Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #81 Skrevet 27. januar 2007 Er eg liksom naiv, fordi eg seier at eg VEIT at eg aldri nokon gang kjem til å vera utro? For det veit eg faktisk 100% sikkert, uten at eg er det minste naiv av den grunn! Eg veit sjølv kva verdiar og holdningar eg har. Og sjølv om det er utenkelig for deg å vita 100% sikkert at du aldri kjem til å vera utro, så betyr ikkje det at det same gjeld for meg! Du kan aldri forstå korleis eg tenker og føler. Og tenker du heilt annleis enn meg om sex og samliv - så skjønnar eg godt at du har problem med å forstå at eg kan vera så sikker på at eg aldri vil vera utro, når du sjølv ikkje kan vita det same om deg. Men hugs på at folk er forskjellige, og har ulike verdiar, holdningar og følelsar! Om det er nokon som er naive her, så må det isåfall vera deg - som trur at alle må ha dei same verdiane som deg sjølv! ← Kast ikke bort energi på å forklare moralløse folk. Vi er visst OTTAR folk fordi vi ikke puler på andre enn mannen vår. Sier jo en del om deres holdninger.
Mirabella76 Skrevet 27. januar 2007 #82 Skrevet 27. januar 2007 Kast ikke bort energi på å forklare moralløse folk. Vi er visst OTTAR folk fordi vi ikke puler på andre enn mannen vår. Sier jo en del om deres holdninger. ← Ja, du har nok rett! Det er sikkert ingen vits i å forklara slike folk korleis me tenker omkring dette. Dei er ikkje interesserte i å prøva å forstå eingang... Klem til deg.
Tabris Skrevet 27. januar 2007 #83 Skrevet 27. januar 2007 Det var da litt av noen innlegg. "slike folk" og "moralløse". Jeg tror ikke beskyldningen om å være naiv kom av at du ikke hadde sansen for trekant, Mirabella76, jeg tror mer det gikk på dine bombastiske uttalelser om hva kjærlighet er og at de som har trekant ikke kan føle ekte kjærlighet ovenfor hverandre. Du reagerer mot andre på det du anser som at de ikke kan se at andre ikke har samme verdier som deg. Det forstår jeg, men da bør du gjerne også tenker over at dine uttalelser om kjærlighet også går inn under dette - du mener du sitter på den Rette definisjon av kjærlighet og at de som har en livsstil som strider med dine verdier (trekant) dermed ikke kan føle ekte kjærlighet. Ellers synes jeg nå at folk må få gjøre som de vil - trekant, swinging, parforhold med to mennesker... Så lenge alle partner involvert er voksne og med på det, så synes jeg ikke andre har noe med det. Man kan selvsagt mene at man selv ikke ville gjort det, men å kalle folk for "moralløse" og "slike folk" vitner om en veldig begrenset og sneversynt tankegang.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #84 Skrevet 27. januar 2007 Jeg kan bombastisk si at det er ikke kjærlighet i foholdet når man deler seg selv og partneren med andre for sex. Ja da, folk kan være glade i hverandre og alt sånn, men kjærlighet? Nei....
valentino Skrevet 27. januar 2007 #85 Skrevet 27. januar 2007 å kalle folk for "moralløse" og "slike folk" vitner om en veldig begrenset og sneversynt tankegang. ← Det minner meg om den tiden jeg bodde i Kristiansand. Makan for et folkeslag.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #86 Skrevet 27. januar 2007 men nå er det heldigvis sånn at vi er alle forskjellige og du gjør sikkert ting som jeg aldri kunne gjort. ← Ja som å holde seg til sin mann.
Mirabella76 Skrevet 27. januar 2007 #87 Skrevet 27. januar 2007 Jeg kan bombastisk si at det er ikke kjærlighet i foholdet når man deler seg selv og partneren med andre for sex. Ja da, folk kan være glade i hverandre og alt sånn, men kjærlighet? Nei.... ← Eg er heilt enig! Min definisjon av kjærlighet, gjer handlingar som trekant, partnarbytte o.l. heilt umulige. Ekte kjærlighet er for meg uforenlig med det å dela partnaren sin med andre. Andre må få meina akkurat kva dei vil om dette, og eg veit at eg ikkje kan hevda at det som er rett for meg også er riktig for alle andre! Det har eg heller aldri prøvd å påstå. Eg har ingenting imot at enkelte meinar at dei elskar partnaren sin, sjølv om dei også har sex med andre enn han/henne. Likevel må dei akseptera at eg meinar noko anna - nemlig at dette ikkje kan kallast ekte kjærlighet!
Gjest glamourgirl Skrevet 27. januar 2007 #88 Skrevet 27. januar 2007 Det minner meg om den tiden jeg bodde i Kristiansand. Makan for et folkeslag. ← Øhm, jeg er sørlending, og vi er ikke alle trangsynte moralister...
valentino Skrevet 27. januar 2007 #89 Skrevet 27. januar 2007 Øhm, jeg er sørlending, og vi er ikke alle trangsynte moralister... ← Neida, alle er ikke sånn.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #90 Skrevet 27. januar 2007 Er eg liksom naiv, fordi eg seier at eg VEIT at eg aldri nokon gang kjem til å vera utro? ← Nå var det vel ikke utroskap som var temaet her. At du blander utroskap/trekant bekrefter vel egentlig din naivitet. Utroskap er noe man gjør bak ryggen til sin partner, og kan ikke sammenlignes med at et par sammen tar beslutningen om at de vil ha med en tredje.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2007 #91 Skrevet 28. januar 2007 Det er utroskap. For man er ikke tro-fast. Om den andre syns det er ok, det er noe annet.
Mirabella76 Skrevet 28. januar 2007 #92 Skrevet 28. januar 2007 (endret) Nå var det vel ikke utroskap som var temaet her. At du blander utroskap/trekant bekrefter vel egentlig din naivitet. Utroskap er noe man gjør bak ryggen til sin partner, og kan ikke sammenlignes med at et par sammen tar beslutningen om at de vil ha med en tredje. ← Eg har snakka BÅDE om trekant og om utroskap i denne diskusjonen. Eg er fullstendig klar over at det er trekant som er det opprinnelige temaet i tråden. Men når folk også begynner å diskutera utroskap her inne, synst eg det var heilt naturlig at eg og kunne gjera det! Men min definisjon av utroskap er tydeligvis ikkje lik din definisjon. For eg meinar det er utroskap når ein har sex med andre enn partnaren sin - enten partnaren veit om det/ er med på det, eller ikkje. Så sånn sett er det berre heilt naturlig at eg kjem inn på temaet utroskap, når eit tema som trekant blir diskutert! Så er er ikkje naiv, når eg etter ditt syn "blandar" utroskap og trekant! For eg ser faktisk på trekant som utroskap! Om eit par har sex med ein tredje person, så ser eg på det som at begge partane i forholdet er frivillig utro mot kvarandre! Og eg er ikkje naiv, sjølv om eg har eit anna syn på dette enn deg. Det er rett og slett mi personlige meining, som eg må få lov til å ha, uten at du skal koma og hevda at eg tar feil - berre fordi du er uenig med meg. Endret 28. januar 2007 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 28. januar 2007 #93 Skrevet 28. januar 2007 Det er utroskap. For man er ikke tro-fast. Om den andre syns det er ok, det er noe annet. ← Ja, nettopp. Her sa du på ein kort og presis måte, det eg ville få fram i forrige innlegg. Berre at eg ikkje klarte å seia det med like få ord som deg.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2007 #94 Skrevet 28. januar 2007 En refleksjon man gjør seg etter å ha lest en del i denne tråden, er at trekantmotstanderne synes å mangle alminnelig folkeskikk, og respekt overfor at andre i blant gjør andre valg enn dem i sitt seksualliv. Å påstå at det ikke kan være dyp og ekte kjærlighet mellom et par som en sjelden gang tar beslutningen om å la en tredje delta i deres sexakt, er ikke bare direkte respektløst, men også kunnskapløst.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2007 #95 Skrevet 28. januar 2007 Kan det være at når to mennesker har levd sammen så lenge at det ikke er spenning i sengen lenger og de er glad i hverandre, men mer som venner, så er tiden kommet for å inkludere en tredjeperson? Er det dette som menes med dyp kjærlighet,-kjedsomhet og null sjalusi fordi du ikke bryr deg om at partneren har en annen?
tobo Skrevet 28. januar 2007 #96 Skrevet 28. januar 2007 Haha Dette var morsom lesning. Når andre kan uttale seg bombastisk, vil jeg også ta meg den friheten: Alle som har sinte og fordomsfulle meninger om temaer som utroskap og trekant, vil før eller senere havne i en slik situasjon selv. De er nødt til å være trangsynte og forknytte frøken-bibelstripp-mennesker. Plutselig en dag sprekker bobla og årevis med innestengt begjær tyter ut i de utroligste former. Og da ligger de der, tilgriset av annen manns sæd, ute av stand til å gjøre rede for seg. Da kan man risikere å dø av skam, evt bytte planet slik at man kan leve videre uten å til daglig bli konfrontert med tidligere bombastiske og fordommsfulle uttalelser. Det mener jeg og da er det sånn. Så det så. Dette er sannheten. Prøv ikke å overbevise meg om noe annet.
Mirabella76 Skrevet 28. januar 2007 #97 Skrevet 28. januar 2007 (endret) Haha Dette var morsom lesning. Når andre kan uttale seg bombastisk, vil jeg også ta meg den friheten: Alle som har sinte og fordomsfulle meninger om temaer som utroskap og trekant, vil før eller senere havne i en slik situasjon selv. De er nødt til å være trangsynte og forknytte frøken-bibelstripp-mennesker. Plutselig en dag sprekker bobla og årevis med innestengt begjær tyter ut i de utroligste former. Og da ligger de der, tilgriset av annen manns sæd, ute av stand til å gjøre rede for seg. Da kan man risikere å dø av skam, evt bytte planet slik at man kan leve videre uten å til daglig bli konfrontert med tidligere bombastiske og fordommsfulle uttalelser. Det mener jeg og da er det sånn. Så det så. Dette er sannheten. Prøv ikke å overbevise meg om noe annet. ← Det er jammen morsomt at folk har slike meiningar som dette, så får me "forknytte frøken-bibelstripp-mennesker" noko å le av! Det morsommaste med innlegget ditt er at du skriver på ein ironisk måte, fordi du kjem med uttalelsar om oss trekantmotstandarar, som er fordømmande og heilt feilaktige. Men veit du kva? Eg trur ærlig talt veldig mange personar som synst trekant i parforhold er flotte greier, faktisk har nettopp slike meiningar som dette, om folk som velger å halda seg til ein partnar om gangen, og aldri vera utro! Ja, du meinar det kanskje du og. Og så er det faktisk komisk at du må skriva på ein ironisk måte, for å tøra å seia meiningane dine! Me "forknytte frøken-bibelstripp-damer" derimot, tør å seia rett ut kva me meinar om folk i parforhold, som har sex med andre enn partnaren sin. Eg seier det igjen: Det finst jammen mange rare folk i denne verden! (Og ja, eg er tøff nok til å seia rett ut, at eg meinar trekant- og utroskapstilhengarar er i den kategorien). Endret 28. januar 2007 av Mirabella76
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2007 #98 Skrevet 28. januar 2007 Kan det være at når to mennesker har levd sammen så lenge at det ikke er spenning i sengen lenger og de er glad i hverandre, men mer som venner, så er tiden kommet for å inkludere en tredjeperson? Er det dette som menes med dyp kjærlighet,-kjedsomhet og null sjalusi fordi du ikke bryr deg om at partneren har en annen?← Partneren "har ikke en annen" i en vellykket trekant. De har fortsatt hverandre i denne seksuelle settingen, de har den psykologiske/mentale/følelsesmessige sexkontakten med sin partner, selv om det er fysisk kontakt med den tredje. Men den tredje har ingen følelsesmessig verdi for paret, kun en seksuell verdi, i parets "tjeneste". Paret "utnytter" jo den tredje, men det har som regel ikke denne noe som helst i mot. Et par "gir hverandre noe" i en trekant. Er det så vanskelig å forstå?
Tabris Skrevet 28. januar 2007 #99 Skrevet 28. januar 2007 Jeg personlig vil ikke sidestille fordommer, respektløshet og kunnskapsløshet med "tøff". Og, nei, jeg er ikke en person som ønsker å ha trekantsex i et forhold.
Mirabella76 Skrevet 28. januar 2007 #100 Skrevet 28. januar 2007 Partneren "har ikke en annen" i en vellykket trekant. De har fortsatt hverandre i denne seksuelle settingen, de har den psykologiske/mentale/følelsesmessige sexkontakten med sin partner, selv om det er fysisk kontakt med den tredje. Men den tredje har ingen følelsesmessig verdi for paret, kun en seksuell verdi, i parets "tjeneste". Paret "utnytter" jo den tredje, men det har som regel ikke denne noe som helst i mot. Et par "gir hverandre noe" i en trekant. Er det så vanskelig å forstå? ← Er det virkelig mulig å vera så naiv? Og så snakkar folk her inne om at det er me trekantmotstandarar som liksom er naive. Det blir rett og slett for dumt å sjå på eit anna menneske som ein ting! For det er tydeligvis det dåke trekanttilhengarar gjer, for å kunne rettferdiggjera at eit par har sex med ein tredje person! Den tredje personen som er involvert i den seksuelle handlinga, er eit menneske av kjøtt og blod, med ekte følelsar! Og det er INGEN som kan vita på forhånd at dei ikkje kjem til å få følelsar for denne tredje parten. Det er jo i alle tilfeller ein person som paret likar og tenner på, ellers hadde dei ikkje involvert akkurat denne personen i sitt seksualliv. Og kven veit når følelsane plutselig går over ei grense, og ein plutselig tenner meir på han/henne, enn på partnaren sin? Det å ha sex med eit anna menneske, er dessuten ei svært intim og personlig handling. Det er ikkje sånn at den tredje personen berre er ei pulemaskin! Det er eit levande menneske med eigne tankar og følelsar det er snakk om her - ikkje eit eller anna sexleiketøy!!! Eg kan ikkje fatta og begripa at trekanttilhengarar kan få seg til å sjå på eit anna menneske på denne måten. Det blir rett og slett utrulig tåpelig og naivt!!! Men eg skjønnar kvifor trekanttilhengarar gjer det. Jo, det er rett og slett fordi folk i parforhold som ikkje har nok med partnaren sin - prøver å rerttferdiggjera det å involvera ein tredjepart i sexlivet. Når dei ser på den tredje parten som ein "ting", kan dei seia til seg sjølv at det dei gjer er heilt ok - sjølv om dei nok innerst inne veit at sannheten er at dei rett og slett ikkje klarar å vera fornøyd med å ha sex kun med ein person.
Anbefalte innlegg