Gjest -eline- Skrevet 20. januar 2007 #61 Skrevet 20. januar 2007 Jeg er delvis enig med deg. Dvs. jeg tror at de som inviterer en tredjepart inn i sexlivet er på et stadie i forholdet der eksklusivitet ikke er av betydning lenger. Og jeg tror at det igjen fort kan føre til at man sklir enda lenger vekk fra hverandre følelsesmessig, og da er det faktisk ikke så mye om å gjøre før noen sniker seg inn hjerteveien også. Jeg forstår ikke hvorfor folk ønsker å utsette forholdet, ja, kanskje hele familielivet, for den faren. Jeg har en bekjent som begynte med et swingeropplegg sammen med mannen sin fordi de syns det var spennende og morsomt. Og det var det også en stund. Det hele har endt med at han faktisk ikke tenner på henne alene lenger, men kun om hun har seg med andre menn. Utenom det er han ikke interessert. Det var kanskje en ekstrem konsekvens, men det blir som med røykerne. De vet at de utsetter seg for en risiko, men allikevel gjør de det. Jeg er glad jeg ikke er der i alle fall. Jeg er glad for at mannen min er mer enn nok. ← Og jeg kjenner mange som har et fantastisk kjærlighetsliv selv om de har hatt med andre i senga, faktisk er flere av de sterkeste forholdene jeg vet om mellom noen som har levd ut denne fantasien sammen. Folk er forskjellig og det å så bastant si at "dersom folk inviterer noen andre med i senga så er forholdet ikke følelsmessig sterkt" er det latterligste jeg har hørt. Folk er forskjellig, folk har forskjellige seksuelle preferanser! Noen tenner faktisk på denne tanken sammen, andre kunne ikke tenkt seg det. Begge deler er like greit, og begge deler sier ingenting om forholdet er følelsesmessig sterkt eller ikke. Selv om du ikke tenner på det så gjør feks ts det, vi er alle forskjellig! Vi er alle forskjellige. Og ikke alle klarer å leve med tanken på at partneren har hatt sex med flere personer! Samtidig som at dette for andre ikke er noe problem i det hele tatt! Det står flere steder her `bli voksen`. Vel, innebærer ikke det å bli voksen, nettopp det å kunne sette seg inn i andre menneskers synpunkter? Jeg har ingenting imot, og jeg forstår dere som har gruppesex, samtidig som jeg også forstår dere som ikke klarer tanken på at kjæresten skal ha hatt sex med flere på en gang. Jeg ville ikke delt min kjæreste med noen. Det er snakk om at vi mennesker er så forskjellige, på alle plan! ← Veldig enig med det du sier.
Daiquiry Skrevet 20. januar 2007 #62 Skrevet 20. januar 2007 Jeg skjønner at dette engasjerer veldig, og det er jo forsåvidt forståelig fordi det er snakk om å ta med seg en tredjepart inn i den mest private sfæren som finnes, nemlig sengen. Samboeren min og jeg har gjort dette og det føles helt supert for oss, vi har fantasert masse om dette og har endelig gjort det, både med en ekstra mann og en ekstra kvinne. Han har enda ikke kost seg med en mann mens jeg ser på, men det kommer nok når han blir tryggere på seg selv på det punktet, jeg er nemlig den første damen han har fortalt dette til. Og jeg føler meg veldig priviligert som får ta del i hans fantasier. Vi har kommet enda nærmere hverandre etter at han åpnet seg for meg og jeg for han. Det er kommet en ro hos oss og vi er mye tryggere på hverandre nå. Men som sagt, er det ikke sikkert at dette fungerer for alle, jeg ville bare dele denne opplevelsen med dere....
¤oasen Skrevet 20. januar 2007 #63 Skrevet 20. januar 2007 Jeg skjønner at dette engasjerer veldig, og det er jo forsåvidt forståelig fordi det er snakk om å ta med seg en tredjepart inn i den mest private sfæren som finnes, nemlig sengen. Samboeren min og jeg har gjort dette og det føles helt supert for oss, vi har fantasert masse om dette og har endelig gjort det, både med en ekstra mann og en ekstra kvinne. Han har enda ikke kost seg med en mann mens jeg ser på, men det kommer nok når han blir tryggere på seg selv på det punktet, jeg er nemlig den første damen han har fortalt dette til. Og jeg føler meg veldig priviligert som får ta del i hans fantasier. Vi har kommet enda nærmere hverandre etter at han åpnet seg for meg og jeg for han. Det er kommet en ro hos oss og vi er mye tryggere på hverandre nå. Men som sagt, er det ikke sikkert at dette fungerer for alle, jeg ville bare dele denne opplevelsen med dere.... ← Jeg forstår du ville dele opplevelsen, og det er det jo ingen ting i veien for Men det er mange her som ikke klarer å forstå de som ikke vil dele kjæresten! Som du selv sier, det er ikke sikkert dette fungerer for alle! Vi er jo så forskjellige alle sammen Og det er jo en god ting!
¤oasen Skrevet 20. januar 2007 #64 Skrevet 20. januar 2007 Og jeg kjenner mange som har et fantastisk kjærlighetsliv selv om de har hatt med andre i senga, faktisk er flere av de sterkeste forholdene jeg vet om mellom noen som har levd ut denne fantasien sammen. Folk er forskjellig og det å så bastant si at "dersom folk inviterer noen andre med i senga så er forholdet ikke følelsmessig sterkt" er det latterligste jeg har hørt. Folk er forskjellig, folk har forskjellige seksuelle preferanser! Noen tenner faktisk på denne tanken sammen, andre kunne ikke tenkt seg det. Begge deler er like greit, og begge deler sier ingenting om forholdet er følelsesmessig sterkt eller ikke. Selv om du ikke tenner på det så gjør feks ts det, vi er alle forskjellig! Veldig enig med det du sier. ← Takk jeg mener det er viktig å ha forståelse for begge sider.. Noen liker det, mens andre liker det ikke .. og det vil ikke si at den ene tingen er mer riktig enn den andre! Det er bare snakk om forskjeller i oss mennesker
Gjest DenLilleDjevelen Skrevet 20. januar 2007 #65 Skrevet 20. januar 2007 Det gjorde du jammen og! For eg er like mykje "publikum" som det den forrige som svarte er. Heilbom rett og slett, for eg synst det du snakkar om her, er skikkelig ÆSJ! ← Denne innbitte forkynningen av ditt "ÆSJ" får meg til å tro at du egentlig er ganske spent på dette. Kanskje du ville likt å ha to menn som gav deg sin fulle oppmerksomhet. Jeg har møtt mange pripne damer lot prippenheten fare når de ble kåte nok Du er sikkert en slik en... Hilsen Den Lille Djevelen
Gjest Ulva35 Skrevet 21. januar 2007 #66 Skrevet 21. januar 2007 Denne innbitte forkynningen av ditt "ÆSJ" får meg til å tro at du egentlig er ganske spent på dette. Kanskje du ville likt å ha to menn som gav deg sin fulle oppmerksomhet. Jeg har møtt mange pripne damer lot prippenheten fare når de ble kåte nok Du er sikkert en slik en... Hilsen Den Lille Djevelen ←
Gjest Konica Skrevet 21. januar 2007 #67 Skrevet 21. januar 2007 Men det er mange her som ikke klarer å forstå de som ikke vil dele kjæresten! ← Litt rart at flere her betoner dette med at de ikke vil "å dele" kjæresten. Er det mangel på kunnskap om hva en trekant er, som gjør at de ikke vinkler det mot at et par deler noe herlig sammen? Den tredje er jo kun en "statist" som bidrar til den spennende opplevelsen paret har sammen!
Mirabella76 Skrevet 21. januar 2007 #68 Skrevet 21. januar 2007 (endret) Ler og ler og ler, av alt det vanvittige enkelte får seg til å seia her inne! Endret 21. januar 2007 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 21. januar 2007 #69 Skrevet 21. januar 2007 Denne innbitte forkynningen av ditt "ÆSJ" får meg til å tro at du egentlig er ganske spent på dette. Kanskje du ville likt å ha to menn som gav deg sin fulle oppmerksomhet. Jeg har møtt mange pripne damer lot prippenheten fare når de ble kåte nok Du er sikkert en slik en... Hilsen Den Lille Djevelen ← Yeah, right! Uansett om eg hadde blitt så kåt som eg aldri har vore før, så kan eg lova deg at kåtheten min hadde forsvunne i det sekundet eg skjønte at to menn ville ha sex med meg samtidig! Og hadde den eine av mennene vore kjæresten min, så hadde eg blitt så kvalm, at eg aldri meir nokon gang hadde tent på han!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2007 #70 Skrevet 21. januar 2007 Trekant er for par som er veldig trygge på hverandre, begge har en utviklet seksualitet som er i harmoni med deres personlighet, og de har evnen til i blant å gi sin seksualiitet utfordringer. De har ikke trekanter som livsstil, men de tar slike opplevelser inn i sitt seksualliv en sjelden gang i blant. Opplevelsene de da deler, tar de med seg inn i sin parseksualitet i hverdagen. En voldsom inspirasjon.
