MellonCollie Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Har kommet i en litt kinkig situasjon nå. For noen år siden fikk jeg en nydelig kattepus. Siden jeg flyttet for å studere litt seinere ble han boende hjemme hos mamma og pappa, og den ordningen er de strålende fornøyd med alle sammen Vanligvis bruker storebroren min å "flytte" hjem og passe pus hvis de skal på ferie, siden jeg bor langt unna. Så nå i januar skal hele familien på ferie sammen... Det er ikke bare bare å få noen til å passe en pus. Han er utekatt, og jeg tror nok han ville vært rimelig slitsom å ha i huset om han ikke fikk gå ut på en uke Så da kommer jeg til saken, vi har vurdert oss frem til å antagelig la ham være på et kattepensjonat. Kjenner ingen som har gjort dette før, så håper på noen erfaringer fra dere? Er det kanskje bare jeg som er "overbeskyttende" siden jeg er litt skeptisk og nervøs for dette...?
Arwen Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg skal ha kattene mine på kattepensjonat når vi skal på ferie en uke sammen med slekta til sommeren. Det føles faktisk tryggere enn å ha de ute (med kattedør) her hjemme. Har noen som kan mate hver dag, men vil heller ha de på pensjonat. Nå har jeg to da, som er perlevenner, så de kan dele bur. Mulig det er derfor det føles så greit. De har jo hverandre
animelona Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Vi hadde pus på kattepensjonat da vi var på tur en uke i sommer. Hun som drev det var en skikkelig koselig og omsorgsfull dame og jeg tror pus hadde det helt fint der...
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Huff, jeg hadde aldri klart å sette pusene i pensjonat... Hva med naboer som kan stikke innom et par ganger om dagen for å slippe ut og inn? Finnes det ingen slike muligheter? Eller du bor ikke tilfeldigvis i Oslo? Vel, må man så må man, og du er tydeligvis snill og ansvarlig som vil sørge for at pus blir tatt vare på!
MellonCollie Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2006 Takk for svar så langt Passeriet så jo kjempefint ut! Men bor jo da selvfølgelig ikke i oslo Vi har tenkt på det med naboer også, så vi får se.... vil jo gjerne at han skal få litt kos også! Hehe.... Pus er ganske kosete fra før av, og en annen gang mamma og pappa hadde vært på ferie som broren min passet ham, hadde det tydeligvis ikke vært like mye kos som han var vant med. Så i samme øyeblikk pappa kom inn døra, var pus der som en skygge. Han fotfulgte pappa i flere timer og malte konstant! "mjaaaau, kos med meg, mjaaau! Jaja, det ordner seg nok på en eller annen måte. godt å se at det ikke bare er jeg som tenker sånn...
Arwen Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Huff, jeg hadde aldri klart å sette pusene i pensjonat... Hva med naboer som kan stikke innom et par ganger om dagen for å slippe ut og inn? Finnes det ingen slike muligheter? Eller du bor ikke tilfeldigvis i Oslo? Vel, må man så må man, og du er tydeligvis snill og ansvarlig som vil sørge for at pus blir tatt vare på! ← Men er det ikke bedre at du vet at pusen er et sted den får mat og vann og at den kan gå ut og inn som den vil? Jeg synes hvertfall pensjonat høres veldig OK ut som et alternativ jeg.
Lilith Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Jeg satte mine to puseluser (innekatter) på pensjonat (eller feriekoloni, som jeg liker å kalle det) i et par uker mens jeg pusset opp leiligheten, og det var kjempefint! Store, fine bur, god mat, masse andre katter å prate med og folk som stakk innom hver dag. De fikk til og med lov til å slippe ut av burene på tur, sånn at de kunne ta seg noen runder i lokalet i løpet av dagen. Jeg følte meg helt trygg på at de ble tatt godt vare på, og det er tydelig at de også hadde det fint mens de var der.
Gjest gjesta Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Men er det ikke bedre at du vet at pusen er et sted den får mat og vann og at den kan gå ut og inn som den vil? Jeg synes hvertfall pensjonat høres veldig OK ut som et alternativ jeg. ← Joo, men det er så fremmed, så jeg ser bare for meg redde og nervøse puselusker... Det er jo en kjempefin løsning, det er ingen tvil om det, men jeg ser for meg at det kan være litt hardt for enkelte needy småtasser.
LilleMy28 Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Hør med veterinæren din, de har gjerne oppslagstavle eller kjenner til gode pensjonater i området. Selv om passeriet ikke er der du bor så er det mange som tilbyr slike tjenester rundt om i landet.
Arkana Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 Vi har hatt katten vår i pensjonat flere ganger. Det første vi prøvde var vi misfornøyd med og er glad katten bare var der tre netter. Det neste vi prøvde var helt annerledes, et flott og veldrevet sted som vi har brukt flere ganger og vi vet at katten har det godt der. Etterhvert fikk vi imidlertid god kontakt med en nabo som også har katt og kom fram til en fin ordning hvor vi passer hverandres katter i ferietider. Det sparer oss jo ikke bare for mange penger, men dyr har det i bunn og grunn best hjemme. Likevel ville jeg ikke nølt med å bruke kattepensjonatet igjen hvis det var nødvendig. Jeg vet at de får godt stell der. Hva er egentlig alternativet? Hvis ingen kan passe katten hjemme har man ikke så mye valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå