Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 mnd. Har bare møtt mora hans 1 gang, men til helga skal vi i bursdag til henne (hjelp ) kjæresten min har utrolig lite å bidra med når det gjelder innkjøp av bursdagsgave, og jeg blir litt stressa. jeg kjenner jo ikke dama, men vil jo gjerne at vi skal ha med noe fint til henne da. Noen forslag til noe som er bankers? Jeg lurte på en julestjerne + en gave. er det ikke koselig å få en julestjerne i disse tider?
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Jeg ville ha kjøpt noe som var litt personlig. Tror de fleste kvinner ville blitt glad for en god håndkrem. Det er jo forbruksvare og sjeldent at man tar seg råd til å kjøpe et dyrt merke.
Fakse Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 En blomst av et eller annet slag er bra, og de aller fleste kvinner synes de får for lite blomster, og det er ganske trygt å gi til noen man ikke kjenner. En gave ved siden av er heler ikke dumt. Om kjæresten ikke har et forslag, så kjøp noe som er litt luksus, og som samtidig kan brukes opp. Eksklusiv kaffe, konfektsjokolade i pen eske, en god håndkrem (men uten alt for sterk lukt), en flaske vin om hun drikker vin...
Gjest vimse Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Julestjerne er koselig, men det er vanvittig mange mennesker som ikke tåler den... Avskårne er jo pent da, og det finnes mange fine ferdigbuketter i rødtoner å finne nå Hvor gammel blir hun da, har kjæresten din sagt noe om hva hun bedriver tiden sin med, hobbyer o.l som du kanskje kan få en idè fra? Vin?
Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Vet ikke så mye om henne jeg, men kan jo spørre litt. Fått mange gode forslag her nå da. Synes det er vanskelig med personlig gave til en jeg ikke kjenner personlig. men krem, vin, kaffe, sjokolade, blomst er jo alle gode forslag. nå får jeg snakke litt med sønnen hennes da og høre hva han tror
gaja Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 problemet når du aldri har møtt dama er at hun kan være av den sorten som ikke tåler noe som helst; allergidk mot julestjerner, sensitiv hud og ikke tåler håndkremer osv. Har du tid til å lage litt julekonfekt eller julekaker? Det er kjekt å få nå før jul, og så får du bevist at du er et godt kjerringemne for sønnen hennes
Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 og så får du bevist at du er et godt kjerringemne for sønnen hennes ← Men det er jeg jo ikke nei off, det er ikke meg å gjøre sånn... Men sønnen vet nok om hun er allergisk vil jeg tro. skal høre med han jeg!
Gjest Filla Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 problemet når du aldri har møtt dama er at hun kan være av den sorten som ikke tåler noe som helst; allergidk mot julestjerner, sensitiv hud og ikke tåler håndkremer osv. Har du tid til å lage litt julekonfekt eller julekaker? Det er kjekt å få nå før jul, og så får du bevist at du er et godt kjerringemne for sønnen hennes ← Jeg synes ikke dette er noen god idé. Synes det virker som smisk og dessuten er det gammeldags. Ikke så veldig frescht å komme med hjemmebakst, synes jeg, da... Og svigermor har sikkert mer enn nok julekaker.
Gjest Filla Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Jeg synes du har fått mange gode forslag. Personlig synes jeg det er hyggeligst å med en flott bukett med blomster, julestjerne er noe jeg lett kjøper selv. Ikke heng deg opp i dette med allergier. De fleste har ikke allergier, og har hun det, sier nok sønnen i fra, ja.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Spander en blomsterbukett på henne, du. Og spør kjæresten din om hun er allergisk mot noe eller om det er noe spesielt hun liker. Spander 250-300 kr så får du en flott bukett, og du behøver ikke å kjøpe noe mer heller.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 HÆÆÆ? Det er da virkelig ikke din oppgave å kjøpe gave til henne dersom det skal være fra begge to? Tror du han hadde giddet å kjøpe presang til DIN mor fra dere to etter kun å ha vært sammen en maned....? Yeah right! Hvorfor ikke sparke gubben ut for å kjøpe noe fra dere to?
Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Vi skal jo kjøpe sammen Men lyst til å engasjere meg litt, og han har jo ingen forslag...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Vi skal jo kjøpe sammen Men lyst til å engasjere meg litt, og han har jo ingen forslag... ← Er det sånn det er... da får han ta ansvar og kjøpe, og så betaler du ham tilbake litt av det gaven kostet etterpå. Jammen! Hva hadde han gjort hvis ikke du var der, da?
Gjest Filla Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Er det sånn det er... da får han ta ansvar og kjøpe, og så betaler du ham tilbake litt av det gaven kostet etterpå. Jammen! Hva hadde han gjort hvis ikke du var der, da? ← Dama har lyst til å gjøre et godt inntrykk på svigermor. Det må dere forstå . Ikke noe uvanlig i det hele tatt, heller tvert imot.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #15 Skrevet 7. desember 2006 Skal du gjøre lykke som svigerdatter så er et kosteskaft som gave et must Skal du være virkelig kjedelig og ordinær så kan du jo heller kjøpe en flott bukett med blomster.
Gjest Lise32 Skrevet 7. desember 2006 #16 Skrevet 7. desember 2006 Er det sånn det er... da får han ta ansvar og kjøpe, og så betaler du ham tilbake litt av det gaven kostet etterpå. Jammen! Hva hadde han gjort hvis ikke du var der, da? ← Enig! Skulle vel berre mangle! De er då vaksne menneske? Eg tykkjer det er litt for tidleg for deg å ta den "rolla" i forhaldet alt etter ein månad. Kanskje det er du som skal besørge julegåvene frå han til slekta ög då! Ikkje lett, nei! Lise
Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #17 Skrevet 7. desember 2006 Dama har lyst til å gjøre et godt inntrykk på svigermor. Det må dere forstå . Ikke noe uvanlig i det hele tatt, heller tvert imot. ← ja.. er jo litt nervøs jeg stakkar! hehe
Smascha Skrevet 7. desember 2006 #18 Skrevet 7. desember 2006 Men kjære Taxi,da! Det er jo ikke du som skal opp til eksamen, da! Du er jo invitert som følge og jeg hadde blitt veldig overrasket over moren til typen din dersom hun mente at du skulle ta ansvar for gaven! Du kjenner jo henne ikke engang, så det naturlige re jo at sønnen hennes kjøper gaven og så kan du være med å gi den! Det er jo han som kjenner henne og vet hva hun liker og ikke! Det går sikkert så bra i besøket; kanskje hun også er nervøs for å møte deg? Never know!
Gjest Taxi Skrevet 7. desember 2006 #19 Skrevet 7. desember 2006 haha neida, hun forlanger jo ingenting :D får se hva han typen min kommer opp med i dag da... veldig spent på om han kommer på noe til slutt.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. desember 2006 #20 Skrevet 7. desember 2006 Jeg hadde overlatt den oppgaven til han, for dere har tross alt bare vært sammen i en måned. Jeg syns også det er alt for tidlig å kalle henne svigermor, for jeg syns dere bør ha hatt et lengre seriøst forhold før man begynner å si svigermor. Men som sagt ville jeg overlatt den oppgaven til han, og måtte jeg kjøpe noe fra meg ville det blitt en blomsteroppsats. Hadde rett og slett ikke styrt noe mer, og spesielt ikke siden hennes egen sønn ikke gidder komme med tips. Viser jo egentlig hans holdning til moren, noe jeg ikke ser på som positivt heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå