Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha lest at både Zalo og volumshampo funker som renseshampo, stemmer det? Har bare Neutral sitt oppvaskmiddel, kan jeg såfall bruke det? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, går sikkert an. :P Fint å vite at man kan bruke Zalo som rensesjampo, slipper å bruke enda mer penger på enda et frisørprodukt. :briller2:

Skrevet

Tror jeg leste det i Pluss Tid...

Skrevet

En frisør anbefalte zalo i siste utgave av woman (jeg tror det var der). MEN: du skulle ikke bruke det mer enn en gang pr mnd fordi det virket uttørrende på håret.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville ikke brukt Zalo på farget hår, for det er ganske sterke saker, og fjerner garantert farge. Men frisøren brukte det på meg en gang for mange år siden, da jeg hadde veldig kort hår og brukte den røde Dax-voksen, som jo var vannfast.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vasket en gang håret 7 ganger med Zalo for å fjerne Fructis sin voks, gjett om håret var tørt etterpå! :overrasket: Har ikke brukt Zalo hverken før eller siden.

Gjest Borghild
Skrevet

Zalo i håret? :overrasket: Dette må være en spøk. Jeg ville ALDRI turt det.

Skrevet
Vasket en gang håret 7 ganger med Zalo for å fjerne Fructis sin voks, gjett om håret var tørt etterpå! :overrasket: Har ikke brukt Zalo hverken før eller siden.

Hvis du skal fjerne voks eller olje fra håret må du massere inn shampo FØR du væter håret. Deretter tilsetter du vann litt etter litt, mens du masserer og lager en skummete masse. Etterhvert skyller du ut, og vasker håret som vanlig, altså en ny runde med shampo + balsam dersom du bruker det.

Da sliter du ikke i stykker håret! :blunke:

Gjest Solsikke
Skrevet

Zalo?! Er dette ment seriøst? :)

Jeg bruker ihvertfall den grønne Herbal Essenses renseshampo, fra Fruit Fusion serien. Til vanlig så bruker jeg frisørprodukter, men syns denne renseshampoen er kjempebra, og billig. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Men frisøren brukte det på meg en gang for mange år siden, da jeg hadde veldig kort hår og brukte den røde Dax-voksen, som jo var vannfast.

zalo blir ofte brukt på dax, ja. :Nikke:

(er ikke alltid det funker heller; spurte da kunden hva han brukte for å få ut daxen; organics shampo... organics tar det som ikek zalo tar, skummelt)

Gjest Deception
Skrevet
zalo blir ofte brukt på dax, ja.  :Nikke:

(er ikke alltid det funker heller; spurte da kunden hva han brukte for å få ut daxen; organics shampo... organics tar det som ikek zalo tar, skummelt)

Det verste var at det var samme frisør som faktisk hadde solgt Dax-en til meg i første instans. F***skapen er jo 100% vannfast, noe jeg oppdaget da jeg var på ferie, og så likedan ut etter lange tider under vann :hoho: På Dax nytter det ikke med shampo i tørt hår, been there, done that.

Dessverre har Crude Clay fra Sebastian litt av de samme egenskapene. :forvirret:

I senere tid har jeg brukt Herbal Essences Fruit Fusion som renseshampo, og det fungerer utmerket.

Skrevet

Bestemoren min, som bor på en gård på fjellet, bruker grønnsåpe i håret sitt! :overrasket::ler: En gang var jeg på besøk og skulle være der et par dager. Jeg hadde glemt shampoo og balsam hjemme og spurte om hun hadde noe jeg kunne låne. Men neida, hun hadde bare grønnsåpe å tilby. Jeg vasket håret forsiktig og det fungerte ganske fint faktisk! Men skal ikke prøve det igjen da! :ler::ler2:

Skrevet

Jeg bruker Redken sin, og den er jeg veldig fornøyd med!

Har stående en flaske grønn Herbal Essenses, for DET skulle jo være så bra... Har aldri hatt flass før i hele mitt liv, men gjett om jeg flassa etter å ha brukt denne :overrasket:

Den går i søpla!!!

Skrevet
Jeg ville ikke brukt Zalo på farget hår, for det er ganske sterke saker, og fjerner garantert farge. Men frisøren brukte det på meg en gang for mange år siden, da jeg hadde veldig kort hår og brukte den røde Dax-voksen, som jo var vannfast.

Vil fjerne litt farge, jeg! Bra, nå skal jeg bruke Zalo hver gang jeg vasker håret.

Skrevet

I visse tilfeller er faktisk Zalo ganske smart. Når jeg skal farge etterveksten, vasker jeg hodebunnen med zalo først. Da fester fargen seg bedre. Hvis jeg ikke gjør det, vasker jeg ut hårfarge veldig fort

Skrevet
Bestemoren min, som bor på en gård på fjellet, bruker grønnsåpe i håret sitt!  :overrasket:  :ler:  En gang var jeg på besøk og skulle være der et par dager. Jeg hadde glemt shampoo og balsam hjemme og spurte om hun hadde noe jeg kunne låne. Men neida, hun hadde bare grønnsåpe å tilby. Jeg vasket håret forsiktig og det fungerte ganske fint faktisk! Men skal ikke prøve det igjen da!  :ler:  :ler2:

Det er bedre å bruke enn zalo iallfall.

Jeg bruker også den grønne fruit fusions-shampoen, den er bedre enn mye annet av renseprodukter.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Hvis du skal fjerne voks eller olje fra håret må du massere inn shampo FØR du væter håret. Deretter tilsetter du vann litt etter litt, mens du masserer og lager en skummete masse. Etterhvert skyller du ut, og vasker håret som vanlig, altså en ny runde med shampo + balsam dersom du bruker det.

Da sliter du ikke i stykker håret! :blunke:

Som jeg skrev; det var første og siste gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...