Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Min kjæreste var utro mot sin daværende samboer, en periode - men flere ganger. Mens hun hadde deres felles barn hjemme. De bodde sammen ett år etter dette uten at hun visste noe om sviket. Det kom ikke frem før ca 1,5 år etterpå, etter det var blitt slutt av andre grunner. Tankene om at han kan være det igjen sitter jo der, han sier han ikke skal være det og lover det, men at ikke han kan garantere noe Man har alltid et valg om å ikke være utro, med mindre man blir ufrivillig neddopet eller noe. Jeg klarer ikke helt slå meg til ro med dette.. Er det bare meg? Håper på svar
Gjest Munchy Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 (endret) Har vel egentlig ikke noe råd, men det er ikke bare deg... Jeg hadde alltid vært litt på vakt i samme situasjon tror jeg. Jeg vil ikke dømme din kjæreste som verken det ene eller det andre, men tenker jo mitt- ikke fordi "en gang utro" nødvendigvis er "alltid utro", men fordi han fikk seg til å lyve for dama si som attpåtil er moren til hans bare over så lang tid. Nå vet ikke jeg hva slags forhold de hadde, men det sier jo litt om integriteten hans...? Dette er vanskelig, et forhold hvor man ikke stoler på hverandre er dømt fra børjan av, men hadde jeg klart å stole på ham? Tviler... Endret 7. desember 2006 av Munchy
Gjest StockDama Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 "Tankene om at han kan være det igjen sitter jo der, han sier han ikke skal være det og lover det, men at ikke han kan garantere noe " han kan ikke garantere noe? hva i all verden....selvfølgelig kan man garantere at man ikke skal være utro...det kommer ann på vilje det og å kunne avbryte ting før slikt skjer, enten ved å slå opp med den man er sammen med, eller avbryte bekjentskapet med den man vurderer utroskapen med. det virker litt som han har det for seg at han engang skal være utro mot deg. jeg kunne ikke stolt på han, hvertfall ikke etter et slikt utsagn..
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Min kjæreste var utro mot sin daværende samboer, en periode - men flere ganger. Mens hun hadde deres felles barn hjemme. De bodde sammen ett år etter dette uten at hun visste noe om sviket. Det kom ikke frem før ca 1,5 år etterpå, etter det var blitt slutt av andre grunner. Tankene om at han kan være det igjen sitter jo der, han sier han ikke skal være det og lover det, men at ikke han kan garantere noe Man har alltid et valg om å ikke være utro, med mindre man blir ufrivillig neddopet eller noe. Jeg klarer ikke helt slå meg til ro med dette.. Er det bare meg? Håper på svar ← Dette er en sak mellom de to. Du var ikke under samme tak, så hold deg vekk. Antagelig hadde han sine grunner. de gik jo fra hverandre. Om du var grunnen, så kan det hende du møter deg selv i døren engang.
gizmoo Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 At han sa at han "ikke kunne garantere noe", syns jeg var litt drøyt da. Jeg hadde aldri i verden tolerert noe sånt... Men man er jo forskjellige..
Gjest =tentacle= Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Tankene om at han kan være det igjen sitter jo der, han sier han ikke skal være det og lover det, men at ikke han kan garantere noe Man har alltid et valg om å ikke være utro, med mindre man blir ufrivillig neddopet eller noe. ← Om du har rett til å reagere, spørs jo hva du mener med å reagere Det er jo fortid, og den kan ikke gjøres om. Velger du ham, velger du ham med hans fortid også. Hvorfor han var utro er det et poeng å plukke opp. Det andre er hvilken innstilling han har til utroskap i dag. Når han ikke vil garantere, kan det hende at han ser på utroskap som noe som "skjer", ikke noe som han gjør. Da blir det situasjonsavhengig hva han vil gjøre ved senere anledninger, og det spørs det om det er greit å leve med.
L.v.b.s Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Man har ikke noen garanti på kjærligheten,man kan treffe andre mennesker å forelske seg.Men garanti på ærlighet og trofasthet mens man er i et forhold må man kunne gi
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Hva f*** er løfter som ikke har sikkerhet? Typen din er en dust, få ham ut
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 , han sier han ikke skal være det og lover det, men at ikke han kan garantere noe Jeg klarer ikke helt slå meg til ro med dette.. Er det bare meg? ← Å love og å garantere betyr det sammen mener jeg. Om han sier han lover men ikke garanterer er det å helgardere: Du ville vel ikke godtatt om han ikke lover, og når han ikke garanterer tror han kanskje at han stiller bedre om han skulle være utro. Krev en garanti! (kontrakt om at du har krav på en gigasum om han er utro ) Neida. Men han bør uten forbehold si at han aldri i sitt liv skal være utro igjen. Han må forstå at du blir skeptisk. Det er jo sånn at folk som har vært utro en gang lettere er det igjen...
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Jeg hadde ikke vært komfortabel med en situasjon der min kjære hadde vært utro tidligere og ikke kunne garantere at det ikke skulle skje igjen... Å garantere noe slikt bør være ganske enkelt, og det betyr at har man problemer tar man det opp med den man er sammen med, og enten ordner opp eller går hver til sitt slik at man kan møte andre potensielle partnere. Og ikke gjør det mens man er sammen med noen. Det er ikke forenelig med hverandre.... Ta en skikkelig prat med han... GUUUUD hvorfor skal samliv være så fordømt vanskelig?
Lizzee Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Er det sånn at man skal leve ut i fra prinsippet "en gang utro alltid utro"? Han er i et annet forhold nå og har andre forutsetninger for å gjøre eller ikke gjøre ting. Du må velge å tro på at han ikke er utro mot deg. Velger du å mistenke det motsatte (uten at det skjer) er du selv med på å styre forholdet i gal retning. Er det noe som tilsier at han har svin på skogen nå? Hva var grunnen til at han var utro den gang da? Er han i samme situasjon nå? Har du selv noen garanti for at du aldri vil møte en annen mann som du kan bli så vanvittig tiltrukket av og forelsket i at du ikke klarer å holde hodet kaldt? Å love noe er ikke det samme som å gi en garanti! Og å garantere noe 100% er det vel heller få mennesker som klarer? Å love å elske og være tro mot noen betyr vel at man forsøker å gjøre sitt aller aller beste for forholdet - men ingen har noen garanti for noe som helst. Man har ingen garanti for at det man lover vil vare evig? Men det betyr da vel ikke det samme som at man løy den gangen man lovet å elske og være tro mot noen? Endret 10. desember 2006 av Lizzee
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har vært utro i et tidligere forhold, og å være utro igjen er det SISTE jeg vil! Fører bare til elendighet. Nå har det seg sånn at min kjære og jeg begge er voksne i både alder og erfaring, så vi lover hverandre ærlighet og troskap, men vet også at ingen kan garantere for sånne ting. Jada, jeg vet at det finnes en mengde skråsikre mennesker her på KG som glatt garanterer evig troskap og kjærlighet. Men man kan ikke garantere at man i enhver fremtidig situasjon skal ta et riktig valg? Hvem i all verden kan det??? Men jeg tror altså ikke at en som har vært utro i et tidligere forhold nødvendigvis vil være det igjen. Kanskje tvert i mot, fordi man har følt på kroppen for en elendighet utroskap er. Jeg ble ikke "ferska", og min utroskap er fremdeles skjult for den jeg bedro, jeg gjorde det slutt, men å leve med seg selv i ettertid er mildt sagt jævlig. Hvis man da er en noenlunde følelsesmessig oppegående person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå