Heidipia:) Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 For ca et halvår siden begynte jeg med litt import og salg. Dette har nå utviklet seg og jeg har begynt å tjene en del. Jeg lurer på hvordan en går frem for å registrere seg som selger? er det andre ting en kan gjøre istedenfor å registrere seg? hvem kan en snakke med? og noen som vet om sider på nettet en kan finne info om dette?
Heidipia:) Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2006 For ca et halvår siden begynte jeg med litt import og salg. Dette har nå utviklet seg og jeg har begynt å tjene en del. Jeg lurer på hvordan en går frem for å registrere seg som selger? er det andre ting en kan gjøre istedenfor å registrere seg? hvem kan en snakke med? og noen som vet om sider på nettet en kan finne info om dette? ← glemte en ting. Er det ikke veldig ulønsomt å registrere seg? noen som har gjort det og vet hva en må betale? mvh
Cilla Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Du betaler ved skatt på det du tjener? Ellers så vet jeg faktisk ikke om en MÅ ha f.eks et enkelmannsforetak for å selge noe.
Gjest gjesta Skrevet 19. desember 2006 #4 Skrevet 19. desember 2006 Litt seint svar, kanskje, men: Om du driver handel skal du vel registrere deg i Brønnøysundregisteret. Det koster ingenting å registrere enkeltpersonforetak. Du må også betale skatt av overskudd, en viss trygdesats, føre regnskap og trolig også betale toll/mva av importvarene. Det er ikke "lønnsomt" å registrere seg - det er endel papirarbeid med regnskap, men det er den eneste måten å drive lovlig på, dersom du ikke får utbetalt lønn av noen (er riktignok litt usikker på hvordan de som har home parties o.l driver?) . Ellers kommer det vel litt an på hva du mener med å tjene penger - om det er snakk om hundrelapper eller tusenlapper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå