Gå til innhold

hadde trekant med min kjære og en annen mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser og leser til øyet blir stor og vått. Og jeg blir mer og mer sjokkert :overrasket:

Altså Mirabella76: Jeg har full respekt for det at du ikke ønsker å ha trekant. Selvfølgelig har jeg det. Voksne mennesker har respekt for andre mennesker uansett hvordan de velger å leve ut sitt kjærlighets og sexualliv. :ironi:

Det har IKKE du. For du våger si at mennesker som innvolerer andre i sitt sexliv ikke elsker hverandre :sur: Bare tull. Jeg er en voksen kvinne. Har flere forhold bak meg også ekteskap. Aldri har det vært snakk om annet en A4 forhold.

Nå lever jeg i et fritt og godt ekteskap :) Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har elsket eller blitt elsket så mye noen gang.

Etter 10år er det like sterkt, ja faktisk sterkere. Og det er ikke fordi vi har sex med andre i hytt og pine. For det har vi ikke.

I løpet av de årene har vi hatt to forhold som har innvolert andre. Og det er heller ikke noe man gjør hver måned.

Når det gjelder den som er med i leken, er det viktig for oss at det er en oppegående person som vet hva det dreier seg om. Sex og ikke føleser. Det er viktig å bli kjent med denne personen på forhånd. Det er viktig å sette grenser, også sammen med denne personen. Denne personen er et menneske og ikke noe leketøy :forvirret:

Dette er vårt valg-vi har det godt-vi har et fantastiks liv sammen. Har et flott sexliv og mangler ingenting.

Men vet du hva? Vi elsker hverandre med hjertet. Vi er sjelsfreder. Kjærligheten sitter i hjertet og ikke mellom beina :ironi:

Har full forståelse som sagt for både deg og andre som dette ikke er rett for.

Det jeg ikke har forståelse for er fordømmelse og påstander om at det ikke er ekte kjærlighet man føler om man velger anderledes enn deg(og andre) :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg leser og leser til øyet blir stor og vått. Og jeg blir mer og mer sjokkert :overrasket:

Altså Mirabella76: Jeg har full respekt for det at du ikke ønsker å ha trekant. Selvfølgelig har jeg det. Voksne mennesker har respekt for andre mennesker uansett hvordan de velger å leve ut sitt kjærlighets og sexualliv. :ironi:

Det har IKKE du. For du våger si at mennesker som innvolerer andre i sitt sexliv ikke elsker hverandre :sur: Bare tull. Jeg er en voksen kvinne. Har flere forhold bak meg også ekteskap. Aldri har det vært snakk om annet en A4 forhold.

Nå lever jeg i et fritt og godt ekteskap :) Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har elsket eller blitt elsket så mye noen gang.

Etter 10år er det like sterkt, ja faktisk sterkere. Og det er ikke fordi vi har sex med andre i hytt og pine. For det har vi ikke.

I løpet av de årene har vi hatt to forhold som har innvolert andre. Og det er heller ikke noe man gjør hver måned.

Når det gjelder den som er med i leken, er det viktig for oss at det er en oppegående person som vet hva det dreier seg om. Sex og ikke føleser. Det er viktig å bli kjent med denne personen på forhånd. Det er viktig å sette grenser, også sammen med denne personen. Denne personen er et menneske og ikke noe leketøy :forvirret:

Dette er vårt valg-vi har det godt-vi har et fantastiks liv sammen. Har et flott sexliv og mangler ingenting.

Men vet du hva? Vi elsker hverandre med hjertet. Vi er sjelsfreder. Kjærligheten sitter i hjertet og ikke mellom beina :ironi:

Har full forståelse som sagt for både deg og andre som dette ikke er rett for.

Det jeg ikke har forståelse for er fordømmelse og påstander om at det ikke er ekte kjærlighet man føler om man velger anderledes enn deg(og andre) :forvirret:

:enig_anim: Flott innspill!! :klappe:

Du beskriver veldig godt oss par som fyller hverandres liv med ekte kjærlighet og trygghet, men som en sjelden gang i blant har hatt en tredjeperson sammen med oss under sex. Disse erfaringene er helt "ufarlige" for et godt forhold, og har seksualisert vår hverdag sammen ytterligere, og vitalisert vår kjærlighet for hverandre ytterligere. Det spørs om det ikke er en del deltakere i debatten her inne, som må knekke noen koder, før de kan forstå at en trekant faktisk kan være en positiv opplevelse.

