Gjest marilyn Skrevet 8. februar 2003 #1 Del Skrevet 8. februar 2003 pusen min er syv år og jeg fikk den fra omplassering for dyr for et og et halvt år siden.. den er liten litt tander og trives best inne... (til nød i bakgården) . Vi trives godt i hverandres selskap og har bare ett problem: Det stinker DØD OG FORDERVELSE over hele huset mitt tvert den har vært på do... Jeg har kattedo, med kullfilter, jeg har prøvd "1000" sorter sand i alle prisklsser uten at det er noe forskjell. Hun får bare tørrmat og der og har jeg prøvd maaange forskjellige sorter i forskjellige prisklasser (rema 1000, og dyyyr mat på dyrebutikk). Den elsker tunfisk på boks, men da er stanken enda værre så det får den ikke lengre... Nå er jeg gravid så mannen tar seg av bytting og rensking av do. han hater det og tålmodigheten er mildt sagt oppbrukt.. Vi må renske doen minimum to ganger per dag... Så det blir vi jo passe lei av.. Jeg tror den har litt løs mage og i løpet av en dag er den på do 6-10 ganger.. men det kommer veldig lite hver gang da.. jeg har vært til dyrlege og han sa at det virker som om hun er frisk og foreslo en kattemat jeg allerede har prøvd.. Mannen truer med at vi må gi den bort eller avlive den for han gidder ikke bo med denne stanken,, det gjør snart ikke jeg heller... Hvaaaa skal vi gjøre?? Det værste er at det stinker i hele bakgården når katta gjør fra seg ute så naboene er også dritt sure for å si det slik.. jeg må finne på no og det fort.hjeeeeelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. februar 2003 #2 Del Skrevet 8. februar 2003 Få ham til å gjøre ifra seg utendørs kanskje. Kattekasse er virkelig noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 8. februar 2003 #3 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg regner med at katten din har fått ormekurer, så du kan utelukke at orm er grunnen til den dårlige magen? Selv om du har prøvd mange merker tørrfôr vil jeg råde deg til å prøve bytte av for igjen. Til en katt med sensibel mage bør du holde deg langt unna "Rema 1000-kattematen". Kjøp et fôr, hos dyrlegen eller dyrebutikken, som er beregnet på innekatt og/eller katt med følsom mage. Vet at Royal Canin har et nytt fôr for innekatter som skal gi mindre lukt - har ikke prøvd det på mine katter, men har brukt Royal Canin Sensible med godt resultat. Husk at katten trenger tid til å venne seg til ny mat, innfør det nye fôret gradvis, og gi det litt tid før du eventuelt forkaster det... Håper det ordner seg! Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 8. februar 2003 #4 Del Skrevet 8. februar 2003 hun gjør fra seg ut, problemet er at ho tør ikke gå utenfor den lille bakgården vår så hu gjør fra seg i det ene blomsterbedet. det ligger midt i allfarvei og stinker inn vinduet til naboen i første.. takk og pris er det ingen som har klaga ennå, men det tror jeg er et spm om tid.. skal sjekke den kattematen du nevnte.. innbilder meg jeg har prøvd den,, men jeg kan prøve igjen jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 8. februar 2003 #5 Del Skrevet 8. februar 2003 Kanskje det kan hjelpe å bruke "get of my garden" bakgården så den ikke vil gjøre fra seg der. pleier ikke alle katteavføring å lukte temmelig dårlig da? Jeg ville ha prøvd en annen dyrlege og sett om denne kunne finne noe. En ormekur er også lurt. Går det ikke an å plassere kattekassen et sted der det ikke luket så ille? Er det en sånn overbygd en med luktfilter i? Håper dere finner ut av det - lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå