Lizzee Skrevet 10. desember 2006 #61 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Er det da også upassende at TV2 viser en advent serie som heter 'Jul i Valhall' (mye norøn mytologi)? Er "Grevinnen og Hovmesteren" et kristent innslag? Eller "Hjelp vi feirer jul" med Chevy Chase? Hvor skal man sette grensen? Endret 10. desember 2006 av Lizzee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 10. desember 2006 #62 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg reagerer mer på at de kristne i det hele tatt gidder å bry seg om en sånn filleting. Endret 10. desember 2006 av d'Arc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evenstar Skrevet 10. desember 2006 #63 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg er selv stor fan av alt som har med fantasy å gjøre, spesielt Harry Potter og Lord of the Rings. Hva Harry Potter har med kristendom å gjøre forstår jeg ikke, og hvorfor skulle noen kristne bli sinte fordi de sender en HP film i jula?? Jeg er selv ikke kristen, men feirer jul mest fordi det er en tradisjon... Hvis man skal ta et SÅ stort hensyn til alle som bor i Norge...burde man kanskje ikke sende program om kristendom heller i jula...ikke alle som bor i Norge er kristne og feirer jul. Blir de sinte? Nei. Og hvorfor skulle de bli det? Hvis man skulle bli SÅ fornærmet for at norsk fjernsyn sender en Harry Potter film i jula, er det ikke værre enn å skifte kanal eller slå av tv'en. Værre er det ikke. Vi kan ikke alle få viljen våres når det gjelder hva som blir sendt på tv eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastor Knut Skrevet 11. desember 2006 #64 Del Skrevet 11. desember 2006 Er det da også upassende at TV2 viser en advent serie som heter 'Jul i Valhall' (mye norøn mytologi)? Er "Grevinnen og Hovmesteren" et kristent innslag? Eller "Hjelp vi feirer jul" med Chevy Chase? Hvor skal man sette grensen? ← En gang i tiden mente mange kristne det var upassende at prester syklet, en gang var det upassende at kvinner skulle være prester, ..., og, jada, TV har også vært upassende i kristne kretser - og er det fortsatt i enkelte. Fra mitt ståsted må en TV-stasjon få lov til å sende både valhaller og grevinner og hovmestre midt i beste juletid. Er det et problem, da får man heller skru av TV. Her i huset har vi mye moro med Jul i Valhall. Det eneste irriterende er at TV2 nå et par ganger har lagt sendingstidspunktet til NRKs barne-TV. Hva er vitsen med noe sånt tull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastor Knut Skrevet 11. desember 2006 #65 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg reagerer mer på at de kristne i det hele tatt gidder å bry seg om en sånn filleting. ← Nåja, det er vel ikke opp til oss å avgjøre hvor fillete andres ting er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 11. desember 2006 #66 Del Skrevet 11. desember 2006 En gang i tiden mente mange kristne det var upassende at prester syklet, en gang var det upassende at kvinner skulle være prester, ..., og, jada, TV har også vært upassende i kristne kretser - og er det fortsatt i enkelte. Fra mitt ståsted må en TV-stasjon få lov til å sende både valhaller og grevinner og hovmestre midt i beste juletid. Er det et problem, da får man heller skru av TV. Her i huset har vi mye moro med Jul i Valhall. Det eneste irriterende er at TV2 nå et par ganger har lagt sendingstidspunktet til NRKs barne-TV. Hva er vitsen med noe sånt tull? ← Veldig enig med deg!!! (både her og i andre tråder. Jeg har faktisk også begynt å sette meg litt inn i unitarismen etter å ha lest dine innlegg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. desember 2006 #67 Del Skrevet 11. desember 2006 Mener du at alt som blir tatt opp her på KG har forårsaket problemer? Er ikke dette et forum hvor en kan få høre andres meninger om ting en har meninger om selv, og sammenligne disse? ← Selvfølgelig har ikke alt som blir tatt opp på KG forårsaket problemer, og det har jeg aldri påstått heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Labellamia Skrevet 11. desember 2006 #68 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvis det er slik at de kristne som feirer julen med kirkebesøk og slikt på 1 juledag, reagerer på at HP vises på tv så får de heller la være å se på den da. Og ikke minst respeketere de som synes det er helt greit, på lik linje som vi respekterer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 11. desember 2006 #69 Del Skrevet 11. desember 2006 Tror du virkelig norske kristne som faktisk har tv lar seg provosere av dette? Tror dere andre det? Virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Labellamia Skrevet 11. desember 2006 #70 Del Skrevet 11. desember 2006 Tror du virkelig norske kristne som faktisk har tv lar seg provosere av dette? Tror dere andre det? Virkelig? ← Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 11. desember 2006 #71 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvorfor? Fordi det er en ikke-kristen film på en kristen høytidsdag, eller fordi harry potter er satan sjøl? Hvis de er så konservative skulle man ikke tro de så på tv første juledag uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzee Skrevet 12. desember 2006 #72 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvorfor? Fordi det er en ikke-kristen film på en kristen høytidsdag, eller fordi harry potter er satan sjøl? Hvis de er så konservative skulle man ikke tro de så på tv første juledag uansett. ← De kristne som er i mot at Harry Potter film vises på tv er nok i mot Harry Potter sånn rent generelt. Det er flere kristne grupperinger som har kritisert bøkene (de hevder bl.a. at barn lettere kan tro på spøkelser enn Jesus) fordi de er okkulte eller har satanistiske tema. Bøkene har t.o.m. vært blant de mest påklagede i amerikanske biblioteker. Det er konservative kristne som har ment dette og de liker vel ikke Harry Potter hverken i bokform eller på film, være seg kino eller tv! Når kommer den neste filmen forresten? Gleder meg til den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evenstar Skrevet 12. desember 2006 #73 Del Skrevet 12. desember 2006 Når kommer den neste filmen forresten? Gleder meg til den! ← 13 juli 2007. For de spesielt ihugga fans som ikke klarer å vente til da, her er en trailer: Ootp teaser trailer Gleder meg enormt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastor Knut Skrevet 12. desember 2006 #74 Del Skrevet 12. desember 2006 Veldig enig med deg!!! (både her og i andre tråder. Jeg har faktisk også begynt å sette meg litt inn i unitarismen etter å ha lest dine innlegg!) ← Alltid hyggelig å se at interessen for unitarismen øker Takk for hyggelig tilbakemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 12. desember 2006 #75 Del Skrevet 12. desember 2006 Bøkene har t.o.m. vært blant de mest påklagede i amerikanske biblioteker. ← Skal vel ikke så innmari mye til kanskje, når det er USA vi snakker om Og jeg gleder meg også som en liten unge til neste film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 16. desember 2006 #76 Del Skrevet 16. desember 2006 Nei, hvorfor er det upassende? Jeg er kristen selv, men jeg synes ikke det er noe galt med Harry Potter.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderpia Skrevet 17. desember 2006 #77 Del Skrevet 17. desember 2006 Tror du virkelig norske kristne som faktisk har tv lar seg provosere av dette? Tror dere andre det? Virkelig? ← Nei det tror jeg ikke. Ikke det minste heller. Og dette med at HP skal være så farlig og okkult, hva da med norske folkeeventyr? Tror enkelte må lære seg forskjellen mellom fantasi og virkelighet. Dessuten er vel 1.juledag en kirkedag for de fleste kristne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 17. desember 2006 #78 Del Skrevet 17. desember 2006 "- Når under en tredel av befolkningen tror på en gud og djevel er det ikke urimelig heretter å betrakte kristendommen som en minoritetsreligion i Norge. Dersom spørsmålet om du tror at Jesus er Guds sønn, ville andelen av befolkningen som svarte bekreftende vært enda mindre, sier han videre" Kristne er en minoritet i norge, så om vi andre har lyst å se på noe annet enn bare religiøst dill dall, så syns jeg vi skal få lov til det. Om dere vil ha kristeligegreier kjørende på tv'n kan DERE leie dere en film...eller skru på Verdikanalen. Vi andre må også få lov til å få se det vi vil. Og jula er en hedensk skikk, kristendommen har blitt sneket inn i det sakte men sikkert for mange hundre år siden da de prøvde å renske ut hedenske skikker.... look it up =p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runehera Skrevet 31. desember 2006 #79 Del Skrevet 31. desember 2006 er ikkje vitsi å fylla sinnet sitt med slikt søppel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #80 Del Skrevet 31. desember 2006 er ikkje vitsi å fylla sinnet sitt med slikt søppel! ← Her er jeg dypt, dypt uenig. Jeg synes personlig Harry Potter er noe helt annet en søppel, og hadde trodd du ville bidra med noe litt mer saklig i en slik diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå