Totalya Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 I hvilken rekkefølge sier du navna på barna dine? - Eldste først? - Yngste først? - Jenta først? - Gutten først? - Alfabetisk? - Eller bare slik det høres best ut?
Gjest Bellatrix Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Jeg har ikke barn selv, men når jeg skal si navnene på barna til mannen min så sier jeg dem enten i aldresrekkefølge eller etter kjønn. Endret 6. desember 2006 av Bellatrix
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jeg sier lillemanns navn først, fordi det flyter lettest i munnen i den rekkefølgen
Gjest Hedda Gabler Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Alfabetisk etter etternavn. Neida, det kommer litt an på. Som regel eldste eller yngste først.
Snøkule Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Tror ikke jeg har noe fast mønster jeg... Pleier egentlig å omtale dem som barna
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har ikke barn selv, men foreldrene mine hadde det slik: Gutten først Alfabetisk Etter alder Det ble det samme uansett gitt.. Siden min storebror er noen år eldre enn meg, så er det naturlig å sette han først.. Så ble jeg et lite påheng
Helen Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Som regel sier jeg eldste først, men det kommer ann på i hvilken sammenheng jeg skal presentere de..........
Marianne78 Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Yngste først. Iallefall når jeg skriver julekort osv.. Da blir det ynstemann, den i midten, eldstemann, mannen min og så meg.. Sånn gjør jeg det alltid tror jeg.
Pimbila Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Jeg sier det som høres best ut. Da blir det eldst først og yngst etterpå.
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Tror det varierer litt hva jeg sier. Men hvis jeg skriver hilsen.... på kort o.l. til en familie med flere barn, skriver jeg alltid Hennes navn, Hans navn, eldste barn, nest eldste barn, yngste barn.
Gjest Mayamor Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Hilsen på kort: Samboers navn Mitt navn Samoers datter (12år) Samboers sønn (11år) Min sønn (10år) Samboers sønn (9år) Vår sønn (3år) Med andre ord fra eldst til yngst.
Ulrikke Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Tror jeg som regel sier eldstemann først, og så nedover (har tre stebarn som er eldst og ei fellessnuppe som er yngst). På de julekortene vi lagde med ferdig tekst, står det hilsen sambos sønn (11), sambos sønn (7), sambos datter (6), fellessnuppa (1), sambo og meg selv.
Tarí Númenessë Skrevet 7. desember 2006 #13 Skrevet 7. desember 2006 Sier sønnens navn først også minste jenta, tror jeg På julekort har det det vært minste jenta, mini, mannen og meg
Gjenglemt sykkellås Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Når jeg omtaler søskenflokker så omtaler jeg de fra eldst til yngst (uten at jeg fakisk har tenkt på det før.)
LilleBille Skrevet 7. desember 2006 #15 Skrevet 7. desember 2006 Eldste først - og det er også det som faller best uttalemessig - motsatt blir mye tyngre.
Elodi Skrevet 7. desember 2006 #17 Skrevet 7. desember 2006 Som regel eldste først, midterste og yngste. Det er fordi navnene klinger best slik. Jeg har liksom vært litt nøye på at navna skal passe sammen
Gjest Dingo Skrevet 7. desember 2006 #18 Skrevet 7. desember 2006 Jeg sier jentas navn først, og hun er den eldste også. Så kommer lillebror...
Lykkelig eks-frue Skrevet 7. desember 2006 #20 Skrevet 7. desember 2006 Alt ettersom. Men så har jeg jo bare to da, så ikke så mange jeg må huske;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå