Gå til innhold

Hvor mye i gave til niese/nevø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye dere gir i gave til nieser og nevøer til jul?

Og hva slags forhold har dere til de?

Gir dere for like mye til alle eller forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gir mellom 2-3 hundre til begge to. dette har vi avtalt med foreldrene og er bevisste på at det ikke trenger være så mye

Skrevet

Vi gir ca 200 til nieser og nevøer. Er så stor familie at vi har blitt enige om at det er nok.

Skrevet

Vi er enige om gå gi penger eller gaver for 200,-. Vi har en stor familie så det blir veldig mange julegaver og bursdagsgaver.

Skrevet

Har ikke noe fast sum, men i år blir det gave for 300 kroner. Har bare én av slaget, så jeg synes det er helt greit å gi litt.

Skrevet

Jeg har ingen nevøer eller nieser (enda), men samboeren min bruker ca 4-500 kroner på hver av sine (han har en niese og en nevø). Vi ser dem bare 2-3 ganger i året siden vi bor på en annen kant av landet, i tillegg pleier de å komme hit alene en langhelg i året.

Skrevet

har 9 nieser og nevøer tilsammen på begge sider, vi pleier å ligge rundt 150-200, noenlunde det samme til alle, men nå har noen av de blitt så gamle at de har startet egen familie..kanskje påtide å slutte da...eller hva syntes dere??

Skrevet
men nå har noen av de blitt så gamle at de har startet egen familie..kanskje påtide å slutte da...eller hva syntes dere??

Ja, vi tenker noe slikt vi også. Synes det passer greit å slutte når de blir myndige (jeg vet noen mener konfirmasjonsalder også er greit) eller der omkring.

Skrevet

Vi kjøper for 500,- til hver av de. Det samme bruker vi på foreldrene (våre søsken med partnere) og våre foreldre..

Gjest Mayamor
Skrevet

300,- gir vi til nieser og nevøer.

Slutter det året de fyller 18 år.

Skrevet
Ja, vi tenker noe slikt vi også. Synes det passer greit å slutte når de blir myndige (jeg vet noen mener konfirmasjonsalder også er greit) eller der omkring.

Vi er en ganske liten familie, og broren til min far m/fam sluttet å gi gave når vi ble konfirmert. Jeg ble veldig skuffet, jeg, ikke pga gaven, men at de ikke sendte meg en oppmerksomhet i det hele tatt. De kunne sendt meg et julekort, f.eks.

Jeg har to sett til med tanter og onkler, og fra de får jeg gave hvert år. Foreldrene mine har sluttet å gi til deres barn, men det er fordi de har fått barn selv, så deres barn får i stedet (i år har mamma sydd bunader til alle jentene. Dvs. 5 stykker. Gutta får vel noen tøffe klær, tenker jeg).

Skrevet
Vi er en ganske liten familie, og broren til min far m/fam sluttet å gi gave når vi ble konfirmert. Jeg ble veldig skuffet, jeg, ikke pga gaven, men at de ikke sendte meg en oppmerksomhet i det hele tatt. De kunne sendt meg et julekort, f.eks.

Bursdags- og julekort kommer vi alltid til å sende. Selv om jeg personlig tviler på at de vil bry seg om det.

Litt på siden forresten, men disse to ungene har aldri ringt og takket for noen gaver de har fått av oss. Er det bare jeg som synes dette er ganske frekt?

Skrevet

Takk for svar!!!

Her er det sånn at nevøer og nieser på min side får for 500 kr. Det er bare 2 av de og jeg har et veldig spesielt forhold til de og søsteren min.

Nevøene og niesene på mannen sin side derimot får for rundt 200-300 kr. Dette fordi vi ikke har god kontakt med de. Jenta våres har aldri fått noe gave og rope hurra for av de. Det ligger ingen omtanke bak og den er billig. Vi har bare 1 barn og de har 3. Barna der får allikevel alltid noe de ønsker seg av oss. Så omtanken er der.

Skrevet
Vi gir ca 200 til nieser og nevøer. Er så stor familie at vi har blitt enige om at det er nok.

Samme her ;)

Skrevet

Har 6 tanteungar og kjøper gaver for 200-300 kr til kvar av dei.

Blir ofte slik at dei eldste (12,13 og 17 år) får dyrare gaver enn dei minste (1-5år), fordi dei "merkar" det best :ler:

Skrevet

Vi har fem nieser og nevøer, og det varierer veldig hvor mye vi bruker på julegave til dem. Det har ligget på alt fra 100-500 kroner. I år tror jeg ikke det blir så veldig dyre gaver, rundt 200 til hver.

Vi har et veldig nært forhold, og jeg har ingen planer om å slutte å gi dem gaver. Kanskje når de selv får barn at barna deres heller får en liten oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg bruker rudt 200-250 kroner på mine tantebarn. Jeg har 5 stykker + pluss en som snart kommer til verden.

Skrevet

Jeg har to nevøer og en niese jeg aldri ser. De er barna til halvsøsteren min som jeg heller aldri ser.

Jeg er riktignok fadder på min niese, hun er seksten år. I år får hun gave til 200, gutta som er forholdsvis små 100 kroner hver.

Som sagt har jeg null kontakt (annet enn disse hersens julegavene da)

Den dagen jeg får nevøer og nieser som jeg får lov til å ha kontakt med, skal jeg virkelig ta i *glede meg masse* :)

Skrevet

Jeg har kun en niese, sambo har ingen never eller nieser. Har kjøpt gave for 300 kr til henne. Vi har et nært forhold og ser hverandre hver uke, gjerne flere ganger. Vi har ikke tradisjon for å bruke særlig større summer på julegaver til noen, bortsett fra egne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...