker også hva som skjedde på hotellrommet når vi dro dit for å prøve selvfølgelig.

Og ikke truse bare til meg, til ham også... Jeg vil også ha noe å se på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesten

Undertøy vi jeg kjøpe selv. Det er vanskelig å finne undertøy som passer perfekt. Den str man bruker i et merke passer ikke i et annet. Og puppformen er forskjellig fra dame til dame, og likeså er undertøyet. Noen bh-typer får puppene til å se snåle ut!!! :overrasket:

Jeg fant plutselig ut at jeg trenger større cup enn det jeg trodde også, så å kjøpe undertøy til andre er kjempevanskelig!!!!

Jeg hadde heller satset på en diamantring om du vil bruke så mye penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Tenker hvis hun sier "undertøy, å det var pent. takk", så går det absolutt ikke an å da påpeke at dette er det ypperste som kan skaffes. Det vil jo være rimelig kjipt av meg, lite taktfullt  ;) .

Til senere anledninger ;)

Hun vil merke forskjellen på billig, over middels og dyrt, men neppe hvor dyrt.

Å påpeke hvor dyr en gave er ikke taktfullt, men det er enda mindre taktisk. Hvis du hadde gjort det overfor meg, hadde du tapt mer enn de 3500 kronene. En rimelig gave som er gitt for at mottakeren skal bli glad, er mye bedre enn en dyr gave hvis hensikten er at mottakeren skal bli imponert og "smurt". Makspris på gave bør stå i forhold til hvor sterkt forholdet står. Er gaven uforholdsmessig stor, kan mottakeren oppfatte det som at du prøver å kjøpe henne. Og hun vil tenke selv ;)

3500 er myyye for et undertøysett, i hvertfall hvis det ikke inkluderer skikkelig korsett++. Og groteskt mye hvis det ikke passer i smak, passform eller størrelse og bli liggende i en skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...