Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt et stilig kamera til maks 5000 kr. Noen tips?

Ikke noe profesjonelt. :P

Skrevet

Canon Ixus 900, 850 eller 800!

Skrevet

Enig. Ixus-kameraene er veldig gode. Jeg har ixus 40 bare, men det tar mye bedre bilder enn andre kameraer med 4 megapixler. Designen er bra også, syns jeg ihvertfall.

Skrevet

Eg likar godt Canon PowerShot S3 IS - gøy og praktisk med 12x Zoom og vridbar skjerm :)

Ikkje noko å putta i skjortelomma, det er det for stort og klumpete til. Mulig du vil kalla det profesjonellt, forresten, men veldig enkelt i bruk; peik og klikk! (Og bra video.)

Skrevet

Hvcis du skal ha et lekkert, stilig kamera anbefaler jeg deg å se i brosjyrer og gå i butikker for å velge det du synes er penest.

Hvis du derimot skal ta bilder du blir fornøyd med, anbefaler jeg deg å finne ut hva du krever av et kamera mht funksjoner, bildekvalitet, brukervennlighet osv, og velge kamera utifra dette.

http://www.dinside.no/data/kameravelgeren/

Det er mulig du ikke ender opp med et smykke, men det er forhåpentlig resultatene som er viktige for deg.

Gjest Maxagaze
Skrevet

Hvis du først skal legge ut såpass som 5000, hadde jeg aldri vurdert noen kompakt. Jeg ville gått for speilrefleks. Da fotograferer du, ikke bare knipser.

De billigste kitene (kamerahus + linse) ligger rundt 6000. Du kan vel kalle det "profesjonelt", men det tar ihvertfall bedre bilder enn alle disse leketøykameraene..

..det var dog kanskje ikke bildetakning som var viktigste bruksområdet.. ? ;)

Gjest DapperBloke
Skrevet
Hvis du først skal legge ut såpass som 5000, hadde jeg aldri vurdert noen kompakt. Jeg ville gått for speilrefleks. Da fotograferer du, ikke bare knipser.

De billigste kitene (kamerahus + linse) ligger rundt 6000. Du kan vel kalle det "profesjonelt", men det tar ihvertfall bedre bilder enn alle disse leketøykameraene..

..det var dog kanskje ikke bildetakning som var viktigste bruksområdet.. ? ;)

Fullstendig enig med deg, Maxagaze! Det kameraet jeg linket til (Canon EOS 400D) er både forholdsvis rimelig og meget, meget bra. Har selv testet det, og synes det var et knakende godt kamera. Der får du mye for pengene!

Skrevet
Eg likar godt Canon PowerShot S3 IS - gøy og praktisk med 12x Zoom og vridbar skjerm :)

Ikkje noko å putta i skjortelomma, det er det for stort og klumpete til. Mulig du vil kalla det profesjonellt, forresten, men veldig enkelt i bruk; peik og klikk! (Og bra video.)

Dette har jeg også. Veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...