Gjest prestekrage Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg skal sende en jule/ nyttårshilsen til familie bosatt på en norsk ambassade i en annen verdensdel. Postadressen dems er via UD Kurèr postboks i oslo.... Skal jeg da beregne porto for adresse i Norge- eller skal jeg finne ut portotakst til det landet de bor i??
Gjest gurimalla Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Kun norsk porto. UD sender all post med DHL i en stor pakke.
Gjest prestekrage Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Tusen takk for svar! Kan jeg håpe at det går kjappere enn om jeg evt hadde sendt med normal postgang til en "normal" adresse? Er som vanlig litt for seint ute....
Gjest gurimalla Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 He he, kjenner til dette med siste liten... Det spørs hvilken dag posten går og når de mottar ditt brev. Noen ganger kan det gå 10 dager mellom utsendelsene fra UD (hvis det er lite post til denne ambassaden). Da tar det lang tid hvis de mottar ditt brev rett etter forrige utsendelse. DHL i seg selv tar jo bare en dag. Nå rett før jul går som regel posten oftere på grunn av frister mot slutten av året (ikke pga julepost). Ikke et helt entydig svar, men jeg vurderte selv om jeg skulle sende mine julekort via UD eller vanlig post, jeg valgte vanlig post fordi jeg vet at det landet jeg sender til ikke er helt håpløst.
Gjest prestekrage Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg skal sende til mellom- amerika (tror jeg det blir- eller blir det syd???) så jeg velger å stole på UD... Og sender jeg det i morgen er det jo godt innen for 10 dager.... Men tusen takk for svar.... Endret 7. desember 2006 av prestekrage
La Luna Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Jeg skal sende til mellom- amerika (tror jeg det blir- eller blir det syd???) ← Det kan jo ikke vi vite, du sa jo ikke hvilket land det var, tihi
Gjest prestekrage Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Hehe. Nei det sa jeg ikke. Var vel egentlig ett spørsmål til meg selv og mine forferdelige geografikunnskaper....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå