Nuith Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Hei Har veldig lyst på en blogg/dagbok-ting på internett, men vet ikke om noen bra sider... Har dere en blogg noe sted? Som dere vil anbefalle? Vil gjerne ha en med mulighet for andre til å kommentere innleggene mine, men det viktigste er nok at det er enkelt å skrive innlegg, lite reklame, og litt muligheter til å endre layout og sånt. MÅ være mulig å lese den uten å logge inn. Og helst norsk... Hm.. Mulig jeg er storforlangende... Vet som sagt lite om hva som finnes der ute. Hadde iallefall blitt veldig glad for forslag!
Gjest DapperBloke Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Det er jo omtrent like mange bloggtjenester som det er mennesker i Kina, og det er omtrent like mange intetsigende, svadainfiserte og navlebeskuende personlige blogger som det er stjerner på himmelen på en mørk og skyfri vinternatt. Google burde i aller høyeste grad være i stand til å finne et alternativ til deg. Beklager at jeg er så surmaget, men personlig synes jeg blogger bare er bakgrunnsstøy - omtrent som tinnitus man aldri helt klarer å bli kvitt..
Crazee Skrevet 8. desember 2006 #3 Skrevet 8. desember 2006 Eg for min del har sett mange bloggar som er nyttige, fornuftige, interessante osv så eg dømmer ikkje Her har du eit par forslag frå meg: http://norblogg.net/ - norsk teneste med Wordpress som blogg. Her har du full kontroll, så lenge du er ikkje-kommersiell. http://my.opera.com - sidene er på utanlandsk, men Opera er jo norsk Lett å koma i gang, du kan velga mellom litt ulike design, eller trø til og tilpassa nett som du vil ha det vha CSS. Inkluderer òg (foto)album, og godt med lagringsplass.
Gjest DapperBloke Skrevet 8. desember 2006 #4 Skrevet 8. desember 2006 Eg for min del har sett mange bloggar som er nyttige, fornuftige, interessante osv så eg dømmer ikkje Her har du eit par forslag frå meg: http://norblogg.net/ - norsk teneste med Wordpress som blogg. Her har du full kontroll, så lenge du er ikkje-kommersiell. http://my.opera.com - sidene er på utanlandsk, men Opera er jo norsk Lett å koma i gang, du kan velga mellom litt ulike design, eller trø til og tilpassa nett som du vil ha det vha CSS. Inkluderer òg (foto)album, og godt med lagringsplass. ← Joda, det finnes enkelte blogger som det har noe for seg å lese, men disse handler om noe. De har et eller annet tema med allmenn interesse som går utover hva en eller annen laget til middag den 4. august 2006.
Gjest Tigerjente Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Eg synes http://www.heltprivat.no er kjempebra
Bamse Brakar Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Google burde i aller høyeste grad være i stand til å finne et alternativ til deg. Beklager at jeg er så surmaget, men personlig synes jeg blogger bare er bakgrunnsstøy - omtrent som tinnitus man aldri helt klarer å bli kvitt.. ← ....sier han som har sin egen hjemmeside, hvor han atpåtil legger ut bilde av skrivebordet sitt. Tanken bak blogging er jo ikke akkurat en ny ting da. Greit nok det å samle informasjonen i en weblogg, men folk har jo laget private hjemmesider om alt og ingenting siden dag 1. Selv synes jeg blogger er en grei ting egentlig. Jeg har flyttet en del rundt de siste 10 åra, og jeg har rett og slett ikke tid til å ringe rundt til alle og enhver for å fortelle om hva jeg har gjort i det siste. Derfor skriver jeg heller i bloggen min, så får de av vennene mine og familien min som har lyst, lese det. Jeg mistenker at det ikke er bloggene i seg selv som du misliker, men mer hypingen som er gjort gjennom nettavisene. Og jeg kan være enig med deg i at det er litt unødvendig av nettavisene å slenge rundt linker til lesernes blogger i øst og vest.
Evenstar Skrevet 11. desember 2006 #7 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er flittig bruker av myspace. Der kan man skrive blogger, chatte med venner, legge ut bilder...den er dessuten veldig HTML vennlig, slik at man kan lage sitt egen preg på både profilen sin og blog siden. Her kan man treffe andre nordmenn og folk fra hele verden. Myspace Et annet alternativ til myspace, er livejournal som kanskje fungerer mer som en blogg side enn det myspace gjør. Livejournal Begge er gode alternativer, spesielt hvis man har lyst til å skrive på engelsk.
Gjest DapperBloke Skrevet 11. desember 2006 #8 Skrevet 11. desember 2006 (endret) ....sier han som har sin egen hjemmeside, hvor han atpåtil legger ut bilde av skrivebordet sitt. ← Hihi, ja. Det er fullt mulig jeg utviser en utrolig dobbeltmoral her. Du skal få den. Skrivebordet mitt er sant nok fullstendig uinteressant for alle andre enn meg selv. Jeg mistenker at det ikke er bloggene i seg selv som du misliker, men mer hypingen som er gjort gjennom nettavisene. Og jeg kan være enig med deg i at det er litt unødvendig av nettavisene å slenge rundt linker til lesernes blogger i øst og vest. ← Her har du også helt rett. Endret 14. desember 2006 av DapperBloke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå