Gå til innhold

Hjelp med Texas Kalkulator!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg.. :sjenert:

Jeg skal ha exame og skal legge inn masse formler i form av setninger/tekst på min nye og skremmende store Texas TI-84+

Jeg har koblet til usb kabel osv. men forstår ikke helt hvordan jeg får skrevet det på pc også overført det til kalkulatoren..

Pliiiiis spørr broren din eller no.. hvis ikke du kan svare da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Installer progampakken som fulgte med kalkulatoren på cden, eller last nes programmet her. Deretter åpner du programmet TI connect, kobler til kalkulatoren med USB, og velger under TI data editor "create a program" (du kan også åpne programmet TI data editor direkte). så må du huske å velge riktig kalkulatortype. Når du har skrevet inn det du skal overføre velger du "send to device". Hvis du vil redigere det du har skrevet velger du "open form device". På denne kalkulatortypen kan du ikke legge inn tekst-filer, så det er enklest å legge inn programmer. For å finne igjen det du har skrevet på kalkulatoren, trykker på prgm-knappen, deretter flytter du pilen til "edit" og trykker enter. Da kommer det opp, men pass på å ikke skrive over det du allerede har skrever (hvis du vil beholde det du har skrevet).

Programmet er veldig enkelt å bruke. Hvis du ikke klarer å bruke det, får du heller pugge de formlene du trenger å buke ;)

Skrevet
Håper noen kan hjelpe meg.. :sjenert:

Jeg skal ha exame og skal legge inn masse formler i form av setninger/tekst på min nye og skremmende store Texas TI-84+

Jeg har koblet til usb kabel osv. men forstår ikke helt hvordan jeg får skrevet det på pc også overført det til kalkulatoren..

Pliiiiis spørr broren din eller no.. hvis ikke du kan svare da ;)

Hvorfor skal vi hjelpe noen med å jukse på eksamen????

Regner med at det er det du skal.

Skrevet
Hvorfor skal vi hjelpe noen med å jukse på eksamen????

Regner med at det er det du skal.

På mange høyskoler er dette fullt lovlig, skolene er fullt klar over at studentene gjør det på denne måten. Hvis de ikke vil at man tar med formler på kalkulatoren setter de regler for at man ikke får ta med så avansert kalkulator (dvs kalkulator uten graf-funksjon og mulighet for lagring).

Skrevet (endret)
På mange høyskoler er dette fullt lovlig, skolene er fullt klar over at studentene gjør det på denne måten. Hvis de ikke vil at man tar med formler på kalkulatoren setter de regler for at man ikke får ta med så avansert kalkulator (dvs kalkulator uten graf-funksjon og mulighet for lagring).

Dette var ikke jeg klar over. Jeg har studert ved tre forskjellige universitet/høyskoler og på hvert sted sjekkes hver eneste kalkulator før vi får delt ut eksamensoppgavene. Vi må da slette alt innhold.

Endret av LadyInRed
Skrevet
Dette var ikke jeg klar over. Jeg har studert ved tre forskjellige universitet/høyskoler og på hvert sted sjekkes hver eneste kalkulator før vi får delt ut eksamensoppgavene. Vi må da slette alt innhold.

Det har jeg aldri opplevd i mine år på høyskole....

Har både hatt matte, kjemi og fysikk formler på min kalkulator.. ikke noe problem det, en kan jo ha med formelsamling uansett...

Skrevet
Har både hatt matte, kjemi og fysikk formler på min kalkulator.. ikke noe problem det, en kan jo ha med formelsamling uansett...

Det blir jo ikke det samme. I en formelsamling er det jo ikke noe tekst. Trådstarter skal legge inn tekst, og det reagerer jeg på.

Skrevet
Det blir jo ikke det samme. I en formelsamling er det jo ikke noe tekst. Trådstarter skal legge inn tekst, og det reagerer jeg på.

Kommenterte kun delen om formlene, men ser problemet med tekst som du nevner...

Har alikevel ikke opplevd at noen sjekker min kalkulator for noe som helst på en eksamen..

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd at det er lov å legge inn noe som helst på kalkulatoren. Vi blir oppfordret til å resette den så vi ikke har formler osv liggende inne...

Merkelig at det er tillatt... :klø:

Skrevet

Hei

Jeg lurer på en ting til... Er det noen som vet hvordan man får lagt inn desimal deler på Texas T-84?

I steden for 1000000 vil jeg at den skal vise 1 000 000 eller 1.000.000...

Anybody :sjarmor:

Forøverig kan man bruke programerbar kalkulator på BI, for man lærer av å legge inn formlene, om man legger de som tekst også, men sikkert forskjellig fra sted til sted. Dessuten har jeg ikke plass i hodet mitt til sånt..

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer sånn på dette, når det er fullt lovlig og skoleledelsen er fullt kalr over det? De eksamenene hvor de vil at man ikke skal kunne ta med tekst på kalkulator setter de i eksamensreglemantet at det ikke er lov å ta med så avansert kalkulator. Til den eksamenen TS skal avlegge trenger hun strengt tatt bare en kalkulator som kan pluss/minus/gange/dele. Grunnen til at de tillater grafisk kalkulator er altså at det er åpnet for å legge inn formler.

Og det finnes også hjemmeeksamener hvor man kan bruke alle hjelpemidler. Det finnes også skoleeksamener hvos man kan ta med alle hjelpemidler. Reagerer du på dette også, selv om skoleledelsen synes det er OK?

Hei

Jeg lurer på en ting til... Er det noen som vet hvordan man får lagt inn desimal deler på Texas T-84?

Forøverig kan man bruke programerbar kalkulator på BI, for man lærer av å legge inn formlene, om man legger de som tekst også, men sikkert forskjellig fra sted til sted. Dessuten har jeg ikke plass i hodet mitt til sånt..

Må innrømme at jeg ikek helt vet hvordan du får skille mellom hvert tredje siffer. Men det kan hjelpe å kun tillate noen få desimaler, så blir det ikke så mange tall på skjermen. Da går du på "mode" og på andre linje velger du antall desimaler i stedet for "float".

Lykke til på eksamen :)

Skrevet

Hei

Skrevet

En ting jeg har lært av å skrive jukselapper, er at man husker det man skrev på jukselappen så man ikke trenger bruke den...

Og jeg tror det er begrenset hvor "bra" man klarer å jukse ved å bare overføre tekst til kalkisen. Eksamen er laget slik at man skal ha akkurat nok tid til å bruke de teknikkene man _allerede kan_. Jeg tror det er minimalt hva man får ut av å sitte å tolke milevis med tekst på en eksamen.

Jeg har funnet ut at når det gjelder realfag, så må man rett og slett KUNNE det man har eksamen om. Så hva de tillater eller ikke hva angår kalkulatorer så tror jeg ikke det er så farlig. Selv bruker jeg prinsipielt kalkulatoren til juks. Bortsett fra på en kjemieksamen der jeg skrev ned noen formler på kalkisen... *flau*

Jeg har TI89 jeg. God og gammel og fin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...