Ser ellers at det er en merkelig definisjon noen her har på utroskap. Utroskap er svik, løgner, og det å gå bak ryggen på partneren. En trekant som paret sammen bestemmer seg for å delta i, er overhodet ikke utroskap.

Skrevet
Eg har lyst til å slå deg i hovudet med noko hardt, når du heile tida motseier meg! For korleis i alle dagar skal du kunne vita kva eg tenker og føler? Det er det nemlig kun eg som veit!!! Og tanken på trekant synst eg er skikkelig motbydelig, og slik kjem det alltid til å vera. Så ikkje prøv å påstå noko anna!

Vold er ok, men trekant er galt? Du er ikke kristen vel? George Bush ville vært stolt av deg.

Hadde eg blitt litt småforelska i ein annan mann, så hadde eg nok haldt meg mest mulig unna han - for å unngå at eg fekk sterkare følelsar for han. (Om forholdet til kjæresten min var bra såklart). Men hadde eg derimot fått følelsar for ein annan, og eg hadde mindre følelsar for kjæresten min enn før - så hadde eg tenkt nøye gjennom kva eg ville gjera! Dersom eg trudde forholdet mellom meg og kjæresten min kunne bli heilt bra igjen, ville eg satsa alt på å få forholdet til å fungera - og haldt meg unna den andre mannen. Men hadde eg funne ut at følelsane for kjæresten min ikkje var sterke nok lenger, ville eg ha gjort det slutt med han. Og først etter at eg hadde gjort det slutt med kjæresten min, så ville eg hatt kontakt med han andre! Men eg håpar aldri at eg kjem opp i ein slik situasjon, for det eg ønskjer mest av alt, er å dela resten av livet mitt saman med han som i dag er kjæresten min.:)

Gratulerer, du er perfekt. På mange måter ligner du Gud, for du har tydeligvis ingen kapasitet for å handle umoralsk etter din egen standard. Du er mao en 100% god person som aldri vil handle galt. Har du en egen menighet som dyrker deg også?

Den Lille Djevelen

Skrevet

Jeg må si jeg er rystet over mangelen på respekt i denne tråden. Jeg er så lei av jenter som setter seg på sin høye hest og preker ned til andre som ikke har de samme verdier som seg selv. Det er sånne jenter som ødelegger for andre. Det er bare å innse at folk er forskjellige og respektere det. Jeg har endelig truffet en mann som tar meg til nye høyder og viser meg hvor utrolig deilig sex kan være og som lærer meg selv å kjenne kroppen min på nye måter.

Så kommer det sånne jenter og rakker ned på meg og forteller meg nærmest direkte at jeg ikke elsker mannen min og at jeg er utro. Det er så arrogant at jeg blir dårlig.

Skam dere!!! At ikke en moderator har kommer inn her og slettet en del innlegg skjønner jeg ikke. Dere har tydligvis ikke lest innlegget som ligger øverst i dette forumet som gjelder respekt.

Gjest Den Lille Djevelen
Skrevet
... Jeg er så lei av jenter som setter seg på sin høye hest og preker ned til andre som ikke har de samme verdier som seg selv. Det er sånne jenter som ødelegger for andre....

Så kommer det sånne jenter og rakker ned på meg og forteller meg nærmest direkte at jeg ikke elsker mannen min og at jeg er utro. Det er så arrogant at jeg blir dårlig.

Skam dere!!! At ikke en moderator har kommer inn her og slettet en del innlegg skjønner jeg ikke. Dere har tydligvis ikke lest innlegget som ligger øverst i dette forumet som gjelder respekt.

Mirabella76 er bare komisk. Prøv å heve deg over hennes skamløse annonsering av egen fantasiløshet og firkantethet. Tenk heller med medynk på hvordan disse egenskapene som hun hemningsløst selvskryter over vil gjøre henne til et mareritt for mannen som må holde ut med henne. Tenk deg den kjedsomheten han kommer til å bli utsatt for etterhvert!

Den lille djevelen

Skrevet

Jeg er så enig så enig med Ulva35.

Går det an å ha mindre respekt for andre mennesker enn du har vist i denne tråden, Mirabella76?? Jeg kunne som deg aldri ha hatt trekant med min mann og et tredjepart, det er ikke noe for meg. Men der stopper likheten mellom oss.

