Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33, kvinne, og skal ut på lønningspils med jobben i kveld.

Vi blir rundt tyve stk og skal spise fajitas, bowle og drikke på jobbens regning. Ikke julebord. Den eldste blant oss vil være i femtiårene, og den yngste i tyveårene, og vi jobber i kontormiljø, alle sammen.

Jeg er pæreformet, ikke slank, men nekter å kalle meg selv feit, selv om noen kanskje vil det.

Så er det det evige spørsmålet om klær og stil og blæh.

Jeg har en sort t-skjorte med litt diamanter på ermene og på halsen.

På brystet står det i diamanskrift: "Gorgeous curves"

Jeg må nesten ha bukse på, siden vi skal bowle, men kan jeg gå med den t-skjorta inntil sort bukse når jeg ser ut som jeg gjør? Eller er sånne topper forbeholdt størrelse 34-42?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge du liker skjorta og føler deg vell i den, så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan bruke den sammen med en sort bukse. Husk: sort virker slankende. ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet jeg... Hva er det for noe spes med t-skjorta som gjør at du lurer på om du kan gå med den?

kan jeg gå med den t-skjorta inntil sort bukse når jeg ser ut som jeg gjør

Er det pga diamantene? Printet? Snitt og passform?

Diamanter og print er vel en smakssak, men er det det at t-skjorta er veldig tettsittende eller hva?

Forøvrig synes jeg svart topp og bukse kan være fint :)

Skrevet

Det er det at det står "Gorgeous curves" på den. Det er problemet.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville ikke gått med en t-skjorte med den typen trykk, i hvertfall ikke på en jobbsammenkomst. Det er litt små-tacky i mine øyne.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er da slett ikke noe problem. Ta den på deg du.

Skrevet

Bruk det du føler deg vel i. Det er det viktigste.

Da slipper du å tenke på hvordan du ser ut og kan kose deg med kollegaene dine.

Gjør ingenting at det står noe på den. Kan signalisere at du er stolt av deg selv selvom du vet at du ikke er slank. Det er positivt.

Jeg har noen venninner som er store. Jeg ser ikke kroppen deres. Jeg ser personligheten. Den er viktigst ;)

Skrevet

Så lenge det er en uformell sammenkomst så synes jeg det er helt greit å gå i en t-skjorte med det trykket.

Skrevet
Det er det at det står "Gorgeous curves" på den. Det er problemet.

Ja, da forstår jeg hva du lurte på :)

Personlig ville jeg ikke hatt på meg noe med trykk i det hele tatt. Iallefall ikke sånn tekst a la denne... Former/kurver eller ikke. Er enig med en over her; det er litt tacky...

Skrevet
Jeg ville ikke gått med en t-skjorte med den typen trykk, i hvertfall ikke på en jobbsammenkomst. Det er litt små-tacky i mine øyne.

:Nikke: Enig!

Skrevet

Da har jeg ikke noe å ha på meg.. Jippi....

Null t-skjorte med print, da... phanken...

Skrevet

Jeg synes ikke at en slik topp passer inn i jobbsammenheng. Selv om det er uformelt så er det fortsatt relatert til jobben din.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jeg synes ikke at en slik topp passer inn i jobbsammenheng. Selv om det er uformelt så er det fortsatt relatert til jobben din.

:overrasket:

Jeg må ha et utrolig merkelig forhold til dem jeg jobber sammen med! Er det uformelt, så er det uformelt, og da går vi kledd akkurat som vi vil...

Skrevet (endret)

Jeg må ha et utrolig merkelig forhold til dem jeg jobber sammen med! Er det uformelt, så er det uformelt, og da går vi kledd akkurat som vi vil...

Det avhenger nok helt sikkert noe i forhold til hva slags jobb man har, samt arbeidsmiljøet man er en del av. I tillegg vil nok den alminnelige kleskoden på arbeidsplassen spille inn i slike sammenhenger.

Jeg ville nok ha reagert litt dersom noen av mine arbeidskollegaer hadde hatt på seg noe som hentydet til deres vakre kurver e.l i jobbsammenheng. Jeg synes rett og slett ikke det passer seg, og at det kan utvise til dels dårlig dømmekraft. Men det er jo en smakssak og naturligvis farget av mitt arbeidsmiljø hvor man til vanlig går relativt pent kledd ;)

Endret av Sprilla
Skrevet (endret)

Jeg synes en sånn topp blir tacky uansett hvor gammel du er, i hvilken sammenheng det er i, eller om det er trendy eller ei.

Styr unna!

Men det er flott du er stolt av kurvene dine!

Endret av Sniff
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser problemet.

Hvis du har en topp DU synes er fin og har lyst til å bruke den i jobbsammengeng gjøre du det.

Forstår det slik at dette er en topp med klassisk snitt/passform og det sin er spesielt er påskriften. Synes forøvrig at påskriften er flott jeg, hadde det derimot stått 'hot babe', 'sexy mama' eller lignende ville nok varsellampene blinket...

Regner med at du selv har vurdert om det er greit i forhold til den jobben og jobbmiljøet du har.

Jeg jobber selv i et kontormiljø og ville ikke hatt problemer med et slik anntrekk for en uformell sammekomst.

Skrevet

Slik er det hos oss også, tror nok det er noe i dette:

Det avhenger nok helt sikkert noe i forhold til hva slags jobb man har, samt arbeidsmiljøet man er en del av. I tillegg vil nok den alminnelige kleskoden på arbeidsplassen spille inn i slike sammenhenger.

Jeg ville nok ha reagert litt dersom noen av mine arbeidskollegaer hadde hatt på seg noe som hentydet til deres vakre kurver e.l i jobbsammenheng. Jeg synes rett og slett ikke det passer seg, og at det kan utvise til dels dårlig dømmekraft. Men det er jo en smakssak og naturligvis farget av mitt arbeidsmiljø hvor man til vanlig går relativt pent kledd ;)

Derfor synes jeg ts skal tenke over dette, og ta et valg deretter. Vi kjenner jo ikke hennes kollegaer og arbeidsmiljø.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ble ikke nevnte topp, og jeg kledde meg opp.

Bare for å komme dit og se at samtlige andre hadde jeans, og at flesteparten av damene hadde lignende topper som det jeg hadde tenkt å ha på..

Jaja... :)

Skrevet
Det ble ikke nevnte topp, og jeg kledde meg opp.

Bare for å komme dit og se at samtlige andre hadde jeans, og at flesteparten av damene hadde lignende topper som det jeg hadde tenkt å ha på..

Jaja... :)

Da vet du nå at det er bedre å spørre kollegene enn tilfeldige mennesker på et forum! ;)

Håper du hadde det gøy, det er tross alt det viktigste!

Skrevet

Oh my, jeg skjønner ikke at det går an å vurdere å kle seg slik engang.. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...