¤oasen Skrevet 22. januar 2007 #71 Skrevet 22. januar 2007 Litt rart at flere her betoner dette med at de ikke vil "å dele" kjæresten. Er det mangel på kunnskap om hva en trekant er, som gjør at de ikke vinkler det mot at et par deler noe herlig sammen? Den tredje er jo kun en "statist" som bidrar til den spennende opplevelsen paret har sammen! ← Tror nok ikke det er mangel kunnskap om hva trekant er, de fleste vet nok dette! Og for veldig mange menn, er dette noe de vil, og drømmer om lenge. Jeg tror ikke alle klarer å se på den tredje parten som en statist. Om man elsker hverandre, og er helt trygge på hverandre, vil det nok være lettere med denne tredje personen som skal blandes inn i det private sexlivet til et parr. Men, hva om man ikke er så trygge på hverandre? Hva om man ikke vil se noen andre ta på partneren? Hva om man liker å holde sexlivet mellom hverandre? Forstår at dette kan være noe for mange. Men, ikke alle! Det er jo så individuelt hvordan vi er som mennesker.. Holdninger, tankegang, følelser.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #72 Skrevet 22. januar 2007 Yeah, right! Uansett om eg hadde blitt så kåt som eg aldri har vore før, så kan eg lova deg at kåtheten min hadde forsvunne i det sekundet eg skjønte at to menn ville ha sex med meg samtidig! Og hadde den eine av mennene vore kjæresten min, så hadde eg blitt så kvalm, at eg aldri meir nokon gang hadde tent på han!!! ← Hei, Her var det vel mer spørsmål om hva _du_ ville. Jeg tror ikke du hadde blitt så kvalm jeg, dersom omstendighetene hadde vært de rette. Forresten, jeg lurer på mange ting når jeg leser dine romantiske innlegg. Hva gjør du den dagen du blir seksuelt interessert eller småforelsket i en annen mann enn din mann/kjæreste? For- det kommer til å skje deg på et-eller-annet tidspunkt. Skal tro om mange som skiller seg er som deg, at de tror at noe slikt er en avgjørende indikator på at forholdet er slutt? Den Lille Djevelen
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #73 Skrevet 22. januar 2007 Forstår at dette kan være noe for mange. Men, ikke alle! ← Det er nettopp det som er poenget. Ikke alle par er modne for trekant. Shaky, skjøre, og relativt nye parforhold skal definitivt ikke gi seg inn i sex hvor en tredjeperson deltar.
Mirabella76 Skrevet 22. januar 2007 #74 Skrevet 22. januar 2007 Eg har lyst til å slå deg i hovudet med noko hardt, når du heile tida motseier meg! For korleis i alle dagar skal du kunne vita kva eg tenker og føler? Det er det nemlig kun eg som veit!!! Og tanken på trekant synst eg er skikkelig motbydelig, og slik kjem det alltid til å vera. Så ikkje prøv å påstå noko anna! Hadde eg blitt litt småforelska i ein annan mann, så hadde eg nok haldt meg mest mulig unna han - for å unngå at eg fekk sterkare følelsar for han. (Om forholdet til kjæresten min var bra såklart). Men hadde eg derimot fått følelsar for ein annan, og eg hadde mindre følelsar for kjæresten min enn før - så hadde eg tenkt nøye gjennom kva eg ville gjera! Dersom eg trudde forholdet mellom meg og kjæresten min kunne bli heilt bra igjen, ville eg satsa alt på å få forholdet til å fungera - og haldt meg unna den andre mannen. Men hadde eg funne ut at følelsane for kjæresten min ikkje var sterke nok lenger, ville eg ha gjort det slutt med han. Og først etter at eg hadde gjort det slutt med kjæresten min, så ville eg hatt kontakt med han andre! Men eg håpar aldri at eg kjem opp i ein slik situasjon, for det eg ønskjer mest av alt, er å dela resten av livet mitt saman med han som i dag er kjæresten min. Hei, Her var det vel mer spørsmål om hva _du_ ville. Jeg tror ikke du hadde blitt så kvalm jeg, dersom omstendighetene hadde vært de rette. Forresten, jeg lurer på mange ting når jeg leser dine romantiske innlegg. Hva gjør du den dagen du blir seksuelt interessert eller småforelsket i en annen mann enn din mann/kjæreste? For- det kommer til å skje deg på et-eller-annet tidspunkt. Skal tro om mange som skiller seg er som deg, at de tror at noe slikt er en avgjørende indikator på at forholdet er slutt? Den Lille Djevelen ←
