Gå til innhold

Avstemning; overgrep på arbeidsplassen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang opplevd grenseoverskridende atferd av en person du jobber med, enten overordnet eller av annen kollega.

Jeg tenker på kommentarer, berøring, historier, grovt snakk, eller annen atferd som du har reagert negativt på.

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Ja da '

Og jeg var ved og drepe fyren etterpå......

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg også- men jeg vet å sette meg i respekt så det ble med den ene gangen.

Milla

Gjest sexysadie
Skrevet

Kan virkelig bli skikkelig gal på disse gamle fyrene som tror de har en sjangse... :evil:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Kan virkelig bli skikkelig gal på disse gamle fyrene som tror de har en sjangse... :evil:

Enig! Det er så vemmelig og patetisk og bli utsatt for slike svin.

Jeg er jammen glad for at jeg har ryggrad nok til å ta fatt slike svin når det skjer- uten å unnskylde meg.

Milla

Skrevet

Ja. Jeg vred meg ut av situasjonen, men fikk merke det på lønnsoppgjør og bonus senere.

Skrevet

Men hva bør man gjøre når sjefen klår da? Hva sier man? Jeg nekter å la meg utnytte men jeg er også glad i jobben min.... Hva gjorde du Milla da det skjedde med deg?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er like ubehagelig hver gang de kvinnelige ansatte har tatt på seg en supertrang topp, noe sterkt utringet, ikke bruker BH, korte skjørt o.l. Jeg og flere med meg føler det som en krenking av vårt kjønn når vi på denne måten blir påpresset kvinnenes seksualitet. Når vi har forsøkt å ta opp med kvinnene at deres atferd gjør at vi føler oss utilpass har vi blitt truet med anmeldelse for utilbørlig atferd mot dem! Hva kan en stakkar gjøre

:x

Skrevet

Jeg har selv blitt utsatt for kommentarer av seksuell art, berøring og klemming, osv. og jeg er eneste kvinne på min arbeidsplass. Det var fryktelig ubehagelig! Jeg er vanligvis ei som sier fra om ting jeg reagerer på med en gang, og spesielt når det gjelder andre. Det jeg opplevde da denne situasjonen oppstod (flere anledninger) var en veldig rystende erfaring. For jeg ble så overrumplet, følte meg så overrasket, usikker og utrygg, at jeg ble som lammet. Jeg klarte ikke å si fra!! Det ryster meg fremdeles at jeg ikke klarte å si fra om noe så opplagt upassende og krenkende.

Jeg følte det slik at jeg ikke helt kunne tro at det var sant at dette skjedde - en slags uvirkelighetsfølelse. Jeg ble satt på sidelinja, og da det hadde skjedd, var jeg som lammet. Klarte ikke å si fra da heller. Så følte jeg meg selvfølgelig som en idiot etterpå, at jeg ikke klarte å sette grenser for meg selv. Det var en fæl følelse.

Jeg må si at jeg etterhvert søkte hjelp fra en tillitsvalgt. Jeg hadde notert meg hva som hadde skjedd, når og hvordan, og hvordan jeg hadde reagert på det. Tanken var at vi i fellesskap skulle ta dette opp med arbeidsgiver(som var overgriper) Nå skjedde det at han sluttet plutselig, og forsvant ut av vårt system. Heldigvis.... Men jeg sitter igjen med en bitter følelse av at jeg ikke klarte å ordne opp i dette ..... Mens fordi jeg er veldig flink til å ta opp ting, og jobbe med konflikter når det gjelder andre.

Beundrer dere som har klart å sette grenser for dere selv... Får håpe at jeg har lært noe av denne situasjonen for min egen del- det vet jeg ikke om jeg har.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hva gjorde du Milla da det skjedde med deg?

Jeg stod bøyd over ett bord for å se på noen store kart som lå utover ett bord da jeg kjente en hånd rundt livet og en på rumpa..... jeg snudde meg og det stod en av firmaets praktikanter med en skikkelig glis og sa at jeg var så nydelig.

Jeg tok tak i hånden hans og slo den så hardt jeg klarte nedi bordet og hold den fast som ei skrustikke , han skrek "au" mens jeg advarte ham om hva som kom til å skje hvis han noengang prøvde seg på noe slikt igjen.

Han forlot kontoret mens han mumlet noe, skjønte ikke hva fordi han snakket urdu men det var sikkert ikke noe pent. Senere fikk jeg vite at han fikk forstuet 2 fingre samt at lillefingerneglen knakk langt inn ned mot huden.

Milla

Skrevet

Har aldri opplevd noe slikt på de stedene jeg har jobbet. Gjennom årenes løp har det blitt litt forskjellige steder:

3 banker

1 transportfirma

1 grossistfirma

1 finansieringsfirma

1 oljeselskap

Jeg var med på litt av hvert da jeg jobbet i bank - men da var det alltid oss unge i banken som holdt sammen og festet mye, og det var bestandig gjensidig når det var noe på gang mellom noen av oss.

Nå jobber jeg mye med menn - driver med kursvirksomhet, opplæring og rådgivning i et oljeselskap - men blir heldigvis alltid behandlet med respekt og verdighet. De er så snille, atte ... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...