Gjest Meg Skrevet 25. mars 2002 #1 Skrevet 25. mars 2002 HEI alle ! Jeg har det problemet at jeg blir så agressiv mot kjæresten min (av og til) når jeg drikker. Det er skjelden at det er andre enn kjæresten min det går utover. Det skjer ikke hver gang, men likevel ofte nok. Stakkars ham ! Jeg har lugget ham, jeg har sparket ham i leggen, 2 ganger har jeg gitt ham en ørefik, og nå sist pælmet jeg et glass vann i ansiktet på ham. Flink ? (Jeg vil presisere at alt dette har skjedd over en periode på 6 år. Så det er lenge mellom hver gang.) Så kommer dagen derpå, og jeg angrer som en hund. Jeg blir alltid veldig nedfor og lei meg i ettertid. Muligens fordi jeg er stikk motsatt i hverdagen. Jeg er rolig og avbalansert, vi har et godt forhold ellers, og vi krangler sjelden. Kanskje det er der problemet egentlig ligger, at vi snakker for lite sammen. Slik at når vi så drikker skal vi JAMMEN snakke sammen ! Jeg har ikke lyst til å slutte å drikke heller, for jeg liker å ta meg en pils. Liker å ta meg en flaske rødvin en lørdagskveld. Etter den siste seansen har jeg vurdert å søke hjelp hos psykolog, for dette er en side ved meg selv som jeg IKKE liker. Er det noen som har gode forslag til selvhjelp ? Hilsen Meg. Som egentlig er snill og grei.
Thea Skrevet 25. mars 2002 #2 Skrevet 25. mars 2002 Hva med å feste på hver sin kant da? Jeg opplevde dette med min ex,som var/er sååååååå slitsom i fylla.Det dreide seg ikke om vold asså,men diskusjoner om totalt usakelige ting og masse sjalusi fra hans side hver eneste gang. Til slutt måtte vi bare slutte å feste sammen før jeg drepte karen Har heldigvis ikke det problemet nå 12
Gjest Meg Skrevet 25. mars 2002 #3 Skrevet 25. mars 2002 Hei igjen. Vi har det ikke sånn at vi ALLTID må være sammen. Vi har heldigvis venner på hver vår kant, og vi kan gjerne reise vekk hver for oss og feste og ha det morro alene. Ser ikke på meg selv som spesielt sjalu heller. Det som vi diskuterer i "fylla" er ting som kanskje skulle vært diskutert i hverdagen, istedet for når vi skal ha det kjekt. Og det er heller ikke sånn at det er i all offentlighet vi krangler. Det er når vi er aleine. Så det blir ikke sånne kjempe pinlige episoder overfor andre. Hilsen Meg. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Meg den 2002-03-25 21:51 ]
Væren Skrevet 25. mars 2002 #4 Skrevet 25. mars 2002 Kjære Deg! For det første vil jeg si at det er fint at du ser problemet ditt, og at du er klar for å be om råd og / eller søke hjelp! Og det er jo helt klart et stort problem at du blir aggresiv og lar det gå ut over din kjære når dere egentlig skal kose dere sammen! Som du sikkert er fullstendig klar over selv, er det ikke godt nok å "legge skylda på fylla"! Det er til syvende og sist du selv som må forholde deg til problemene dine og ta ansvaret for dine egne handlinger. Kjæresten din opplever det nok som temmelig ydmykende å bli utsatt for den behandlingen du gir ham, er jeg redd. Jeg har ei venninne som får samme type behandling fra mannen sin, og jeg skal love deg at det er noe som setter spor! Det gjør noe med selvbildet til et menneske som blir offer for slike aggresive utbrudd over tid. I verste fall vil det også på sikt kunne drepe følelsene han har for deg. Det er greit at du angrer etterpå, men det er rett og slett ikke godt nok hvis dette gjentar seg gang på gang! Kanskje er det noe i det du sier selv; kanskje dere ikke er flinke nok til å prate sammen om små og store problemer i hverdagen? Er det noe som renner over og bare "må ut" når du har fått deg litt innabords? Uansett forsvarer ikke dette at du faktisk blir "voldelig" og utsetter ham for fysiske avstraffelser! Det var forståelig om du fikk større mot til å si ham din ærlige mening når du drikker, men det kan ikke under noen omstendigheter forsvares at du oppfører deg mot ham slik du gjør! Jeg høres antagelig streng ut nå, men det er nå min ærlige mening: Enten må du innse at du faktisk ikke tåler å drikke fordi du blir aggressiv, og ta konsekvensen av det; altså holde deg borte fra alkohol - i hvert fall til du greier å bevare kontrollen over deg selv. Eller, men kanskje helst uansett, bør du ta kontakt med en god psykolog og få hjelp til prate om problemene, og til å finne ut hva som er den egentlige og bakenforliggende årsaken til at dette stadig gjentar seg. Det er jo heller ingen unnskyldning at det skjer så pass sjelden! Det skjer! Råd til selvhjelp er ikke så lett å gi, men jeg råder dere til å bli flinkere til å snakke sammen om smått og stort i hverdagen! Åpenhet kan forhindre og forebygge så mye, og kanskje kan det være lurt å ta opp små irritasjoner før de får anledning til å bygge seg opp til store misforståelser og vansker i forholdet. Håper virkelig det ordner seg for deg/dere! Lykke til! Klem fra12
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2002 #5 Skrevet 25. mars 2002 Væren sa det jeg ville si, men hun sa det nok på en mye penere måte enn jeg hadde i tankene... men jeg er enig, du har et problem. Og om det var en mann som oppførte seg sånn så vet du hva det ville si... få hjelp. Det er bra at du ønsker det! Men du - slutt å drikke. Ikke kom med det at det ikke passer deg fordi rødvin er godt. Det er du for voksen til. Du mishandler kjæresten din, og det burde ikke koste deg en ting å slutte for hans skyld. 12
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2002 #6 Skrevet 26. mars 2002 Kjære Meg! Har det samme problemet som deg. Hater typen min i fylla men ingen andre. Har også angrepet han fysisk og angrer som det dagen etter. Liker å feste og vil heller ikke slutte å drikke. Vi endte med å gå ut hver for oss men problemet kommer når vi kommer hjem fra byen eller når det er sammenkomster begge er med på. Søkte hjelp som ikke hjalp men det betyr ikke at det ikke hjelper på deg. Mitt problem ligger hovedsaklig ved at jeg ikke klarer å si i fra om ting i hverdagen, godtar alt og er bare søt og snill, aggresjonene kommer da i fylla. Har blitt flinkere til å si i fra men er allikevel sånn i fylla. Det værste er vennene mine elsker å gå ut med meg fordi jeg er morsom, sosial og kuul når jeg drikker men bare ikke mot han. Har prøvd å analysere dette og passe på når det kommer men det er som et tog som treffer og da er det ingen kontroll. Vet at jeg ikke har hjulpet deg med dette men du er ikke alene.
Venus Skrevet 28. mars 2002 #7 Skrevet 28. mars 2002 Ja, definitivt, du HAR et problem. Og du denger løs DINE problemer over på kjæresten din !!! Det er langt fra rettferdig. Og derfor er du heldig om du klarer å beholde han... - ^^; Søk hjelp nå, så kommer det til å fungere for dere inn i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 Gjest Meg skrev (På 25.3.2002 den 21.15): HEI alle ! Jeg har det problemet at jeg blir så agressiv mot kjæresten min (av og til) når jeg drikker. Det er skjelden at det er andre enn kjæresten min det går utover. Det skjer ikke hver gang, men likevel ofte nok. Stakkars ham ! Jeg har lugget ham, jeg har sparket ham i leggen, 2 ganger har jeg gitt ham en ørefik, og nå sist pælmet jeg et glass vann i ansiktet på ham. Flink ? (Jeg vil presisere at alt dette har skjedd over en periode på 6 år. Så det er lenge mellom hver gang.) Så kommer dagen derpå, og jeg angrer som en hund. Jeg blir alltid veldig nedfor og lei meg i ettertid. Muligens fordi jeg er stikk motsatt i hverdagen. Jeg er rolig og avbalansert, vi har et godt forhold ellers, og vi krangler sjelden. Kanskje det er der problemet egentlig ligger, at vi snakker for lite sammen. Slik at når vi så drikker skal vi JAMMEN snakke sammen ! Jeg har ikke lyst til å slutte å drikke heller, for jeg liker å ta meg en pils. Liker å ta meg en flaske rødvin en lørdagskveld. Etter den siste seansen har jeg vurdert å søke hjelp hos psykolog, for dette er en side ved meg selv som jeg IKKE liker. Er det noen som har gode forslag til selvhjelp ? Hilsen Meg. Som egentlig er snill og grei. Det er jo kjempebra at du har selvinnsikt, men det kunne kanskje være lurt å enten la være å drikke, eller iallefall ikke drikke sammen 😳 Anonymkode: e60b1...092
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo kjempebra at du har selvinnsikt, men det kunne kanskje være lurt å enten la være å drikke, eller iallefall ikke drikke sammen 😳 Anonymkode: e60b1...092 La oss tro problemet er løst på den ene eller andre måten 19 år senere!😂😂 Anonymkode: 69f84...858 4
Svartfugl Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 (endret) Slettet Endret 24. mai 2021 av Svartfugl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå