Gå til innhold

Til gutta her og jentene som har fått ærlige svar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_83
Skrevet

Hva er greit (normalt) og hva er ikke greit?

Å tenke/synes om en annen person når man er i et forhold som går bra!

Gjest 83

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Han må gjerne tenke positive ting om andre, så lenge det er meg han tenker mest positivt om.

Skrevet

Å tenke at han får lyst til å "ta noen" (les: knulle)

Så lenge man ikke realisere tankene og går til utroskap?

Bare lurer jeg :)

Skrevet

For meg virker det ganske logisk at man (både han og jeg) vil kunne tenke sånt om andre en sjelden gang. Men så kommer det an på intensiteten i tankene, og ikke minst hvor mye tid man bruker på å tenke dette, da... Nå er det selvsagt umulig å styre andres tanker, men jeg hadde ikke likt det om samboeren min gikk og fantaserte og utbroderte tanker om en annen, virkelig person.

Samtidig skjønner jeg at det kan skje. Jeg har i hvert fall selv tenkt noe sånt som at "han der er deilig, om jeg hadde vært singel, så..", men jeg har ikke prøvd å gi næring til tankene, og jeg har heller ikke hatt noe ønske om å gjennomføre evt fantasier i praksis. Det samme forventer jeg av kjæresten min.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med siste gjest. Det er forskjell på en flyktig tanke og på noe som er der hele tiden. Dessuten handler det om hvem han tenker seksuelle tanker om. Det er forskjell på om han tenker det om en fremmed han har sett på tv eller om han tenker det om en venninne.

Skrevet

Så lenge mannen ikke utfører tankene sine er det greit for meg. Og så lenge han ikke er forelsket i en annen.

Det er noe annet å være betatt av et annet menneske uten å gjøre noe med det, enn å være forelsket i et annet menneske....

Hadde jeg blirr forelsket i en annen person måtte jeg ha fortalt det til mannen min, for da syns jeg det begynner å bli såpass alvorlig.

Alle kan tenke rare tanker innimellom uten at det er noe man mener noe med. Som andre sier her, det har med hvor mye tid man bruker på tankene også...

Skrevet (endret)

Jeg leste en artikkel en gang om en psykolog som skrev om typiske temaer som dette her. Han/hun skrev at selv om man er i et forhold så kan man oppleve at man blir litt betatt av andre. Så det er nok ikke unormalt.

Personlig, elsker jeg kjæresten min så høyt at jeg ser ikke på noen andre som potensielle kjærestekandidater. Det blir bare feil for meg.

Endret av Passion
Skrevet

hei!

jeg hadde ikke likt at min kjæreste tenker på andre enn meg. som i å ha sex med vekommende, eller få småfølelser for vedkommende. jeg liker ikke tanken på det. er man sammen med noen, så er det bare den personen. nå er jeg nok veldig "streng" på dette området, med tanke på ting fra fortid. greit å like en person som i gode og positive tanker om vedkommende, men noe mer enn som så er utelukket.. selv om det kanskje er vanskelig, men det er slik jeg tenker ihvertfall!

Skrevet (endret)

Det finnes nå ikke bare et menneske i verden man passer sammen med, og ikke mist finnes det ikke bare et menneske man er tiltrukket av. Det å være i et forhold er å ta et aktivt valg hver dag om at det er denne personen og ingen andre man ønsker dele livet/dagene med. Det å være i et forhold har ingenting med at man ikke lenger er tiltrukket av andre i ny og ne. Det finnes andre fantastiske mennesker der ute, men så lenge man ikke ønsker noen av disse så har det jo ikke noe å si at man annerkjenner at de eksisterer.

Følelser kan man ikke syte, men tankene våre har vi relativt stor kontroll ovevr. Det går ann å være tiltrukket av et annet menneske, men likevel ikke ha et snev av ønske om å gjøre noe mer med det. Eksempelvis er det en fantastisk pen man som jobber i en butikk i byen, jeg blir skjelven og får hjertebank når jeg går inn der fordi han er så pen. Når jeg gått ut i gjen er han likevel 100% glemt til jeg er der inne neste gang. Han kan være så pen han bare vil, men det er jo mannen min som er den JEG vil ha, og som er den peneste i mine øyne likevel. Som sakt kjemi kan man ikke styre, men effekten av denne har man kontroll over og kan velge å la den være det den er uten å ofte den stort flere tanker enn det. Nå er det da bare denne ene mannen som har fått meg skikkelig svett i håndflatene de 7 årene jeg har vært sammen med min mann og det har ingen effekt på mine følelser for min man. Jeg elsker min mann og ingen andre kan noen gang overgå det han er uansett hvor mye de enn prøver.

Jeg hadde klart ikke likt det om han tenkte på samme måte som jeg gjør om en annen jente, men jeg vet også at det kommer til å skje, det er vi begge forberedt på, og vi vet også begge at disse tingene ikke er av benydning på noen måte. Som sakt fantastiske mennesker som rører ved oss finnes over alt, men det betyr ikke at de er mer fantastiske enn partneren.

edit; måtte bare legge til at det er litt unødvendig åg i ærlige svar om slikt så lenge det ikke er av den grad at det skader forholdet. har man sterke følelser for andre krever dette en ordentelig samtale, men om man bare er tiltrukket av andre er det inget poeng i å fortelle dette, men mindre partneren liker det da, det finnes jo noen av dem og

Endret av Gyngestol
Skrevet

vet dette er provoserende, men nesten alle gutter/menn med unntak selvfølgelig, tenker på jenter de møter, jenter som er venninder med jenta si eller til og med mødre og søstre av jenta. Uansett tynn eller tykk. tenker på hvordan det er å ha sex med denne personen. har hatt diskusjoner med mange. samboeren min, kamerater, menn av venninder, til og med onkler om dette. det er veldig få som ikke innrømmer dette. dette har vært hardt for meg å svelge, men har en allright fyr som ikke lar seg lokke av hva som helst. etter mange år har jeg lært å bli trygg på ham. men det har ikke vært lett.

tror også det er sundt å bli små forelsket i ny og ne, men man må se hva man har og ikke har. gresset er ikke alltid grønnere på andre siden.

he he kanskje litt klisje :klappe: har drukket noen øl og er litt løs fingret :)

uansett livet er ikke alltid en lek, men lever og lærer. mennesket er et interesant og kolmpleks skapning. Ikke akkurat lett å forstå til og med de nermeste.

hilsen en som ikke er fulstendig klar akkurat nå. (bare øl asså)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...