Vi har alle skjønt poenget ditt, trekant er noe du ikke kunne gjort. Greit det. Men det du driver med er å rakke ned på Daiquiry for hennes måte å leve på. Jeg sitter og rister på hodet her, er det virkelig mulig? Og du forventer å få respekt i denne tråden når du holder på slik?? Kan ikke du fatte og forstå at folk er forskjellige? Den propagandaen din er helt utrolig. Og du driver faktisk folk som i utgangspunktet er enige med deg (som meg) fra deg.

Dette skulle være en tråd der Daicuiry fortalte om noe hun hadde gått og gledet seg til lenge, noe hun og kjæresten hadde lyst til å gjøre. Ikke en moraliserende du-er-et-dårlig-menneske-fordi-du-har-trekant-tråd.

Skrevet
:legrine: 

Det er jammen morsomt at folk har slike meiningar som dette, så får me "forknytte frøken-bibelstripp-mennesker" noko å le av!

Det morsommaste med innlegget ditt er at du skriver på ein ironisk måte, fordi du kjem med uttalelsar om oss trekantmotstandarar, som er fordømmande og heilt feilaktige. Men veit du kva? Eg trur ærlig talt veldig mange personar som synst trekant i parforhold er flotte greier, faktisk har nettopp slike meiningar som dette, om folk som velger å halda seg til ein partnar om gangen, og aldri vera utro! Ja, du meinar det kanskje du og. Og så er det faktisk komisk at du må skriva på ein ironisk måte, for å tøra å seia meiningane dine! Me "forknytte frøken-bibelstripp-damer" derimot, tør å seia rett ut kva me meinar om folk i parforhold, som har sex med andre enn partnaren sin.;)

Eg seier det igjen: Det finst jammen mange rare folk i denne verden! :ler: (Og ja, eg er tøff nok til å seia rett ut, at eg meinar trekant- og utroskapstilhengarar er i den kategorien).

Uff Mirabella76.

Det er jammen ikke lett å få forklart deg, hvilken arrogant holdning du viser folk med annen oppfatning enn deg selv.

Du har rett i at jeg er ironisk. Jeg prøver å være ditt likeverdige motstykke. Virker det ikke teit?

Jeg har ikke fortalt deg om jeg er helt motstander av eller åpen for utoskap eller trekantforhold. Det er heller ikke relevant. Jeg har ingen problemer med å si meningene mine:

Gjennom holdningene i innleggene dine er du forutinntatt og fordomsfull mot mennesker som er av en annen oppfatning enn deg selv.

Var bare det jeg ville frem til.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Daiquiry!

Jeg vil bare si at jeg syns det er flott at du har hatt en god opplevelse, som du ønsket å ha. Prøv å ikke bry deg om nedrakking og skittkasting i denne tråden.

Det å være sikker på sin egen seksualitet og trygg i sine valg, er det få som er og du og partneren din har tydeligvis klart det!

Skrevet (endret)
Vold er ok, men trekant er galt? Du er ikke kristen vel? George Bush ville vært stolt av deg.

Det å ha lyst til å slå nokon i hovudet med noko hardt, betyr ikkje at eg faktisk ville ha gjort det om eg møtte på den aktuelle personen.;) Men det skjønte du vel ikkje...

Gratulerer, du er perfekt. På mange måter ligner du Gud, for du har tydeligvis ingen kapasitet for å handle umoralsk etter din egen standard. Du er mao en 100% god person som aldri vil handle galt. Har du en egen menighet som dyrker deg også?

Den Lille Djevelen

Som kjent er ingen perfekte, heller ikkje eg! Alle kan gjera feil. Men eg har verdiar og holdningar som gjer at eg kan vita at eg aldri kjem til å gjera ein slik alvorlig feil, som det er å vera utro! I tillegg til at verdiane mine gjer ei slik handling utenkelig, har eg tatt eit bevisst valg om at eg har verdiar som eg ønskjer å stå for og handla i samsvar med. Og har eg først bestemt meg for noko, så blir det slik! Akkurat som eg veit at eg aldri kjem til å bli ein mordar, rana ein bank, bli narkoman, prostituert o.l. - kan eg garantera at eg heller aldri kjem til å vera utro! Men eg og kan gjera feil såklart - men det er feil som er mykje mindre alvorlige enn dei tinga eg har nevnt her.

