Gå til innhold

Krumkaker

Ruby

Anbefalte innlegg

Når jeg steker krumkaker presser jeg alltid lokket på jernet ned, jeg legger det ikke bare på plass.

Da får du presset røra ut, selv om den er litt tykk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 16 år senere...
Ruby skrev (På 9.12.2006 den 23.09):

Tusen takk for masse svar, i morgen gjør jeg et nytt forsøk, og dere skal få vite hvordan dette går... :ironi:

Håper du fortsatt har bruker på forumet og har skaffet deg masse erfaring om krumkaker, og endelig kan skrive hvordan det gikk. Hilsen frustrert -holder på å gå veggen av idiotiske krumkaker med myke kanter, og googlet meg til denne tråden - meg 😅

Anonymkode: e8a98...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper du fortsatt har bruker på forumet og har skaffet deg masse erfaring om krumkaker, og endelig kan skrive hvordan det gikk. Hilsen frustrert -holder på å gå veggen av idiotiske krumkaker med myke kanter, og googlet meg til denne tråden - meg 😅

En dæsj konjakk pleide mine bestemødre å ha i røra… 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (8 minutter siden):

En dæsj konjakk pleide mine bestemødre å ha i røra… 

En stor dæsj i meg hadde hjulpet mye nå også

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kaldt vann i røren tilslutt er greia. Og jeg tynner også ut med mer vann etter hvert som jeg steker, for røren tykner når den står.

Anonymkode: 92d32...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aldri hatt problemet, heldigvis, men sikker på at du steker de lenge nok?

Jeg bruker 'gammel dags' jern, slik en har rett på komfyr. 

Anonymkode: a7d88...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt kaldt vann i røren tilslutt er greia. Og jeg tynner også ut med mer vann etter hvert som jeg steker, for røren tykner når den står.

Anonymkode: 92d32...6f9

Det skal jeg prøve neste gang, men som en bruker over meg så klemmer jeg på jernet så det fordeler seg fint.. er bare de kantene ytterst som blir graut. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri hatt problemet, heldigvis, men sikker på at du steker de lenge nok?

Jeg bruker 'gammel dags' jern, slik en har rett på komfyr. 

Anonymkode: a7d88...267

Ja de blir brune fort... hvor fant du det? Jeg vil også prøve det, har elektrisk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha laget krumkaker noen gang selv begir jeg meg likevel inn i denne tråden med ett svar, for jeg har observert mesteren selv (mamma) i maaaange år. Hennes røre inneholder vann som flere her nevner, og potetmel. Så om dere fortsatt sliter, forsøk å finne en oppskrift med de ingrediensene. Event kan jeg legge ut oppskriften i julen, men det er nok litt for sent for julebaksten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bondenisse skrev (11 timer siden):

Uten å ha laget krumkaker noen gang selv begir jeg meg likevel inn i denne tråden med ett svar, for jeg har observert mesteren selv (mamma) i maaaange år. Hennes røre inneholder vann som flere her nevner, og potetmel. Så om dere fortsatt sliter, forsøk å finne en oppskrift med de ingrediensene. Event kan jeg legge ut oppskriften i julen, men det er nok litt for sent for julebaksten. 

Trenger ingen oppskrift på krumkaker. Vei eggene, og tilsett lik mengde sukker, smør og mel, og spe med kaldt vann. Bruk 50% potetmel og 50% hvetemel. Ikke lag de for tykke. Da blir krumkakene perfekte.

Anonymkode: 173c7...8b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ingen oppskrift på krumkaker. Vei eggene, og tilsett lik mengde sukker, smør og mel, og spe med kaldt vann. Bruk 50% potetmel og 50% hvetemel. Ikke lag de for tykke. Da blir krumkakene perfekte.

Anonymkode: 173c7...8b6

Takk! Prøver det neste gang! Har ikke prøvd med potetmel før. Takk til begge som foreslo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...