Gå til innhold

registrere seg som selger!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca et halvår siden begynte jeg med litt import og salg. Dette har nå utviklet seg og jeg har begynt å tjene en del. Jeg lurer på hvordan en går frem for å registrere seg som selger? er det andre ting en kan gjøre istedenfor å registrere seg?

hvem kan en snakke med? og noen som vet om sider på nettet en kan finne info om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For ca et halvår siden begynte jeg med litt import og salg. Dette har nå utviklet seg og jeg har begynt å tjene en del. Jeg lurer på hvordan en går frem for å registrere seg som selger? er det andre ting en kan gjøre istedenfor å registrere seg?

hvem kan en snakke med? og noen som vet om sider på nettet en kan finne info om dette?

glemte en ting. Er det ikke veldig ulønsomt å registrere seg? noen som har gjort det og vet hva en må betale?

mvh

Skrevet

Du betaler ved skatt på det du tjener?

Ellers så vet jeg faktisk ikke om en MÅ ha f.eks et enkelmannsforetak for å selge noe.

• 2 uker senere...
Skrevet

Litt seint svar, kanskje, men:

Om du driver handel skal du vel registrere deg i Brønnøysundregisteret. Det koster ingenting å registrere enkeltpersonforetak. Du må også betale skatt av overskudd, en viss trygdesats, føre regnskap og trolig også betale toll/mva av importvarene.

Det er ikke "lønnsomt" å registrere seg - det er endel papirarbeid med regnskap, men det er den eneste måten å drive lovlig på, dersom du ikke får utbetalt lønn av noen (er riktignok litt usikker på hvordan de som har home parties o.l driver?) . Ellers kommer det vel litt an på hva du mener med å tjene penger - om det er snakk om hundrelapper eller tusenlapper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...