Og berre så det er sagt: Eg er ikkje kristen! Eg er ein såkalt tvilar. Eg kan verken kalla meg kristen, eller ikkje-kristen. Eg er vel noko midt imellom.;) Eller kanskje rettare sagt, ingen av delane. Ein ekte tvilar, med andre ord! Religion har altså ingenting med mine verdiar og holdningar å gjera! Eg har funne fram til dei heilt av meg sjølv, flink som eg er...he he.;)

Endret av Mirabella76
Skrevet (endret)
Mirabella76 er bare komisk. Prøv å heve deg over hennes skamløse annonsering av egen fantasiløshet og firkantethet. Tenk heller med medynk på hvordan disse egenskapene som hun hemningsløst selvskryter over vil gjøre henne til et mareritt for mannen som må holde ut med henne. Tenk deg den kjedsomheten han kommer til å bli utsatt for etterhvert!

Den lille djevelen

Ja, her innrømmer du jo nettopp det både eg og andre har prøvd å seia lenge! At folk som driver med trekant, gjer det av den grunn at dei synst sex kun med partnaren sin, blir kjedelig over tid!!!

Og det er nettopp det me trekantmotstandarar meinar: At så lenge eit forhold mellom to personar er virkelig bra, og dei elskar kvarandre - så er det heilt uinteressant å ønskja å ha sex med andre! Det er først når følelsane for kvarandre begynnar å dabba av, at mange føler seg nødt til å ha sex med andre, for å klara å halda ut i forholdet. Og eg meinar at om eit forhold er dødsdømt om partane i forholdet ikkje får ha sex med andre (for å klara å halda ut i forholdet) - så er det jammen ikkje mykje kjærlighet igjen mellom dei to!

Og berre så du har det heilt klart for deg: Det er på ingen måte synd på den mannen som må dela livet med meg! Han skal nemlig ha dei same verdiane som meg, og må sjølv ønskja å kun ha sex med den personen han er kjæreste/sambuar/gift med. Eg tvingar ingen til å ha dei same holdningane og verdiane som meg. Men min framtidige mann skal sjølvsagt vita at vil han dela livet med meg, så er det uaktuelt å ha sex med andre! Og han må meina det same som meg om det. Og skulle det visa seg at mannen eg giftar meg med ein dag skulle finna ut at det ikkje er nok for han å kun ha sex med meg, ja så er han faktisk heller ikkje ein mann eg vil dela livet mitt med! Og då kjem eg til å vera glad for at han fortel meg det, slik at eg kan få sjansen til å finna ein ny mann som deler mine verdiar. Men eg satsar på at eg finner den rette mannen ved første forsøk.;)

Endret av Mirabella76
Skrevet

Jeg blir nesten litt overrasket over hvor personlig Mirabella76 tar temaet i denne tråden. Jeg har full forståelse for at enkelte aldri kunne tenkt seg å ha trekant, men å være såpass firkanta at man kun ser sin egen mening som det eneste rette, blir litt for dumt.

Skrevet (endret)
Jeg blir nesten litt overrasket over hvor personlig Mirabella76 tar temaet i denne tråden. Jeg har full forståelse for at enkelte aldri kunne tenkt seg å ha trekant, men å være såpass firkanta at man kun ser sin egen mening som det eneste rette, blir litt for dumt.

Viss du leser ein del av innlegga til trekanttilhengarane her i denne tråden, så vil du sjå at mange av dei også ser si eiga meining som den einaste rette! For eksempel når "Den lille djevelen" kjem med ein uttalelse som at den mannen som må dela livet med meg blir utsett for eit sant mareritt, som må halda ut med å ha sex kun med meg! Ein slik uttalelse vitnar jo om at "Den lille djevelen" sjølv er ein person som fordømmer dei som ikkje kan tenka seg sex med andre enn partnaren sin. Er han/ho noko bedre enn meg då? Nei, definitivt ikkje!

Endret av Mirabella76
Skrevet
Og berre så det er sagt: Eg er ikkje kristen! Eg er ein såkalt tvilar. Eg kan verken kalla meg kristen, eller ikkje-kristen. Eg er vel noko midt imellom. Eller kanskje rettare sagt, ingen av delane. Ein ekte tvilar, med andre ord! Religion har altså ingenting med mine verdiar og holdningar å gjera! Eg har funne fram til dei heilt av meg sjølv, flink som eg er...he he.

Det sier ikke så mye positivt om deg :legrine:

Kjenner mange kristne so har hekka så deet står etter før ektskapet, de lyger og stjeler de og :ler: (Og sikkert bedra og)

Skrevet

Tenk at noen gidder å bruke SÅ mye spalteplass og tankevirksomhet på å mene SÅ mye om et tema som ikke angår dem. :overrasket:

At folk er glade og fornøyde med sitt forhold, sin partner og seksualitet er da en bra ting? Ihvertfall i min verden. Og slik vil det nok fortsatt være, i min verden. Og takk og lov for det.

Skrevet (endret)
Det sier ikke så mye positivt om deg  :legrine:

Kjenner mange kristne so har hekka så deet står etter før ektskapet, de lyger og stjeler de og  :ler:  (Og sikkert bedra og)

Svaret mitt kjem i neste innlegg.;)

Endret av Mirabella76
Skrevet
Øh...eg sa jo at eg IKKJE var kristen!!! Trur du må begynna å lesa litt nøyare...og kanskje setja deg inn i kva som kjennetegnar ein gjennomsnittlig tvilar.;) Det veit nemlig ikkje eg! Det einaste eg veit er at meiningane min er sterke, og ikkje like gjennomsnittet. Og fint er det. :)

Skrevet (endret)

Mirabella76: Du fortsetter å påstå at jeg er utro, og det må du slutte med. Utroskap kan defineres som noe man ikke vil at partneren skal se eller vite om, og jeg går ikke bak ryggen på mannen min. Dette er noe vi har hatt lyst til å gjøre lenge og det er en beslutning som vi har tatt sammen. Så du må slutte å kalle andre mennesker for utro. Det at du ikke kunne tenkt deg å gjøre det, er helt i orden og all respekt for det, men slutt å være så respektløs!!!!!

Jeg må si meg enig med de andre at jeg er overrasket over at du har så sterke meninger her. Men nå har vi fått med oss meningen din, så hvis du ikke har andre konstruktive meninger, ber jeg deg om å la vær å legge inn flere innlegg. Du ødelegger tråden og tar opp ting som ikke har noe med temaet å gjøre.

Endret av Daiquiry
Skrevet

Troverdigheten til denne Mirabella som debattdeltaker var på et lavmål inntil hun blandet inn begrepet utroskap når det gjelder et par's felles seksuelle valg. Da forsvant troverdigheten hennes fullstendig.

Snakk om å ødelegge "sin sak". :ler:

Skrevet

Kan godt tenke meg at man tyr til desperate ting når sexlivet blir dødt, kjedelig og ingenting hjelper. Men er det ikke bedre å jobbe heller med hverandre, enn å ødelegge det lille som er igjen ved å dra inn en tredjepart? Er det virkelig forsvunnet all gnist og seksuell glede?

Har hørt så mye om forhold som som må dra inn andre og gå i det ekstreme fordi sexlysten mot hverandre er borte. Syns at enten bør de søke all annen form for hjelp, eller kanskje revurdere hele forholdet. Utrolig trist at forhold må synke så langt ned. Lykke til uansett.

Skrevet
Kan godt tenke meg at man tyr til desperate ting når sexlivet blir dødt, kjedelig og ingenting hjelper. Men er det ikke bedre å jobbe heller med hverandre, enn å ødelegge det lille som er igjen ved å dra inn en tredjepart? Er det virkelig forsvunnet all gnist og seksuell glede?

Har hørt så mye om forhold som som må dra inn andre og gå i det ekstreme fordi sexlysten mot hverandre er borte. Syns at enten bør de søke all annen form for hjelp, eller kanskje revurdere hele forholdet. Utrolig trist at forhold må synke så langt ned. Lykke til uansett.

Hjelpe meg....Hvem i all verden har sagt at vårt sexliv er dødt og kjedelig??? Det har ingenting med dette å gjøre. Vi har et fantastisk sexliv og når vi valgte å ta med en tredjeperson, så var det fordi at vi begge tenner veldig på dette og har tenkt på dette lenge. Men du har lov til å ha dine meninger, men dette er å ta det for langt. Dette innlegget har ingenting her å gjøre...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...