Gå til innhold

Bunad eller brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være morsomt å høre hva KG-brukerne velger når de skal stå brud-

kjole eller bunad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bunad, men svaret hadde blitt det samme om jeg hadde: DEFINITIVT BRUDEKJOLE!!

Don't get me wrong, bunad er kjempe fint, men den ser jeg for meg (når jeg får en) at jeg kommer til å bruke masse. Jeg vil at det skal være noe spesielt med den kjolen jeg skal bruke i bryllupet mitt :hjerte:

Skrevet

Brudekjole.

Jeg var vagt inne på tanken om å stå kronebrud (altså i bunad med brudekrone tilhørende bunaden) men klarte ikke oppgi drømmen om den hvite kjolen, og synes dessuten at kronebrud kjrevde en mann i bunad (min forlovede er fortsatt meget skeptisk til tanken om å skaffe seg bunad) og en litt mer "bondefest" enn det lokalet vi hadde reservert la opp til.

Skrevet

Vi giftet oss i bunad. Men det er nok ikke så mange bunads-bruder her på forumet (har i alle fall ikke vært så veldig mange mens jeg har vanket her).

Jeg hadde nok uansett ikke giftet meg i vanlig hvit brudekjole, så bunad var et bra alternativ.

Skrevet

Brudekjole :-D

Har bunad, veldig glad i den. Men bruker den sjelden i bryllup. Synes det er moro å variere litt med en flott selskapskjole.

Synes det er veldig flott med bunadsbryllup. Spesielt med krone, men det er ikke helt meg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ingen tvil. Brudekjole. Liker ikke bunad.

Skrevet

Har ikke bunad, men hadde uansett valgt brudekjole. Bunad kan man jo bruke ellers som bare det (dersom man har), det er verre med brudekjole...

Skrevet (endret)

Har bunad, men det var uaktuelt.

Prøvde flere brudekjoler, men følte meg ikke vel i dem, så for meg ble valget en selksapskjole, som jeg forøvrig bare falt for med en gang :)

Endret av Vårbrud07
Skrevet

Egentlig ingen av delene. Bunad er uaktuelt, og jeg vil ikke gifte meg i noen typisk hvit prinsesse-brudekjole, så det blir en fin selskapskjole.

Skrevet

Brudekjole!

Har også bunad som jeg synes er fin, men vil ha på en vakker kjole som ingen (unntatt noen få da) har sett meg i før. Bunaden bruker jeg i andres bryllup (i kirka), 17. mai, konfirmasjoner osv... Hadde ikke blitt det samme. Men bunad er veldig fint, særlig med brudekrone og hele pakka ;)

Skrevet

Min kjære skal ha bunad. (nordlands bunad med grønn vest og lilla tørkle)

Han vil så gjerne at jeg skal ha bunad også, men jeg er fast på min pikedrøm om hvit brud.

Men jeg syns det er veldig flott at han skal ha bunad. Syns ikke så mye om "snippkjolene" til menn (kjole og hvitt og sjakett). Hadde blitt mørk dress med en stilig vest hvis han ikke skulle hatt bunad.

Men jeg kommer tilå prøve å finne noe som på en måte matcher litt til bunaden (ikke bløtkakekjole, eller havfrue blondemodell). Men nå er det mye osm passer til bunad da syns jeg.

Har bunad, og jeg bruker ikke noe sæørlig til bryllup som gjest heller. Det er liksom ikke så stas å danse sånn i den. Blir varmt, også er det jo gjeren i sånne selskaper man har lov til å pynte seg litt ekstra. :) og da blir bunaden litt for tradisjonell. etter min smak

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Når den tid kommer skal jeg ha brudekjole. Men ikke noen bløtkakekjole eller Maggie Sottero eller noe i den duren. Vil ha en enkel, vakker og lys kjole. Har bunad, men kommer ikke til å gifte meg i den.

Skrevet

Definitivt brudekjole. Har bunad som jeg liker veldig godt, men den brukes i andres brylluper, 17. mai, dåp etc...

Skrevet

Ikke bunad hvertfall, skal heller ikke ha noen marengskjole, men mer sommerkjoleaktig brudekjole.

Skrevet

Brudekjole! Definitivt.

Tror det blir altfor varmt med bunad. Dessuten er det jo det gjestene går i... Bruden skal jo skille seg litt ut?! Jeg skal i allefall det :)

Skrevet

Paret må bestemme seg sammen. Han i bunad og hun i brudekjole, eller han i dress og hu i bunad, ser bare idiotisk ut. Mener jeg. Dessuten "skal" vel bunad brukes med bunad i slike sammenhenger.

Skrevet

Enig med Niomi der, det må jo se litt rart ut med en i bunad og den andre i dress/kjole?

Jeg har en bunad jeg er veldig glad i, men som mange andre vil jeg ha brudekjole den ene, spesielle dagen.

Skrevet

Jeg har en nydelig bunad, men på bryllupsdagen vul jeg ha hvit, stor prinsessekjole ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...