Gå til innhold

Bursdagsgave til svigermor

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg hadde overlatt den oppgaven til han, for dere har tross alt bare vært sammen i en måned. Jeg syns også det er alt for tidlig å kalle henne svigermor, for jeg syns dere bør ha hatt et lengre seriøst forhold før man begynner å si svigermor.

Men som sagt ville jeg overlatt den oppgaven til han, og måtte jeg kjøpe noe fra meg ville det blitt en blomsteroppsats. Hadde rett og slett ikke styrt noe mer, og spesielt ikke siden hennes egen sønn ikke gidder komme med tips. Viser jo egentlig hans holdning til moren, noe jeg ikke ser på som positivt heller.

ja er du gal, kaller henne ikke svigermor. Huff, ble redd selv jeg nå når du påpekte det :overrasket::overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amaryllis er jo kjempefin blomst (litt mer "eksklusiv" enn julestjerne syntes jeg iallefall).

OG til gave må jo kjæresten din kunne bidra..? Han kan ikke forvente at du skal foreslå noe her..

Skrevet

Dette synes jeg er hans jobb.

Skrevet
Dette synes jeg er hans jobb.

Enig, spesielt siden du ikke har noe forhold til moren hans og dere bare har vært sammen i 1 måned.

Skrevet

Hvis forholde mellom deg og kjæresten din føles seriøst vil jeg foreslå at du kjøper en fin blomsterbukett (ikke Rema-bukett) til henne. Buketten kan på en måte være en "oppmerksomhet på dagen" gave og en "første møte" gave (selv om du har møtt henne en gang før).

En blomsterbukett virker passe personlig, ikke for voldsomt og ikke for kjipt. Syns selv det er greit å gå litt forsiktig fram. Syns det høres litt rart ut at noen foreslår at det er hans jobb. Det er jo ikke bare en bursdag, men også et "første" møte mellom deg og moren hans.

Skrevet

Mente at denne buketten skulle være bare fra deg.

I tillegg må jo sønnen hennes selvsagt kjøpe noe fra seg (og deg).

Skrevet
Hvis forholde mellom deg og kjæresten din føles seriøst vil jeg foreslå at du kjøper en fin blomsterbukett (ikke Rema-bukett) til henne. Buketten kan på en måte være en "oppmerksomhet på dagen" gave og en "første møte" gave (selv om du har møtt henne en gang før).

En blomsterbukett virker passe personlig, ikke for voldsomt og ikke for kjipt. Syns selv det er greit å gå litt forsiktig fram. Syns det høres litt rart ut at noen foreslår at det er hans jobb. Det er jo ikke bare en bursdag, men også et "første" møte mellom deg og moren hans.

Ja, og om det er et seriøst forhold og hun kjøper gave til moren hannes på hans vegne allerede nå, så kommer hun til å ende med å kjøpe alle gaver både til hennes og hans familie for all fremtid ;)

Skrevet

Selv om trådstarter bare har vært sammen med kjæresten sin i en måned, synes jeg ikke det er noe galt i at hun er engasjert og ønsker og være hyggelig mot sin (mulig) kommende svigermor!

Greit nok at det er sønnens jobb, men gutter/menn generelt er vel ikke alltid de mest kreative til å finne fine gaver til mødrene sine i utgangspunktet...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Greit nok at det er sønnens jobb, men gutter/menn generelt er vel ikke alltid de mest kreative til å finne fine gaver til mødrene sine i utgangspunktet...

Nei, og får de en mulighet til å slippe unna, så tar de den med begge hender. Neste gang er det "har ikke du kjøpt, da? Du PLEIER jo å gjøre det..."

Hun må gjerne kjøpe en blomsterbukett fra seg selv, men jammen får han få ut finger'n og kjøpe gave selv, det er jo hans mor!

Skrevet
Nei, og får de en mulighet til å slippe unna, så tar de den med begge hender. Neste gang er det "har ikke du kjøpt, da? Du PLEIER jo å gjøre det..."

Er det noe problem da? Arbeidsfordeling er jo kjempebra :) Jeg kjøper gaver, han vasker do, dermed slipper vi begge unna ting vi ikke kan fordra.

Skrevet

:klappe: Hør hør!

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en fin julestjerne fra meg, og så hadde sønnen fått kjøpe hovedgaven.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Selv om trådstarter bare har vært sammen med kjæresten sin i en måned, synes jeg ikke det er noe galt i at hun er engasjert og ønsker og være hyggelig mot sin (mulig) kommende svigermor!

Ikke noe galt å engasjere seg, men det er gale om han forventer at hun skal ta på seg den oppgaven. Og gutter/menn har bare godt av at man setter krav til de, for ellers kan man fort risikere at de prøver å sluntre unna på mange områder.

Så kanskje kvinnen bør "lære" opp mannen til å bli litt kreativ, i stedet for å ta på seg jobben selv.

Skrevet
Ikke noe galt å engasjere seg, men det er gale om han forventer at hun skal ta på seg den oppgaven. Og gutter/menn har bare godt av at man setter krav til de, for ellers kan man fort risikere at de prøver å sluntre unna på mange områder.

Så kanskje kvinnen bør "lære" opp mannen til å bli litt kreativ, i stedet for å ta på seg jobben selv.

Jeg ser den, men poenget mitt var i grunn at det må da være lov å engasjere seg for å være hyggelig også - og ikke være så prinsippfast at man lar være og hjelpe til når man gjerne vil! ;)

Skrevet

Ja uff, det er jo så synd på disse stakkarslige giddalause mennene.... Hvis de gadd å spørre sin mor om ønskeliste og gå i butikken, fremfor å overlate slikt til kvinnen i husholdningen, ville de nok klart seg bra. Hvis de gadd da.

Når de da ikke gidder, er det virkelig kvinners plikt å lette dem for denne "byrden"?

Skrevet
Er det noe problem da? Arbeidsfordeling er jo kjempebra :) Jeg kjøper gaver, han vasker do, dermed slipper vi begge unna ting vi ikke kan fordra.

Og fordi DU liekr det slik, så liker alle andre det slik også?

Her i huset har vi begge ansvar for våre respektive familier, og for oss funker det bra. Jeg er så glad for at jeg ikke har ansvar for hans tanter, besteforeldre, foreldre, nieser, nevøer og venner!!

Gjest Deception
Skrevet

Så sant, så sant, og gjett hvem som har gått i den fella. :forvirret:

Jeg: "Har du begynt å tenke på julegaver til familien din?"

Han: "Nei, jeg venter til du kommer, du er så flink til å finne på ting."

For the record: Jeg drar hjem den 14. desember.... :roll:

Skrevet
Så sant, så sant, og gjett hvem som har gått i den fella.

Og gjett hvem som IKKE har gått i den fella?

:klappe:

(Dvs jeg blir jo tjatet ørene fule om hva han skal gi, og at jeg må være med, men det er greit. For det er uansett hans ansvar og hans stress, så tar jeg meg av mine. Og vi står begge på etiketten .Ah!)

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for lekker blomsteroppsats i glassvase, er så mange fine av dem nå. Koster 250-300 kroner, så bl.a. en lekker med orkideer i dag, den skulle jeg gjerne hatt selv!

Skrevet

Men kjære vene, han har da ikke bedt meg om noen ting. Ikke forventer han at jeg skal finne på gave heller. Det er jeg, av eget initiativ, som hadde lyst til å finne på gave. Fordi jeg er sånn som person rett og slett... Alt vi hadde avtalt var å gå ut og handle gaven sammen, vi hadde ikke snakket noe mer om det enn det....

Denne tråden handler om forslag til gave, ikke om hvor ubrukelig typen min er! MURR!!

Takk til de som kom med forslag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...