Gå til innhold

Ansiktsrens for sandpapirhud?

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har brukt calendula rens fra Ren en stund nå, og er egentlig OK fornøyd, men den er dyr i bruk, og jeg må kjøpe på nett, noe som er upraktisk. Så derfor lurer jeg på, og denne er rettet til dere som har tørr hud: Hva slags rens kan anbefales til tørr hud? Jeg funderer enten på Dermalogica Ultracalming Cleanser, rensemelken fra Dr. Hauschka, eller rensekremen fra Exuviance, men finnes det andre bra alternativer til en hud som er tørr og som svir? Det må ta bort sminke (foundation, pudder osv, ikke mascara), og ikke tørke ut huden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig liker jeg ikke Dr. Hauschkas rensemelk noe særlig. Synes ikke den gjør huden ren, rett og slett! Synes den funger relativt ok hvis det bare er for oppfriskning om morgenen siden den ikke tørker ut huden. Men den kan lage en oljete hinne.

Excuviance har jeg ingen erfaring med. Heller ikke Dermalogica ultracalming. Veldig milde renskremer jeg har erfaring med er Phytomer gentle cleansing cream. Har ikke testet hvor godt den fjerner sminke, men kan teste ikveld (bruker BE + litt ekstra).

Forøvrig foretrekker jeg selv oljerenser (babors 2-steg renseolje er favoritten). Det finnes mange gode, Decleors er ok, men tror Kanebo også har noen fine (Dew er god, men min er kjøpt i asia). Kjøper du en renseolje som emulserer i vann trenger du ikke bruke noen annen rens etterpå.

Gjest Kanelia
Skrevet

Dermalogica Ultracalming Cleanser er kjempebra. Jeg har tørr og sensitiv hud, og det er min favirott rens. Den tar foundation etc. uten problemer.

De andre du nevner har jeg ikke prøvd.

Skrevet
Jeg har brukt calendula rens fra Ren en stund nå, og er egentlig OK fornøyd, men den er dyr i bruk, og jeg må kjøpe på nett, noe som er upraktisk. Så derfor lurer jeg på, og denne er rettet til dere som har tørr hud: Hva slags rens kan anbefales til tørr hud? Jeg funderer enten på Dermalogica Ultracalming Cleanser, rensemelken fra Dr. Hauschka, eller rensekremen fra Exuviance, men finnes det andre bra alternativer til en hud som er tørr og som svir? Det må ta bort sminke (foundation, pudder osv, ikke mascara), og ikke tørke ut huden.

Hva med renseolje? Det vil ikke tørke ut huden din, og fjerner sminke bra. Vil isåfall anbefale den til Babor.

Skrevet
Veldig milde renskremer jeg har erfaring med er Phytomer gentle cleansing cream. Har ikke testet hvor godt den fjerner sminke, men kan teste ikveld (bruker BE + litt ekstra).

Ok, da har jeg testet Phytomer Velvet cleansing cream (skrev feil i første innlegg) på sminke. Overraskende bra faktisk, alt vekk med bare en omgang, kun litt maskara (ikke-vannfast) i vipperoten igjen. For å teste gikk jeg over med litt toner (phytomer rose dew...faktisk) på en bomullsdott, men null sminke og smuss var å se! Veldig kremete og myk konsistens. Jeg har kjøpt min i butikk, men jeg har også sett at de har Phytomer på LF nå.

Gjest Deception
Skrevet

Ultracalming og Dr. Hauschka har jeg brukt i flere år, så de vet jeg er OK, men det var det med forandring. Babor vet jeg ikke hvor jeg får tak i, men Phytomer har jeg sett en butikk som selger, og tidligere brukte jeg den kremen som het Hydra Continue for tørr hud, og den er i hvertfall nydelig.

Men det er nok olje eller krem som er mest aktuelt, tror jeg. Får høre med en hudpleier nå når jeg snart skal hjem.

Til øyensminke bruker jeg uansett annen fjerner før jeg renser ansiktet.

Gjest Elfrida
Skrevet

Milky soap fra Kanebo. Den er ikke egentlig ment til sminkefjerning, men borte blir det. Skånsom og fin.

Gjest Deception
Skrevet
Milky soap fra Kanebo. Den er ikke egentlig ment til sminkefjerning, men borte blir det. Skånsom og fin.

Nope, den var sterkere enn Zalo på den stakkars huden min. Renseproduktene fra Kanebo har altfor høy PH-verdi til at de er skånsomme på tørr hud. Og alt som skummer, utgår også, av samme grunn. Dessverre. :tristbla:

Skrevet
Ultracalming og Dr. Hauschka har jeg brukt i flere år, så de vet jeg er OK, men det var det med forandring. Babor vet jeg ikke hvor jeg får tak i, men Phytomer har jeg sett en butikk som selger, og tidligere brukte jeg den kremen som het Hydra Continue for tørr hud, og den er i hvertfall nydelig.

Men det er nok olje eller krem som er mest aktuelt, tror jeg. Får høre med en hudpleier nå når jeg snart skal hjem.

Til øyensminke bruker jeg uansett annen fjerner før jeg renser ansiktet.

Babor får du tak i hudpleiesalong, eller på internett (f.eks. EDS). Dessverre relativt dyrt i salong i Norge ihvertfall (billigere i tysktalende land, betale ca 350 nok sist jeg kjøpte). Phytomer sin rensekrem var ikke så ille pris på butikk, ca 150 nok (ikke i norge).

Skrevet

Babor er nok litt dyrt ja. Men oljerens er mye drøyere enn krembaserte-så den varer i evigheter :)

PS: IKKE kjøp den til Decleor. Den er ikke like god. Den er også litt for tynn, slik at det renner ut av hendene hvis du tar litt for mye. Det står på flaska til Decleor sin at den kan brukes til å fjerne øyensminke også, men det vil jeg ikke anbefale for det SVIR!! Så for all del styr unna denne.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet (endret)

Min favoritt er uten tvil Ultracalming Cleanser fra Dermalogica. Den er bankers hos meg.

Edit: Skrivefeil

Endret av KATTAstrofe
Gjest Deception
Skrevet

Jeg endte opp med rensekrem og ansiktsvann i den rosa serien fra Elizabeth Arden. Rensekremen har jeg brukt før, og var godt fornøyd med den. Jeg mistenker vannet her for å være hardt, og det tørker visstnok enda mer ut, så jeg skal prøve om ansiktsvann kan hjelpe litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...