Gå til innhold

Ukene/dagene før eksamen

Lemon

Anbefalte innlegg

Eksamen er vel rett rundt hjørnet for mange nå, kanskje noen også er i gang. Hvordan er dere ukene/dagene før eksamen? Tar dere det med ro eller er dere stressa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke til å være i hus med, enkelt og greit. ;) Ukene før eksamen tar jeg ganske rolig, og tenker at jeg har god tid og kontroll. Det har jeg sjelden. Pensumet er ofte mer enn jeg aner, om ikke vanskeligere. Dagen(e) før eksamen er jeg et sant vrak, og kan sjelle ut alle og enhver. Spiser lite, og går alltid ned 3-4 kg. Tror jeg kan mindre enn jeg egentlig kan, og er stort sett ikke så veldig positiv. En av mine aller dårligste sider, kan man si. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superstressa, irritabel og får ikke sove. Faktisk, de siste tre dagene har jeg sovet 5 timer hver natt. Grubler og grubler... tenker kun at jeg kommer til å stryke og at jeg må ta opp fagene igjen. At jeg blir hengende etter. At jeg aldri blir ferdig med bachelorgraden...

Har eksamen på fredag, og siste eksamen neste mandag. Må også skrive ferdig semesteroppgave som teller som eksamen i et emne. Skal leveres på fredag. Huff............. jeg vil nesten dø :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som oftest skjer med meg de siste 2-3 dagene før eksamen er at jeg blir så sinnsykt lei. Lei av pensum, lei av faget, og lei av å lese generelt. Dermed får jeg sånn "gi f....-innstilling", vil bare bli ferdig med hele greia. Dette gjør meg naturligvis mer ukonsentrert, men er supernervøs uansett.

Er mer nervøs enn noen gang akkurat nå, da jeg skal ha muntlig eksamen i morgen. Arrrgh! Jeg er så redd! Men men, er vel ikke noe jeg kan gjøre fra eller til akkurat nå allikevel så. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får jernteppe, og at jeg i det minste får noen timers søvn. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir som regel veldig nervøs kvelden før eksamen... før det går det som regel greit. Jeg klarer absolutt ikke å sitte på lesesalen fra tidlig morgen til sent på kveld, så det blir egentlig vanlige dager. Leser vel til omtrent kl 15, så er det fri og tenke på noe annet. Men, når jeg leser, så er jeg ekstra fokusert (og, okei, litt småstresset), men fri på kvelden, det MÅ jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser som bare f! Jeg sover nesten ikke, klarer ikke spise skikkelig, er irritabel og føler at jeg ikke kan noen ting. Slik er det et par dager før eksamen, og jeg klarer ikke slappe av før et par dager etter at den er over, tenker at jeg skulle formulert meg anderledes der osv. I ukene før jeg helt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har eksamen på fredag, i to fag faktisk. Er ikke så mye stress i eksamenstida nå lenger som før. Leser ganske mye, men bekymrer meg lite for resultatet. Det får gå som det går. Har alt fra A til F, og verden går videre uansett hvilken karakter man får.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om andre folks før-eksamen vaner og prosedyrer føler jeg at jeg må studere noe usedvanlig lett/dårlig :overrasket:

I dagene før eksamen tar jeg det som regel helt med ro. Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har stresset før en eneste eksamen. Bekymrer meg litt innimellom og har ofte litt dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg skulle lest mer, men direkte stresset har jeg vel aldri vært. Jeg sover utmerket, og tenker knapt på eksamen utenom når jeg leser. Tenker som så at det får gå som det går, og går det til dundres så får jeg heller ta den opp igjen. Men det går faktisk som regel bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er sånn som *melis*.

Er egentlig aldri nervøs og stressa før eksamen. Har ei veldig laidback holdning til heile greia. Tenker alltid at det fins faktisk ting som er viktigare her i verden osv. Kan til og med finne på å ikkje lese til eksamen i det heile tatt, fordi eg tar så lett på det. Kan alltids ta det opp igjen om det skulle skjære seg....

Er ikkje fornøgd med at eg har ei sånn holdning. Er glad for at eg er avslappa, men skulle ønske eg klarte å stresse og fokusere litt meir på eksamen.

En mellomting hadde vore fint :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får fullstendig panikk hvis jeg føler meg rolig før en eksamen... føler jeg har glemt noe viktig...

Ellers hører jeg at jeg ikke er levelig når jeg er midt i en eksamensperiode, blir irritert for den minste ting... og lei selvfølgelig.... har en på fredag og en neste onsdag.. så er det julefri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i eksamenstia nå, hatt 2, har 3 igjen. Veldig rolig og avslappa.. Leser en del, men har lest mye resten av semesteret så jeg føler ikke at jeg trenger å stresse ekstra nå. Hadde eksamen i dag og i går kveld satt jeg hos ei venninne å så på csi til 2330. Jo eksamen er viktig, men går det galt kan man alltids konte.. Og leser man greit gjennom året bør ikke eksamen være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kun har en eksamen i året, er en person som bekymrer meg lett (for meg ville det nesten føltes som verdens undergang å stryke .. i hvertfall tror jeg det) og fordi jeg har slappe lesevaner gjennom hele året er jeg ganske stresset de siste ukene før eksamen, men samtidig veldig konsentrert på pensum. Leser stort sett hele tiden, og klarer stort sett greit å holde de største bekymringstankene unna, så det ikke går utover lesingen. Er nok av typen som jobber best under press.

Har ikke store problemer med å få sove (i hvertfall ikke mer enn vanlig), men tar gjerne en pensumbok med meg i senga. Spiser dårlig og lite ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...