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #75 Skrevet 22. januar 2007 Eg har lyst til å slå deg i hovudet med noko hardt, når du heile tida motseier meg! For korleis i alle dagar skal du kunne vita kva eg tenker og føler? Det er det nemlig kun eg som veit!!! Og tanken på trekant synst eg er skikkelig motbydelig, og slik kjem det alltid til å vera. Så ikkje prøv å påstå noko anna! Hadde eg blitt litt småforelska i ein annan mann, så hadde eg nok haldt meg mest mulig unna han - for å unngå at eg fekk sterkare følelsar for han. (Om forholdet til kjæresten min var bra såklart). Men hadde eg derimot fått følelsar for ein annan, og eg hadde mindre følelsar for kjæresten min enn før - så hadde eg tenkt nøye gjennom kva eg ville gjera! Dersom eg trudde forholdet mellom meg og kjæresten min kunne bli heilt bra igjen, ville eg satsa alt på å få forholdet til å fungera - og haldt meg unna den andre mannen. Men hadde eg funne ut at følelsane for kjæresten min ikkje var sterke nok lenger, ville eg ha gjort det slutt med han. Og først etter at eg hadde gjort det slutt med kjæresten min, så ville eg hatt kontakt med han andre! Men eg håpar aldri at eg kjem opp i ein slik situasjon, for det eg ønskjer mest av alt, er å dela resten av livet mitt saman med han som i dag er kjæresten min. ← Jeg skal ikke legge meg for mye opp i diskusjonen du har med den lille djevelen, men må tillate meg å si at du virker ganske så naiv. Men det inntrykket har ingenting med din motstand mot trekanter å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2007 #78 Skrevet 27. januar 2007 Jeg kunne aldri ALDRI hatt trekant. Og kunne heller aldri vært med en mann som var villig til å dele meg med andre menn. Gud så forkastelig og motbydelig. Og så skriver du at du trodde du var innlogget? At du virkelig tør å stå fram sånn. Skruppelløs?
Daiquiry Skrevet 27. januar 2007 #79 Skrevet 27. januar 2007 Jeg kunne aldri ALDRI hatt trekant. Og kunne heller aldri vært med en mann som var villig til å dele meg med andre menn. Gud så forkastelig og motbydelig. Og så skriver du at du trodde du var innlogget? At du virkelig tør å stå fram sånn. Skruppelløs? ← Det er jo helt greit at du aldri kunne hatt trekant, og at du synes det er motbydelig og forkastelig, men nå er det heldigvis sånn at vi er alle forskjellige og du gjør sikkert ting som jeg aldri kunne gjort. Hver sin smak Jeg synes det var kjempe spennende og er definitivt klar for å gjøre det igjen..
Mirabella76 Skrevet 27. januar 2007 #80 Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg skal ikke legge meg for mye opp i diskusjonen du har med den lille djevelen, men må tillate meg å si at du virker ganske så naiv. Men det inntrykket har ingenting med din motstand mot trekanter å gjøre. ← Er eg liksom naiv, fordi eg seier at eg VEIT at eg aldri nokon gang kjem til å vera utro? For det veit eg faktisk 100% sikkert, uten at eg er det minste naiv av den grunn! Eg veit sjølv kva verdiar og holdningar eg har. Og sjølv om det er utenkelig for deg å vita 100% sikkert at du aldri kjem til å vera utro, så betyr ikkje det at det same gjeld for meg! Du kan aldri forstå korleis eg tenker og føler. Og tenker du heilt annleis enn meg om sex og samliv - så skjønnar eg godt at du har problem med å forstå at eg kan vera så sikker på at eg aldri vil vera utro, når du sjølv ikkje kan vita det same om deg. Men hugs på at folk er forskjellige, og har ulike verdiar, holdningar og følelsar! Om det er nokon som er naive her, så må det isåfall vera deg - som trur at alle må ha dei same verdiane som deg sjølv! Endret 27. januar 2007 av Mirabella76
Anbefalte innlegg